beantwoord

Nummer overzetten niet gelukt, geen verbinding meer

  • 20 December 2021
  • 3 reacties
  • 130 x bekeken

Beste community,

 

Een tijdje terug heb ik bij Tele2 aangegeven dat ik mijn nummer wou overzetten van het ene Tele2 account naar het andere Tele2 account. Dat is vanochtend om half 9 gebeurt en zou volgens de SMS een uurtje moeten duren. Als ik ten tijde van die migratie geen verbinding heb (niet bellen & niet internetten) dan moest ik de nieuwe simkaart in mijn mobiel stoppen.

 

Die simkaart heb ik nooit ontvangen. Via een hotspot van een collega kan ik even op de mobiel internetten en inloggen op Tele2 maar in zowel het oude account als het nieuwe account staat nu geen actief abonnement. Wat kan ik nu doen? 

 

 

icon

Beste antwoord door eric 20 December 2021, 13:02

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Wat een rare actie. Soort intern nummerbehoud? Nog nooit van gehoord. Zou maar even de klantenservice bellen. Hier op het forum praat je vooral met andere klanten.

Reputatie 5
Badge +6

Hi Sjakie, 

 

Dit vind ik inderdaad een vreemde situatie! Heb jij toevallig al een collega van mij gesproken via de klantenservice? 

Mocht dit niet het geval zijn, dan kan ik je natuurlijk ook helpen! Wil je mij dan een DM sturen? Dan gaan we dit tot op de bodem uitzoeken wat er precies is gebeurt!

Hi Johrick,

 

Ja ik heb ondertussen gesproken met iemand van Tele2. Ik zal de situatie nog iets beter proberen te schetsen. Ik noem mijn vorige Tele2 account even account A en het nieuwe Tele2 account even account B.

 

Account A is altijd door mijn vader betaald en stond ook op zijn e-mail adres geregistreerd. Pak en beet 3 maand geleden wou ik de betaling en het e-mail verkeer op mij zelf nemen. Ik kon het e-mail adres van account A aanpassen naar mijn e-mail adres maar ik kon het rekeningnummer toen niet wijzigen naar mijn rekeningnummer.

 

Ik heb daarom toen account B aangemaakt met mijn e-mail adres en ik heb daar mijn rekeningnummer ingevoerd. Ik heb toen aangevraagd of ik mijn mobiele telfoon nummer van account A over kon zetten naar account B. Dat is dus afgelopen Maandag gebeurt. Blijkbaar is de simkaart die ik heb gekoppeld aan account A en heb ik een nieuwe simkaart nodig voor account B. Dat wist ik niet, en ik had ook geen simkaart ontvangen. Ik was in de veronderstelling dat die simkaart gewoon hergebruikt kon worden aangezien ik intern van nummer wissel (en dus niet naar een andere provider ga).

 

De collega aan de telefoon gaf aan dat ik de nieuwe simkaart binnen drie werkdagen zou ontvangen. Ik zou dus vandaag (hopelijk) mijn simkaart moeten kunnen ontvangen.

 

Groeten

Reageer