beantwoord

nieuwe bundelbooster pas aan te vragen als de oude op is.

  • 28 March 2021
  • 40 reacties
  • 1028 x bekeken

Beste Tele2,

Ik heb eerder vanmiddag gemerkt dat ik verplicht de huidige bundelbooster moet opmaken voor ik een nieuwe kan activeren. Ik ben hier bijzonder ontevreden mee. Op die manier heb ik telkens een onderbroken data-sessie. Is dit bewust beleid mbt verplicht opmaken? Het is de 2e verslechtering sinds ik op het T-Mobile netwerk ben overgezet. Die sms’jes werkten veel prettiger!

icon

Beste antwoord door balken07 4 April 2021, 14:22

Bekijk origineel bericht

40 reacties

Reputatie 7

In de oude situatie (ook zonder “bug”) had je een onderbroken verbinding na 100% verbruik, omdat je bundel op was had je geen dataverbinding meer. Voor een ononderbroken verbinding moest je dus steeds in de gaten houden dat je na 80% een booster bestelde. In de nieuwe situatie moet je ook in de gaten houden dat je tijdig een booster bestelt. Daar zie ik geen verschil.

Voor de dagbundel moest je in de oude situatie tijdig een booster bestellen om je verbinding niet te verliezen. In de nieuwe situatie moet je tijdig een booster bestellen zodat je de rest van je dagbundel als uitloop voor de boosters kunt gebruiken.

Ik zie nog steeds niet waarom dit omslachtiger is. Het enige is dat als je ervoor kiest niet tijdig de dagbundel aan te vullen met een booster, je de rest van de dag na elke booster de verbinding verliest. In de oude situatie moest je echter ook tijdig de dagbundel aanvullen om de verbinding niet te laten onderbreken, dus het lijkt me niet meer werk of zo.

In de oude situatie (ook zonder “bug”) had je een onderbroken verbinding na 100% verbruik, omdat je bundel op was had je geen dataverbinding meer. Voor een ononderbroken verbinding moest je dus steeds in de gaten houden dat je na 80% een booster bestelde. In de nieuwe situatie moet je ook in de gaten houden dat je tijdig een booster bestelt. Daar zie ik geen verschil.

Voor de dagbundel moest je in de oude situatie tijdig een booster bestellen om je verbinding niet te verliezen. In de nieuwe situatie moet je tijdig een booster bestellen zodat je de rest van je dagbundel als uitloop voor de boosters kunt gebruiken.

Ik zie nog steeds niet waarom dit omslachtiger is. Het enige is dat als je ervoor kiest niet tijdig de dagbundel aan te vullen met een booster, je de rest van de dag na elke booster de verbinding verliest. In de oude situatie moest je echter ook tijdig de dagbundel aanvullen om de verbinding niet te laten onderbreken, dus het lijkt me niet meer werk of zo.

Het verschil is dat ik nu een dagbundel pas kan bestellen nadat de huidige op is. Dat was voorheen al mogelijk als de huidige voor 80% verbruikt was. Daarom ben ik gedwongen nu de dagbundel als buffer in te zetten. Omdat ik nu dus meer berekenend te werk moet gaan, noem ik dat omslachtiger. Voorheen hoefde ik daar niet over na te denken. 

Reputatie 7
Badge +12

Je hoeft/kan toen en nu geen dagbundel te bestellen. Die komt automatisch om 00:00. Alleen bundelboosters bestel je. En die zijn nu 2x zo groot, dus het scheelt je de helft van de opwaarderingen.

Je hoeft/kan toen en nu geen dagbundel te bestellen. Die komt automatisch om 00:00.

Oeps ik bedoelde boosterbundel. Voor de rest blijft mijn antwoord zoals ie is. Het is omslachtiger.

De reactie had dus moeten zijn:

Het verschil is dat ik nu een boosterbundel pas kan bestellen nadat de huidige op is. Dat was voorheen al mogelijk als de huidige voor 80% verbruikt was. Daarom ben ik gedwongen nu de dagbundel als buffer in te zetten. Omdat ik nu dus meer berekenend te werk moet gaan, noem ik dat omslachtiger. Voorheen hoefde ik daar niet over na te denken. 

update: en nu druk ik per ongeluk op het antwoord knopje.. 

@pipodeclown @eric ik waardeer de effort in jullie reacties, maar mij valt op dat jullie ook in andere forum posts vrijwel standaard partij kiezen voor Tele2, terwijl jullie geen medewerker zijn. Worden jullie betaald om deze reacties namens Tele2 te geven? Ik vind het namelijk raar dat er nog steeds geen reactie is van een medewerker van Tele2. 
 

@Tele2 de antwoord knop was abusievelijk ingedrukt. Graag dus een reactie alsnog.

In de oude situatie (ook zonder “bug”) had je een onderbroken verbinding na 100% verbruik, omdat je bundel op was had je geen dataverbinding meer. Voor een ononderbroken verbinding moest je dus steeds in de gaten houden dat je na 80% een booster bestelde. In de nieuwe situatie moet je ook in de gaten houden dat je tijdig een booster bestelt. Daar zie ik geen verschil.

Voor de dagbundel moest je in de oude situatie tijdig een booster bestellen om je verbinding niet te verliezen. In de nieuwe situatie moet je tijdig een booster bestellen zodat je de rest van je dagbundel als uitloop voor de boosters kunt gebruiken.

Ik zie nog steeds niet waarom dit omslachtiger is. Het enige is dat als je ervoor kiest niet tijdig de dagbundel aan te vullen met een booster, je de rest van de dag na elke booster de verbinding verliest. In de oude situatie moest je echter ook tijdig de dagbundel aanvullen om de verbinding niet te laten onderbreken, dus het lijkt me niet meer werk of zo.

Het verschil is dat ik nu een dagbundel pas kan bestellen nadat de huidige op is. Dat was voorheen al mogelijk als de huidige voor 80% verbruikt was. Daarom ben ik gedwongen nu de dagbundel als buffer in te zetten. Omdat ik nu dus meer berekenend te werk moet gaan, noem ik dat omslachtiger. Voorheen hoefde ik daar niet over na te denken. 

We zijn veel stappen achteruitgegaan met zn allen (op pakket vergroting na) sinds t-mobile tele2 heeft opgeslokt (de enigste echte concurrent van tmobile want kpn en vodafone zijn nog erger:D)

 

-Geen sms optie meer voor nieuwe klanten

-Geen unlimited sms optie meer voor oude klanten (nu max 6x) vrij zeker dat volledige afschaffing van sms boosten het doel is zodat t-mobile meer controle heeft.

-Geen dubbele aanvullers meer mogelijk om buffer te creëren.

-Geen aanvul mogelijkheid meer bij 500mb gebruik van booster (stap1)

-Geen aanvul mogelijkheid meer bij 80% gebruik booster (stap 2)

-En in mijn geval in iedergeval een gigantische stap naar beneden in data snelheid van 100-200mb naar een beroerde 30-50mb maar wellicht ben ik de enigste met dit probleem 

 

Alle alternatieve opties gegeven hier van buffers creëren etc waren allemaal voorheen ook al mogelijk op die manieren dus daar veranderd niks aan, maar zijn natuurlijk wel welkom en erg gewaardeerd (door mij in iedergeval) dus dank Pipo&Eric!

 

Het is duidelijk dat t-mobile de app only booster + verbindingsSTOP bij boosten als standaard wil? Met als doel groter continu verbruik (en misbruik) te voorkomen dan zeg 10gb per dag. 8gb dag+ 2gb 1x aanvul, daarna wordt het tricky als je niet pipo's methode toepast. Eigenlijk dus: "tele2 limited 10gb dag. Trek het internet een klein beetje leeg, maar niet te veel"

 Zou mij niks verbazen als de laatste optie voor continuïteit in de verbinding atm van de 8gb buffer + aanvul (@ tip van Pipo thanks!) er straks ook uitgaat. Met als gevolg dagbundel eerst opmaken tot 100. Dan booster per stuk tot 100. (Dan heb je nog 8gb per dag daarna gedoe)

En vervolgens dus bijv. 4k film kijken op mobiel een hel wordt.   Klanten stoppen dan vanzelf en, is de tmobile-top happy. Zo hoeven ze minder capaciteit te leveren en dat is winst. Minder torens bouwen minder technici in dienst etc etc.

Nieuwe auto's voor de managers natuurlijk wel. En bonus voor de top voor 'a job well done'. Terwijl support medewerkers snachts wakker liggen van de 1 ster gemiddelde review op o.a. trustpilot en de boze klantenmails krijgen.

Dit zat er al aan te komen sinds overname

Het valt mij mee dat we de 8+2gb hebben gekregen als goedmakertje. (Of wellicht om de negatieve wijzigingen niet teveel te laten opvallen)

Maar er is altijd nog de tmobile thuis optie! Dan kan je wel weer 4k kijken zonder gedoe, maar dan wel voor het dubbele van de prijs van oude tele2! Vooruitgang toch? Voor t-mobile wel voor klanten niet... Monopolie

Jaren bij t-mobile gezeten en problemen. Bij tele2 daarna nooit problemen gehad. En nu beginnen de moeilijkheden weer. 

Dus ookal lijkt het mij sterk dat Eric en Pipo voor t-mobile(tele2) werken (en anders veel sterkte met alle geïrriteerde gebruikers en ik hoop dat jullie goed betaald krijgen:D) sluit ik mij volledig aan bij Balken07 dat ik graag een officele reactie hoor:

 

TELE2 (T-MOBILE) graag een reactie.

Reputatie 7
Badge +12

@pipodeclown @eric ik waardeer de effort in jullie reacties, maar mij valt op dat jullie ook in andere forum posts vrijwel standaard partij kiezen voor Tele2, terwijl jullie geen medewerker zijn. Worden jullie betaald om deze reacties namens Tele2 te geven? Ik vind het namelijk raar dat er nog steeds geen reactie is van een medewerker van Tele2. 
 

@Tele2 de antwoord knop was abusievelijk ingedrukt. Graag dus een reactie alsnog.

Dit is geen chat met de klantenservice, maar een klant helpt klant forum. Er zijn een paar Goldmember die het inderdaad leuk vinden op dit forum actief te zijn. Naast soms een videocall met de moderator zijn er verder geen benefits.

We kunnen met klanten meedenken in workarounds, zoals @pipodeclown al aangaf, maar het product zelf is zoals het is. Als het niet (meer) geschikt is voor je, dan moet je uitkijken naar iets wat beter past.

Reputatie 7

@ricardo10000 onzin, ook nieuwe klanten kunnen de sms functie gebruiken. Er zit nu een cap op het aantal om scripts tegen te gaan (is niet toegestaan). Meerdere boosters als buffer was nooit de bedoeling (maar er was een technisch lek), omdat dan het systeem van boosters eigenlijk geen zin heeft. Een bug die nu verholpen is.

Reputatie 7

Je hoeft/kan toen en nu geen dagbundel te bestellen. Die komt automatisch om 00:00.

Oeps ik bedoelde boosterbundel. Voor de rest blijft mijn antwoord zoals ie is. Het is omslachtiger.

De reactie had dus moeten zijn:

Het verschil is dat ik nu een boosterbundel pas kan bestellen nadat de huidige op is. Dat was voorheen al mogelijk als de huidige voor 80% verbruikt was. Daarom ben ik gedwongen nu de dagbundel als buffer in te zetten. Omdat ik nu dus meer berekenend te werk moet gaan, noem ik dat omslachtiger. Voorheen hoefde ik daar niet over na te denken. 

update: en nu druk ik per ongeluk op het antwoord knopje.. 

Als je de verbinding ononderbroken wil, dan hoef je niet méér berekenend te werk te gaan. Voorheen moest je dan tussen de 4 en 5GB aanvullen, nu is dat tussen de 6,4 en 8GB.

Als je dat doet dan moet je na de eerste booster niet meer tussen de 800MB en 1GB aanvullen, maar tussen de 2GB en het eind van de dag buffer.

En nee, wij worden niet betaald en kiezen niet standaard partij voor Tele2. Ik ben vaak genoeg kritisch naar Tele2 en geef ze ook aan hoe klanten tegen zaken aankijken. We geven klanten tips en informatie over hoe zaken werken, waardoor het wellicht overkomt alsof we partij kiezen. 

