beantwoord

Nummerbehoud maar een contract dat loopt tot 2022

  • 11 May 2021
  • 4 reacties
  • 304 x bekeken

Hoi! Ik heb afgelopen zondag een splinternieuwe Samsung S21+ bij Tele2 besteld, samen met een abonnement. De telefoon was er maandag al dus dat was top!

 

Nu heb ik met mijn veel te enthousiaste hoofd nummerbehoud aangevraagd, zonder erbij na te denken dat mijn abonnement bij HollandsNieuwe pas in augustus 2022 afloopt. Helaas gingen bij de telefoon die ik bij HollandsNieuwe had, allebei de microfoons onherstelbaar kapot. Daarnaast heeft HollandsNieuwe geen unlimited data abonnement waardoor ik wel moest overstappen.

 

Als ik het goed begrijp gaat mijn abonnement bij Tele2 pas in als mijn abonnement bij HollandsNieuwe is afgelopen zodat ik mijn nummer kan behouden. 

Waar mijn vraag eigenlijk op neerkomt; Kan ik het nummerbehoud cancellen en het nummer gebruiken wat mee is geleverd met de sim-kaart?

Ik kan nu namelijk niet inloggen op MijnTele2 om mijn sim te activeren, omdat mijn abonnement nog niet actief is.

 

Alvast bedankt,

Mick

icon

Beste antwoord door eric 11 May 2021, 21:33

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt 4 maanden voor het eind van een oud abonnement nummerbehoud aanvragen. Dat kan dus wel aug. 2021, maar 2022 is te ver weg.

Heb je per sms een bevestiging gehad van nummerbehoud? 

Bel anders morgen even de klantenservice. Mijn vermoeden is dat je gewoon nieuw nummer hebt gekregen omdat nummerbehoud is afgekeurd.

Bedankt voor de snelle reactie Eric!

Ik zie nu inderdaad dat ik een SMSje heb waarin nummerbehoud wordt afgewezen.

Dat is top, maar hoe nu verder?

Ik heb alleen een mail gehad met de bevestiging voor het contract en een mail voor de hardware factuur. Geen mail voor mijn MijnTele2 account. Als ik een account aan wil maken krijg ik de melding dat het nummer dat bij mijn sim kaart zat nog niet bekend is in het systeem omdat het contract nog niet actief is. Verder staat er ook niet op het contract wanneer deze in zal gaan. Zonder MijnTele2 kan ik denk ik niet mijn sim activeren?

 

Ik hoor het graag!

Reputatie 7

Als het goed is bevat je simkaart sowieso een (tijdelijk) nummer. De klantenservice of een moderator kan zorgen dat je abonnement actief wordt en deze simkaart voor je activeren.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Mick, ik zie dat je gisteren contact hebt gehad met mijn collega van de klantenservice en dat je simkaart inmiddels is geactiveerd en je ook een MijnTele2 account hebt. Super!

Als we je nog ergens anders mee kunnen helpen, laat het ons dan vooral weten! :smile: