Onbeperkt is niet onbeperkt

  • 31 January 2021
  • 8 reacties
  • 631 x bekeken

Ik heb een onbeperkt internet abonnement en ik snap dat je na 5gb een bundelbooster van 1gb kan activeren. Dit zou onbeperkt mogelijk moeten zijn. Nu al een week lang nadat ik 2 keer een bundelbooster heb gebruikt word ik van het netwerk afgegooid zonder een mogelijkheid om te kunnen verbinden. Na 12 uur snachts kan ik weer van alles gebruik maken. Dus ik word beperkt tot 7gb per dag. Hoe zit dit en hoe kan dit?


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7

Er zijn 2 punten:

-Je kunt aanvullen vanaf 80% verbruik van je bundel, bij een booster dus vanaf 800MB verbruik van de booster. Check je verbruik in de app.

-Bij 100% verbruik wordt de verbinding verbroken. In de app zou je dan nog steeds een booster moeten kunnen bestellen, je kunt ook via sms bestellen. Omdat de verbinding dan verbroken is helpt het om even de telefoon in vliegtuig stand te zetten en er dan weer vanaf halen, zodat de telefoon opnieuw verbinding maakt met het netwerk. Opnieuw starten van de telefoon helpt uiteraard ook. De toegekende bundel is dan weer bruikbaar.

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @GertvBeelen,

Welkom op de Community! Ik ga je meteen helpen met jouw bundelbooster.

De bundelbooster moet je meerdere keren kunnen aanvragen, het lijkt erop dat dit niet goed gaat. Geen zorgen, dit gaan we uitzoeken! Sinds wanneer ervaar je dit? 
Bij Unlimited Data krijg je elke dag 5 GB. Na verbruik van de standaard 5 GB kan je niet meer internetten. Je kan een gratis BundelBooster bestellen, wanneer nodig meerdere keren per dag. Je krijgt dan steeds 1 GB extra data. Deze data is de hele dag geldig en deze extra bundel kan je via MijnTele2 aanvragen en per sms (sms naar 1280 de code: ‘Nog 1GB’). Als dat niet goed werkt dan helpen de tips van Pipo! Als je jouw bundelbooster aanvraagt en het netwerk verbreekt dan raad ik je aan om jouw toestel te herstarten of vliegtuigmodus aan en uit te zetten. Probeer dit 1 of 2 keer! Wij zijn hard aan het werk om dit te verbeteren!


Ik hoor graag van je! 

Dit probleem ervaar ik sinds ik niet meer onbeperkt sms'jes kan sturen. Dat was top, gewoon 20 sms'jes versturen en je was klaar. Ik ben veel onderweg met mijn laptop en daar heb ik snel internet voor nodig. Maar die vlieger gaat helaas niet meer op denk. 

Reputatie 7
Badge +12

Nee, dat was een 'fout' in het oude netwerk. Dat dit werkte was eigenlijk heel onlogisch. Dan hadden ze zo'n systeem helemaal niet hoeven te creëren. Het werkt helaas nu zoals bij alle providers. 5gb standaard per dag en dan per stuk 1gb aanvulling bestellen. Als je dit vlak voor de vorige bundel op is besteld moet e.e.a. blijven doorlopen, maar dat is natuurlijk geen doen als je eigenlijk je mobieltje alleen als wifi hotspot voor je laptop gebruikt. Daar is dit product ook niet echt geschikt voor.

Moeten ze het adverteren als beperkt onbeperkt internet. Vraag om de 1 gb een nieuwe aan! Is er dan een andere mobiele abonnement waar je wel gewoon makkelijk 20gb per dag kan verbruiken?

Reputatie 7
Badge +12

Voor consumenten bestaan dat soort mobiele abonnementen niet op de NL markt. Er is altijd een FUP van 5Gb per dag met 1Gb aanvullingen.

Wel zijn er oplossingen met meer data als je op één positie zit. Dat heet dan 4G voor thuis. Daar kun je dan ook een 4G router met wifi en LAN aansluitingen bij nemen. Bij de standaard versie is er een maandbundel van 150GB, bij de extra snel zelfs 500Gb. Bundelboosters zijn daarna 5Gb per stuk.

 

 

Is er een zakelijke abonnement die mij wel echt onbeperkt aanbiedt? Er zal toch zeker wel ergens zo'n abonnement zijn. 

Reputatie 7
Badge +12

Er zijn dit soort producten op de markt, meer voor de zakelijke markt gezien de prijs denk ik. Maar als jij echt die behoefte hebt zal de prijs geen issue zijn en kun je dit ook aanschaffen.