@ricardo10000 onzin, ook nieuwe klanten kunnen de sms functie gebruiken. Er zit nu een cap op het aantal om scripts tegen te gaan (is niet toegestaan). Meerdere boosters als buffer was nooit de bedoeling (maar er was een technisch lek), omdat dan het systeem van boosters eigenlijk geen zin heeft. Een bug die nu verholpen is.

Goed om te horen dat dit niet klopt! Dan heb ik dit verkeerd begrepen uit de informatie op de website van tele2!

Klopt wat je zegt natuurlijk. Toch zijn deze wijzigingen vervelend, en geen van deze voegt iets positiefs toe voor de klant, op de 8+2 na. Ik gebruik altijd sms (webpage soms). En gebruik van een vpn maakt het lastiger in bepaalde situaties met app en web boosten.

Mijn datagebruik is zeer wisselend van 1 tot 30gb p/dag zeg 200gb p/m. Met deze datapieken moet ik nu de app of website gebruiken voor een booster, waarvoor ik weer moet gaan boosten elke dag vóór mijn daadwerkelijke verbruik (jouw tip) om online te kunnen blijven. 

Klanten aanspreken en (tijdelijk) afsluiten of vertragen bij extreem gebruik kan ook nog gewoon toch?, een systeembrede aanpassing zoals nu is een shortcut. Wellicht makkelijker en goedkoper voor t-mobile dan individueel? Dont know.

Mijn bericht hierboven is misschien wat ver gezocht misschien, misschien ook niet maar ellende met t-mobile unlimited op de momenten dat ik dit echt niet kon gebruiken (o.a. tijdens studie) maakt dit. Plus de ellende nu alweer in korte tijd.

Na 3 jaar geleden dus de overstap naar tele2, had ik voor minder een betere ervaring. En nu na overname al deze wijzigingen worden doorgevoerd en ik een half jaar lang booster time-outs heb gehad met de boodschap van support "oh doe maar even vliegstand switchen" (lekkere oplossing joh.... bluetooth uit, draadloze koptelefoon verbroken, gps uit, tethering voor google cast verbroken, vpn van slag, werk laptop verbroken en bijbehorende vpn van slag, videogesprekken offline alles van slag een grote bron van irritatie) huiver ik naar de toekomst van tele2, en voel ik echt dat ik weer t-mobile klant ben geworden. 

T-mobile weet echt wel waarom de 80% of 500mb of wat dan ook nodig is voor een optimale ervaring, en dat ze dit nu naar 100% doen, zegt mij wat ik in eerder bericht schreef. Als het slecht valt bij klanten was het een bug. Anders die auto en de bonus toch? Just kidding :) maar je snapt mijn punt wel zo werkt dat.

Je bent wellicht zelf tele2 (unlimited) klant en ziet als forumlid ook de veranderingen. Sommige goed/slecht. Maar kritisch blijven is goed vooral met minder concurrentie voor de 3 overgebleven providers nu.

Reputatie 7

Tja tethering is uiteraard toegestaan, maar wordt niet actief ondersteund. Het abonnement is en blijft bedoeld voor data gebruik op een mobiele telefoon en is niet geoptimaliseerd voor een laptop, tv, etc via tethering.

De individuele aanpak is er alleen voor de super abusers, die een antenne dusdanig belasten dat andere gebruikers er last van kunnen gaan krijgen. Voor alle overige geldt er geen limiet, maar alle providers hebben een systeem met dagbundel en boosters om niet beoogd gebruik te ontmoedigen en misbruik tegen te gaan.

Sommige klanten vonden de 80% regel vreselijk, want dat gaf ze slechts de resterende 20% = 200MB de tijd om aan te vullen. Voor sommigen was dat erg kort.

Je kunt je abonnement prima af en toe gebruiken voor je laptop, maar dat heeft nadelen omdat je het verbruik in de gaten moet houden en op tijd aanvullen. Voor regelmatig gebruik van internet op je laptop is vast internet een beter product.

