beantwoord

nieuwe bundelbooster pas aan te vragen als de oude op is.

  • 28 March 2021
  • 40 reacties
  • 1028 x bekeken

Beste Tele2,

Ik heb eerder vanmiddag gemerkt dat ik verplicht de huidige bundelbooster moet opmaken voor ik een nieuwe kan activeren. Ik ben hier bijzonder ontevreden mee. Op die manier heb ik telkens een onderbroken data-sessie. Is dit bewust beleid mbt verplicht opmaken? Het is de 2e verslechtering sinds ik op het T-Mobile netwerk ben overgezet. Die sms’jes werkten veel prettiger!

icon

Beste antwoord door balken07 4 April 2021, 14:22

Bekijk origineel bericht

40 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Bij 80% verbruik kun je een nieuwe bestellen. De dag FUP is al wel omhoog gegaan naar 8gb en de bundelboosters naar 2gb per stuk. Je zult dus minder bestellingen nodig hebben. Maar helemaal onderbroken maken is inderdaad lastig. Het product is ook niet bedoeld als vaste internet lijn vervanging, hoewel je vroeger door een enorme hoeveelheid smsjes van te voren te versturen klanten dat wel zo gebruikte.

Als je dat nodig hebt kun je beter een vaste lijn of het 4g voor thuis product van t-mobile gebruiken.

Bij 80% verbruik kun je een nieuwe bestellen. De dag FUP is al wel omhoog gegaan naar 8gb en de bundelboosters naar 2gb per stuk. Je zult dus minder bestellingen nodig hebben.

Dat lukt mij dus niet, zie screenshots. Ik was gewend dit na 80% wel te kunnen doen inderdaad. 

 

Reputatie 7
Badge +12

En die knop werkt niet? En wel als je 100% hebt gebruikt?

 

En die knop werkt niet? En wel als je 100% hebt gebruikt?

 

Bovenste screenshot die ik stuurde is wat ik te zien krijg als ik op die knop druk. Op dit moment zijn er geen beschikbare bundels. Pas na 100% kan ik een nieuwe bundelbooster aanvragen. Verder gebruik ik mijn unlimited abonnement niet als vervanging van de vaste lijn. Ik heb gewoon thuisinternet. Ik zou alsnog volledig in mijn recht staan het daar wel voor te gebruiken. De voorwaarden verbieden slechts commercieel gebruik van het abonnement, bijvoorbeeld voor een server. Dat doe ik allemaal niet. Ik vind echter dat de opgeworpen drempels niet te rijmen zijn met de term unlimited of trek het internet helemaal leeg. Als ik een bundelbooster kan activeren na 80% verbruik, dan is dat voor mij acceptabel. Nu stopt Netflix op mijn telefoon opeens, en dat is gewoon irritant en bepaald geen unlimited experience.

Is het 100% criterium toevallig gelijktijdig met de verhoging van de dagbundels en de bundelboosters ingevoerd?

Reputatie 7
Badge +12

Is het 100% criterium toevallig gelijktijdig met de verhoging van de dagbundels en de bundelboosters ingevoerd?

Goede vraag voor de moderator, maar ik denk niet dat die 100% de bedoeling is.

Dat hoop ik ook niet nee ;)

Reputatie 7

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Goedemorgen,

ik heb dit zojuist even geprobeerd. Ik moet ook nu de bundelbooster eerst helemaal opmaken. Helaas dus.

Zelfde probleem hier, wordt dit al opgelost? Wel vervelend namelijk als mijn verbinding steeds wegvalt tijdens bijvoorbeeld livestream of videogesprekken. 

Ik gebruik tevens een VPN wat het helemaal onmogelijk maakt om als de data onderbroken wordt bij 100% nog via tele2.nl of app aan te vullen. Sms is dan nog de enigste optie.

Reputatie 7

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Goedemorgen,

ik heb dit zojuist even geprobeerd. Ik moet ook nu de bundelbooster eerst helemaal opmaken. Helaas dus.

