beantwoord

Nummerbehoud nieuw abonnenement

  • 1 June 2022
  • 6 reacties
  • 132 x bekeken

Goedemorgen,

 

Vorige maand heb ik een nieuw abonnement met nummerbehoud aangevraagd bij Tele2. Ik kreeg vlak voordat ik op vakantie ging de melding dat nummerbehoud alleen werkte wanneer je in Nederland was. Ik heb gebeld en dit werd bevestigd. Meteen werd mij aangeboden om het nummerbehoud uit te stellen van 30 mei naar 1 juni. Hier ontving ik netjes een bevestiging van.

Helaas zit ik nu sinds 30 mei zonder abonnement. Blijkbaar is mijn oude abonnement alsnog afgesloten en ik kan nog altijd met mijn nieuwe simkaart mijn oude nummer niet gebruiken. Kan iemand mij hierbij helpen want bellen kan ik ook niet meer?

Alvast bedankt!

 

Groetjes,

Iris

icon

Beste antwoord door Iristhomas 1 June 2022, 12:37

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Als nummerbehoud is opgeschoven naar 1 juni, dan gaat de Tele2 kaart toch vandaag werken? Meestal is dat voor de middag wel rond.

Maar dit zou toch direct moeten zijn nadat mijn oude abonnement door Tele2 is afgesloten? Ik ben namelijk bang dat ik nu het nieuwe nummer moet gaan gebruiken maar dit kan ik nergens terugvinden. 

Reputatie 7
Badge +12

Tele2 sluit je oude abonnement niet af, dat doet je oude provider en geeft dan je oude nummer vrij naar Tele2. Die zet dan de simkaart aan en zet jouw nummer erop. Als je Tele2 simkaart nu al werkt, maar je oude nummer nog niet, dan klopt er iets niet. Bel dan even met je (werkende) telefoon naar de Tele2 klantenservice.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Iris,

Allereerst van harte welkom op onze Community! Goed dat je je 06-nummer in je profiel hebt gezet. Ik heb je account er direct bijgepakt en ik zie dat je nummerbehoud vanochtend (rond 8:41 uur) is ingegaan. Klopt het dat je weer verbonden bent?

Op de dag van nummerbehoud kan het heel goed dat je even offline bent, mijn excuses voor het ongemak als dit voor jou iets langer duurde! Laat je het ons weten als alles weer goed werkt?

We horen het graag van je! 😊

Hoi Eric en Marciano!

 

Ondertussen werkt het allemaal. Ik heb contact gehad via de chat, alleen toen er info werd opgezocht werd de chat (vanuit mij) per ongeluk afgebroken.

Het vervelende in dit verhaal was dat mij verteld dat mijn nummerbehoud uitgesteld zou worden tot na mijn vakantie, omdat ik anders 2 dagen zonder bereik in het buitenland zou zitten. Dit is dus alsnog gebeurd en dat vond ik erg vervelend. Als ik dat had geweten had ik daar op in kunnen spelen. Nu kon ik niks opzoeken en niemand bereiken, hier in Nederland vind ik dat wat minder een probleem maar in het buitenland vond ik dat niet heel prettig. Het is fijn als klanten hierover goed geïnformeerd worden:).

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Iris,

Ik heb het gelijk nog eens gecontroleerd in ons nummerbehoud-tool. De porteerdatum stond wel op vandaag (1 juni), dus dat is wel goed gelopen, maar ik denk dat ik zie waar het door kwam dat je offline was.

 

Blijkbaar is mijn oude abonnement alsnog afgesloten en ik kan nog altijd met mijn nieuwe simkaart mijn oude nummer niet gebruiken.

 

Je nieuwe simkaart deed het pas vanaf vanochtend 8:41 uur. Omdat nummerbehoud was uitgesteld, had je gisteren met je oude simkaart van je vorige provider nog wel bereik moeten hebben.

Ik ben in ieder geval blij om te horen dat het nu weer helemaal werkt en dat je weer connected bent! Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat het me dan gerust weten. Ik sta voor je klaar! 😄

Reageer