Tja tethering is uiteraard toegestaan, maar wordt niet actief ondersteund. Het abonnement is en blijft bedoeld voor data gebruik op een mobiele telefoon en is niet geoptimaliseerd voor een laptop, tv, etc via tethering.

De individuele aanpak is er alleen voor de super abusers, die een antenne dusdanig belasten dat andere gebruikers er last van kunnen gaan krijgen. Voor alle overige geldt er geen limiet, maar alle providers hebben een systeem met dagbundel en boosters om niet beoogd gebruik te ontmoedigen en misbruik tegen te gaan.

Sommige klanten vonden de 80% regel vreselijk, want dat gaf ze slechts de resterende 20% = 200MB de tijd om aan te vullen. Voor sommigen was dat erg kort.

Je kunt je abonnement prima af en toe gebruiken voor je laptop, maar dat heeft nadelen omdat je het verbruik in de gaten moet houden en op tijd aanvullen. Voor regelmatig gebruik van internet op je laptop is vast internet een beter product.

Ja ook logisch. Tethering gebruik ik voornamelijk voor 1 laptop, in ov, school/werk en op locaties . Dit zodat ik geen gebruik hoef te maken van onveilige wifi etc. Nu met corona is dit allemaal anders en is het dataverbruik ook afwijkend. Mijn grootste verbruik komt van streamen/video op mobiel nu, dit was voor corona minder.. De laptop voornamelijk webpagina's (minimaal verbruik dus).

Ik las in een ander topic een superabuser met 1000gb p/m verbruik. Dat is duidelijk extreem veel en buiten de FUP. Ook een gebruiker met gebruik van 150gb per maand van 3 jaar geleden was toen te hoog. Toch zijn we 3 jaar verder telefoons sneller, plus corona, en dan is 150gb wellicht niet heel vreemd en verschuift dit gemiddelde iets. Ik heb in iedergeval nog nooit een sms gehad van tele2, dus mijn gemiddelde is vast gewoon prima. Wisselt ook enorm dat haalt alles wat naar beneden natuurlijk. 

Wat betreft netwerk stabiliteit doet t-mobile het gewoon goed. En nu 5g een ding is zal er een hoop positief veranderen op gebied van capaciteit. Als de complotdenkers niet alle masten in de brand steken, en t-mobile genoeg overcapaciteit inzet zodat iedereen blij is en de fup wat meer speelruimte krijgt😀. Ik hoop nog steeds dat de toekomst ooit draadloos wordt en bekabeld + wifi hotspot hoppen verleden tijd is. Vandaar dat ik al jaren unlimited heb. Ik vind het een goede ontwikkeling.

 

Maar buiten dit alles om on topic: ja uiteraard hebben mensen voorkeuren, en je buffer methode werkt voor mij prima dus ik ben voor nu gewoon geholpen.

Toch verwacht ik echt meer transparantie over dit soort wijzigingen. En de opties voor boosten worden minder wat ik geen positieve vooruitgang vind. Ik denk dat meer opties (voor boosten, grotere bundel(is er nu), lagere ping, snellere data(ipv langzamer zoals bij mij?) als de techniek vooruit gaat logischer is dan een vermindering.

Als t-mobile bezuinigd kan dit (minder overcapaciteit) of als datagebruik is geëxplodeerd en netwerk overbelast wordt? Maar zoals eerdergenoemd steekt dit want het is een tegenstrijdige ontwikkeling zonder enige onderbouwing. 5 jaar geleden (schat ik) had ik al tmobile unlimited zag ik snelheden van 200mbs. Bij tele2 was dit altijd zo rond 100-150mbs toen ik overging (beide prima dus). Nu 5 jaar later zit ik op 30 tot 40 heel soms 50mbs. Dit klopt gewoon van geen kant.

Maar wellicht zijn balken en ik de enigste die hier last van hebben ondervonden(booster), en is de rest van Nederland tevreden en blij. Dan houdt het op ben ik bang. 😉 

Anders nogmaals hierbij graag reactie van t-mobile 😀

Reputatie 7

Als je je snelheid wilt aankaarten dan kan je het beste even een eigen topic aanmaken en word je daar geholpen. Kijk dan meteen even of je overal “lagere” snelheden ervaart of op specifieke plaatsen. Op bepaalde plaatsen kan het best anders zijn, aangezien de Tele2 antennes zijn uitgezet en niet alle locaties zijn toegevoegd aan het T-Mobile netwerk.