Maar de booster wordt dan als eerste gebruikt toch? Dan gebruik je na de booster je dagbundel, maar zou je meteen weer moeten kunnen aanvullen, zodat je de dagbundel minimaal gebruikt.

Als het goed is kan je begin van de dag al een booster aanvragen, zodat je altijd ‘uitloop’ heb met je dagbundel en niet offline gaat. Zo lang je per 2GB boosters bestelt dan blijf je verbinding houden en je 8GB dagbundel als uitloop buffer fungeren.

Goedemorgen,

ik heb dit zojuist even geprobeerd. Ik moet ook nu de bundelbooster eerst helemaal opmaken. Helaas dus.

Maar de booster wordt dan als eerste gebruikt toch? Dan gebruik je na de booster je dagbundel, maar zou je meteen weer moeten kunnen aanvullen, zodat je de dagbundel minimaal gebruikt.

Dat vind ik te ver gaan. Dan ben ik elke 2GB bezig met internet in leven houden. Ik wil weer het systeem van 80% terug.

 

Bedankt voor het meedenken overigens :)

Kan iemand van Tele2 eens reageren? Er zit inmiddels een werkweek tussen 🤨 Ik stel een vraag en wil dus graag een antwoord. Bedankt.

Reputatie 7

Sorry mijn post was niet helemaal correct. Je kunt na 80% verbruik van de dagbundel een booster aanvragen. Je kunt na 100% verbruik van een booster de volgende booster aanvragen. Het beste is dus om na 6,4GB (80%) verbruik van de dagbundel een booster te bestellen en vervolgens elke keer als de booster op is. Elke keer als de booster op is, val je dan terug op de resterende 1,6GB van je dagbundel en verlies je niet je verbinding met internet. Het is dus sowieso de bedoeling dat je na de dagbundel elke 2GB een nieuwe booster aanvraagt, maar als je dat op tijd doet, dan behoudt je je verbinding.

Sorry mijn post was niet helemaal correct. Je kunt na 80% verbruik van de dagbundel een booster aanvragen. Je kunt na 100% verbruik van een booster de volgende booster aanvragen. Het beste is dus om na 6,4GB (80%) verbruik van de dagbundel een booster te bestellen en vervolgens elke keer als de booster op is. Elke keer als de booster op is, val je dan terug op de resterende 1,6GB van je dagbundel en verlies je niet je verbinding met internet. Het is dus sowieso de bedoeling dat je na de dagbundel elke 2GB een nieuwe booster aanvraagt, maar als je dat op tijd doet, dan behoudt je je verbinding.

Vrij zeker dat tele2 (t-mobile nu) dit stilzwijgend heeft gewijzigd in de laatste update (de 8gb+2gb update).

Ik in iedergeval kon altijd bij 80% gebruik van booster (na volledig gebruik dagbundel) een nieuwe booster aanvragen. De laatste maanden (misschien alweer langer dan dat) ging dit vrijwel altijd gepaard met een timeout in de verbinding welke pas op te lossen was d.m.v. aan/uitzetten vliegtuigstand etc (zie forum, veel klachten geweest, volgens support was dit een bug die werd opgelost.).

Ik wil niet weer "zo iemand" zijn maar ik zie een patroon van achteruitgang en problemen sinds de overname door t-mobile (op de verhoging basisbundel van 5+1gb naar 8+2gb na wat super fijn is dus thanks!!!:D)

Voor mij zijn dit de problemen: langzamere dataverbinding (25-40mb ipv rond de 100mb of meer) + aanvullen op booster bij 80% geeft timeout, en nu zelfs dus geen mogelijkheid om booster bij 80% aan te vullen (misschien was die 80% bug helemaal geen bug?), en een limit op sms aanvragen (ook al begrijp ik deze laatste keuze vanuit misbruik oogpunt).

