beantwoord

nummerbehoud

  • 7 August 2019
  • 3 reacties
  • 267 x bekeken

Hoi,

ik ga een half jaar naar het buitenland en zal daar een simkaart kopen met een Amerikaans nummer. Ik wil als ik over 6 maanden terug kom wel weer een abonnement nemen met mobiel, maar dan graag met het nummer wat ik nu in nederland heb. Hoe zorg ik hiervoor?
icon

Beste antwoord door pipodeclown 7 August 2019, 19:12

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Dan kan je of je abonnement laten doorlopen of je nummer porteren naar een prepaid kaart, bijvoorbeeld van T-Mobile. Dan laatste kan alleen als je geen contractverplichting meer hebt. Na terugkomst kun j dan weer een abonnement aanvragen met nummerbehoud van het nummer op de prepaid kaart.
Reputatie 4
Je moet wel opletten bij Prepaid dat je vaak binnen een bepaalde periode wel gebruik moet maken van je nummer anders wordt het geblokkeerd, bij T-mobile is dat precies 6 maanden en daarna heb je nog 30 dagen om die blokkade weer op te heffen anders vervalt je nummer alsnog.
Bij andere prepaid provider kan die periode afwijken dus even opletten hoelang die periode is.
Reputatie 7
Je moet wel opletten bij Prepaid dat je vaak binnen een bepaalde periode wel gebruik moet maken van je nummer anders wordt het geblokkeerd, bij T-mobile is dat precies 6 maanden en daarna heb je nog 30 dagen om die blokkade weer op te heffen anders vervalt je nummer alsnog.
Bij andere prepaid provider kan die periode afwijken dus even opletten hoelang die periode is.

Klopt, daar zal je wel sms berichten over ontvangen, maar vergeet dan niet om de Sim wel in een telefoon te houden en niet in de kast te laten liggen. Sowieso handig om te kunnen zien wie jou heeft proberen te bereiken op je ‘oude’ nummer.