Als je je snelheid wilt aankaarten dan kan je het beste even een eigen topic aanmaken en word je daar geholpen. Kijk dan meteen even of je overal “lagere” snelheden ervaart of op specifieke plaatsen. Op bepaalde plaatsen kan het best anders zijn, aangezien de Tele2 antennes zijn uitgezet en niet alle locaties zijn toegevoegd aan het T-Mobile netwerk.

Wellicht inderdaad heeft de locatie verband in mijn geval. Ik zal het een tijd bijhouden en eventueel een nieuw topic openen mocht data overal traag zijn. 

Wederom bedankt voor het meedenken 🙂

Beste Tele2,

Ik heb eerder vanmiddag gemerkt dat ik verplicht de huidige bundelbooster moet opmaken voor ik een nieuwe kan activeren. Ik ben hier bijzonder ontevreden mee. Op die manier heb ik telkens een onderbroken data-sessie. Is dit bewust beleid mbt verplicht opmaken? Het is de 2e verslechtering sinds ik op het T-Mobile netwerk ben overgezet. Die sms’jes werkten veel prettiger!

Hi, ik heb support bericht het is voor nu definitief:

Ik: Hi, sinds de 8gb update (unlimited) kan ik booster niet meer aanvullen bij 80%, maar alleen bij 100% gebruik van de booster.

Support: Hoi. Vraag je het dan altijd aan via SMS of via Mijn Tele2? Sinds de migratie naar een ander netwerk is dit wel gewijzigd namelijk.

Ik: Altijd via sms, soms via de mijn tele2 omgeving. De app gebruik ik persoonlijk niet. Probleem heb ik sinds de 8+2 aanvul update van kort geleden

Support: Ja dat klopt inderdaad wel. Er zijn wat veranderingen mbt tot Unlimted. Na 80% verbruik van de BundelBooster krijg je deze sms:
Hoi! Je hebt 80% van je BundelBooster verbruikt. We komen bij je terug als-ie op is. We houden contact, Tele2
Vanaf dit moment kan de je namelijk nog géén nieuwe BundelBooster bestellen, dat kan pas wanneer de BundelBooster helemaal verbruikt is.
Wanneer de bestaande BundelBooster helemaal verbruikt is krijgt je deze sms:
Hoi! Je hebt je BundelBooster verbruikt. Nog een gratis BundelBooster activeren? Dat kan in de MijnTele2 App. We houden contact, Tele2

Ik: Precies dit ja, voorheen kon dit wel. Nu wordt de data dus wel steeds onderbroken. Kan lastig zijn met live situaties zoals video calls. Is dit blijvend?

Support: Ja dat kan ik dan ook wel begrijpen. Dit is in principe eerst wel blijvend en is in het leven geroepen om misbruik te voorkomen en om het netwerk te beschermen. Daar kan ik jammer genoeg nu niks aan doen.

Ik: Begrijpelijk om reden van misbruik en dat u daar verder niks aan kan doen. Ik hoop dat er een beter oplossing komt die beide problemen oplost!

Support: Ja dat hoop ik dan inderdaad ook. Kan ik verder nog iets anders voor je doen?

Ik: De vraag is gesteld op community, mag ik uw antwoord daar plaatsen als antwoord op de vraag? Dus dat dit voor nu definitief is

Support: Ja hoor dat kan. Alleen ik ga ervan uit dat mijn collega's dit ook weten. :D

Ik: Oké heel fijn! Dan in iedergeval dank voor het antwoord en dan was dat het :)

Support: Graag gedaan. Ik wens je een fijne dag!

 

Dus dit is (helaas) het antwoord voor nu. Afwachten dus of de mensen bij  t-mobile die dit soort dingen besluiten een betere oplossing kunnen bedenken. In de tussentijd zal je dus op dagen dat je meer data gebruikt dus de dagbundel als buffer moeten gebruiken.

Gr.

Reageer