Ik reageer nooit op forums maar ik ben het een beetje zat, dus ik dacht laat ik dit hierbij eens delen toen ik deze post zag die redelijk overeenkomst heeft met mijn problemen.

De tijdelijke workaround van pipo (booster op dag bundel en de dag bundel als buffer gebruiken) werkt in iedergeval voor mij dus dank voor de tip! Hopelijk gaat t-mobile dit niet in een volgende update ook "oplossen" :)

Reputatie 7

De werking van de boosters is inderdaad gewijzigd, met de migratie naar het T-Mobile platform en nu dus weer. De “bug” met verliezen van de verbinding zou inderdaad opgelost worden en de nieuwe bundels met 8+2 met de nieuwe manier van werken is de oplossing die is geïmplementeerd.

Goed te lezen dat het voor jou werkt!

De werking van de boosters is inderdaad gewijzigd, met de migratie naar het T-Mobile platform en nu dus weer. De “bug” met verliezen van de verbinding zou inderdaad opgelost worden en de nieuwe bundels met 8+2 met de nieuwe manier van werken is de oplossing die is geïmplementeerd.

Goed te lezen dat het voor jou werkt!

Na de migratie naar het netwerk van T-Mobile had ik nog die 80% werkwijze. Het is dus stiekem aangepast gelijktijdig met de nieuw dagbundels en boosters. Jammer dat hier niet eerlijk over bericht is.

Reputatie 7

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

Dat verbinding verliezen was een bug en niet zoals het hoort. In de nieuwe situatie moet ik altijd zorgen dat mijn dagbundel niet reeds op is, om te voorkomen dat ik geen internet meer heb als de boosterbundel verbruikt is. Dat is gewoon een achteruitgang, omdat ik in eerste instantie na de migratie naar T-Mobile’s netwerk de boosterbundel al kon vernieuwen na 80% verbruikt te hebben. Het maakte dus niet uit of ik mijn dagbundel al reeds verbruikt had of niet. In de nieuwe situatie is de enige manier om te zorgen voor een constante stream: dagbundel niet opmaken maar constant via boosterbundels data verbruiken.

Het is omslachtiger en dus een achteruitgang. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Unlimited werkwijze van Tele2 voor de migratie naar T-Mobile’s netwerk 😉 
 

m.b.t. stiekem: het is inmiddels duidelijk dat dit doorgevoerd is gelijktijdig met de verhoging van de dagbundel en boosterbundel. Geen woord over deze nieuwe werkwijze. Dat noem ik stiekem, want als je eerlijk bent vertel je het hele verhaal.

Reputatie 7
Badge +12

Als je een constante internet stroom nodig hebt voor je smartphone is dit misschien niet het juiste product. Je kunt Unlimited bundelboosters bestellen voor je smartphone, maar als je echt veel data en constant nodig hebt is het FUP beleid van dit product te beperkt voor je. Je bent beter geholpen met een vaste internetlijn waar je dan je smartphone via wifi aan verbind.

Als je een constante internet stroom nodig hebt voor je smartphone is dit misschien niet het juiste product. Je kunt Unlimited bundelboosters bestellen voor je smartphone, maar als je echt veel data en constant nodig hebt is het FUP beleid van dit product te beperkt voor je. Je bent beter geholpen met een vaste internetlijn waar je dan je smartphone via wifi aan verbind.

Ik heb geen constante stroom nodig. Maar als je Netflix of Youtube gebruikt onderweg dan vliegen de GB’s erdoorheen. Ik voldoe 100% aan het FUP beleid. Er is net neutraliteit en er wordt mij een unlimited dienst verkocht. Zolang ik dus geen commercieel gebruik heb, voldoe ik aan alle voorwaarden. 🙂

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

 

Het is omslachtiger en dus een achteruitgang. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Unlimited werkwijze van Tele2 voor de migratie naar T-Mobile’s netwerk 😉 
 

m.b.t. stiekem: het is inmiddels duidelijk dat dit doorgevoerd is gelijktijdig met de verhoging van de dagbundel en boosterbundel. Geen woord over deze nieuwe werkwijze. Dat noem ik stiekem, want als je eerlijk bent vertel je het hele verhaal.

Dit steekt bij mij ook inderdaad.... waarom ontstaat er een bug die er nooit is geweest (zelfs in tijden dat tele2 gebruik maakte van de t-mobile masten) en wordt de bijbehorende functie (booster bij 80% opwaarderen) geaxed als oplossing voor de bug? Ja ik weet verhoging van bundel maar opzich is het goed en normaal dat ook databundels mee gaan met de tijd. Supergoed dat t-mobile hier het voortouw in neemt complimenten. We willen hier geen Amerikaanse praktijken krijgen wat betreft vrij internet gebruik etc (net neutraliteit inderdaad).

En mocht het echt echt niet mogelijk zijn om deze bug op te lossen vanwege een technische reden waar mensen zoals ik geen verstand van hebben geef het dan in iedergeval aan in de update-log met technische details... Er zijn genoeg forumleden bijvoorbeeld die deze informatie dan kunnen vertalen naar normaal Nederlands. Dan krijgt t-mobile van mij alle begrip van de wereld om bepaalde shortcuts te nemen puur om het enigsinds werkend te houden allemaal.

Youtube, is geen 720p meer en netflix idem. Mijn telefoon draait gewoon 1440p (4k render) en zoals volgens tele2 reclames moet dit gewoon kunnen. Hele internet leegtrekken was het geloof ik toch? Maar uiteraard mijn gamepc met steam etc draait netjes op een routertje via kabel.. En wifi voor de laptops! Dus wat betreft FUP zou het moeten kunnen allemaal

Reputatie 7

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

Dat verbinding verliezen was een bug en niet zoals het hoort. In de nieuwe situatie moet ik altijd zorgen dat mijn dagbundel niet reeds op is, om te voorkomen dat ik geen internet meer heb als de boosterbundel verbruikt is. Dat is gewoon een achteruitgang, omdat ik in eerste instantie na de migratie naar T-Mobile’s netwerk de boosterbundel al kon vernieuwen na 80% verbruikt te hebben. Het maakte dus niet uit of ik mijn dagbundel al reeds verbruikt had of niet. In de nieuwe situatie is de enige manier om te zorgen voor een constante stream: dagbundel niet opmaken maar constant via boosterbundels data verbruiken.

Het is omslachtiger en dus een achteruitgang. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Unlimited werkwijze van Tele2 voor de migratie naar T-Mobile’s netwerk 😉 
 

m.b.t. stiekem: het is inmiddels duidelijk dat dit doorgevoerd is gelijktijdig met de verhoging van de dagbundel en boosterbundel. Geen woord over deze nieuwe werkwijze. Dat noem ik stiekem, want als je eerlijk bent vertel je het hele verhaal.

Waarom is het omslachtiger? Voorheen moest je heel erg opletten dat je op tijd was om je verbinding niet te verliezen, je had 20% (200MB) marge. Nu let je op dat je op 80% van de dagbundel bestelt en steeds na verbruik van de bundel. Ik zie niet waarom het omslachtiger is.

Reputatie 7

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

 

Het is omslachtiger en dus een achteruitgang. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Unlimited werkwijze van Tele2 voor de migratie naar T-Mobile’s netwerk 😉 
 

m.b.t. stiekem: het is inmiddels duidelijk dat dit doorgevoerd is gelijktijdig met de verhoging van de dagbundel en boosterbundel. Geen woord over deze nieuwe werkwijze. Dat noem ik stiekem, want als je eerlijk bent vertel je het hele verhaal.

Dit steekt bij mij ook inderdaad.... waarom ontstaat er een bug die er nooit is geweest (zelfs in tijden dat tele2 gebruik maakte van de t-mobile masten) en wordt de bijbehorende functie (booster bij 80% opwaarderen) geaxed als oplossing voor de bug? Ja ik weet verhoging van bundel maar opzich is het goed en normaal dat ook databundels mee gaan met de tijd. Supergoed dat t-mobile hier het voortouw in neemt complimenten. We willen hier geen Amerikaanse praktijken krijgen wat betreft vrij internet gebruik etc (net neutraliteit inderdaad).

En mocht het echt echt niet mogelijk zijn om deze bug op te lossen vanwege een technische reden waar mensen zoals ik geen verstand van hebben geef het dan in iedergeval aan in de update-log met technische details... Er zijn genoeg forumleden bijvoorbeeld die deze informatie dan kunnen vertalen naar normaal Nederlands. Dan krijgt t-mobile van mij alle begrip van de wereld om bepaalde shortcuts te nemen puur om het enigsinds werkend te houden allemaal.

Youtube, is geen 720p meer en netflix idem. Mijn telefoon draait gewoon 1440p (4k render) en zoals volgens tele2 reclames moet dit gewoon kunnen. Hele internet leegtrekken was het geloof ik toch? Maar uiteraard mijn gamepc met steam etc draait netjes op een routertje via kabel.. En wifi voor de laptops! Dus wat betreft FUP zou het moeten kunnen allemaal

Je mag op je telefoon elke resolutie draaien die je wilt, maar bij een hogere resolutie dien je wat vaker boosters te bestellen.

Hoezo stiekem, wat is het grote nadeel dan? Het is juist een voordeel dat je nu met boosters onbeperkt data kunt gebruiken zonder de verbinding te verliezen.

Dat verbinding verliezen was een bug en niet zoals het hoort. In de nieuwe situatie moet ik altijd zorgen dat mijn dagbundel niet reeds op is, om te voorkomen dat ik geen internet meer heb als de boosterbundel verbruikt is. Dat is gewoon een achteruitgang, omdat ik in eerste instantie na de migratie naar T-Mobile’s netwerk de boosterbundel al kon vernieuwen na 80% verbruikt te hebben. Het maakte dus niet uit of ik mijn dagbundel al reeds verbruikt had of niet. In de nieuwe situatie is de enige manier om te zorgen voor een constante stream: dagbundel niet opmaken maar constant via boosterbundels data verbruiken.

Het is omslachtiger en dus een achteruitgang. En dan heb ik het nog niet eens gehad over de Unlimited werkwijze van Tele2 voor de migratie naar T-Mobile’s netwerk 😉 
 

m.b.t. stiekem: het is inmiddels duidelijk dat dit doorgevoerd is gelijktijdig met de verhoging van de dagbundel en boosterbundel. Geen woord over deze nieuwe werkwijze. Dat noem ik stiekem, want als je eerlijk bent vertel je het hele verhaal.

Waarom is het omslachtiger? Voorheen moest je heel erg opletten dat je op tijd was om je verbinding niet te verliezen, je had 20% (200MB) marge. Nu let je op dat je op 80% van de dagbundel bestelt en steeds na verbruik van de bundel. Ik zie niet waarom het omslachtiger is.

De verbinding stopte altijd al wanneer je door je data heen was. Die bug van recent waar je airplane mode moest aan en uitzetten is niet het referentie scenario. Dat betrof een bug wat door T-mobile en Tele2 ook zo is gecommuniceerd.

Ten tweede: Mijn punt is juist dat die boosterbundel pas te bestellen is NADAT de huidige op is (dus NIET MEER na 80%, zoals voorheen). Als ik dus ook al reeds mijn dagbundel heb verbruikt, zit ik dus steeds even met een onderbroken verbinding. Voorheen kon ik weliswaar met een kleine marge na 80% bestellen, maar dat zorgde er dus voor dat ik GEEN onderbroken verbinding had. In de huidige situatie heb ik dat WEL. Het is dus een achteruitgang en ook omslachtiger, omdat de enige manier om nu een onderbroken verbinding te voorkomen, is te zorgen dat de dagbundel niet al reeds op is.

 

 

Reageer