beantwoord

Niet bereikbaar met nieuwe Oneplus 9 Pro

  • 22 July 2021
  • 1 reactie
  • 307 x bekeken

Hallo allemaal!

 

Enige tijd terug heb ik een telefoon en abonnement afgesloten bij Tele2 via Belsimpel.

Per 31 maart 2021 heb ik mijn nieuwe toestel, een Oneplus 9 Pro gekregen. Deze telefoon heb ik direct in gebruik genomen met de SIM-kaart van mijn oude provider. Alles werkte naar behoren.

Op 29 april 2021 werd mijn telefoonnummer overgezet naar Tele2. Vanaf dit moment kreeg ik meldingen dat ik niet goed bereikbaar was.

Als iemand mij belt, hoort de beller dat de hem niet over gaan. Op mijn telefoon gebeurt dan helemaal niets. Als ik vervolgens terug bel, hoor ik de andere partij prima. Zij horen mij dan helemaal niet. Ik ervaar deze problemen op veel verschillende plekken, met en zonder VoWifi.

Het probleem is op te lossen door de telefoon te herstarten. Na enige tijd is keert het probleem weer terug, ik weet zelf alleen nooit wanneer. Dit is uiteraard erg vervelend.

Ik heb al meerdere malen contact opgenomen met Tele2. We hebben veel getest en Tele2 stelt dat het probleem in de telefoon ligt en verwijzen door naar Belsimpel. Belsimpel geeft aan dat de telefoon terug gestuurd mag worden ter reperatie. Ik ben de telefoon dan ongeveer 2 weken kwijt.

Omdat het om een software probleem lijkt te gaan (na reboot werkt het weer) zie ik dit niet zitten. Ik heb de telefoon ook een fabrieksreset gegeven maar het probleem blijft.

Het probleem lijkt dus een combinatie te zijn tussen Tele2 en mijn telefoon.

Zijn er andere die hier tegen aan lopen?

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 23 July 2021, 08:52

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 6
Badge +2

Hoi Foolproof,

Welkom op de Community! Laten we snel kijken naar een oplossing voor jouw toestel.

Je geeft aan dat je al contact hebt gehad met ons en dat het aan het toestel ligt. Heb je dit kunnen testen met een andere simkaart? 

Zelf heb ik een iPhone 11 en die had na een jaar ook netwerk problemen. Ik had een kruistest gedaan en een nieuwe simkaart geprobeerd. Het probleem zat in mijn toestel. Ook terug naar fabrieksinstellingen, niks hielp. Het vervelende was dat het netwerk probleem niet continu was, soms had ik gewoon bereik maar vaak helemaal geen bereik. 
 

De enige optie die je dan hebt is het toestel opsturen voor een onderzoek en daar had ik eigenlijk niet zo een zin in. Tegen mij werd ook gezegd dat het twee weken ging duren, het duurde in totaal 8 dagen. Dat viel best mee. Nu heb ik een nieuwe iphone 11 omdat het probleem niet op te lossen was, iets met het moederbord. Het is even vervelend maar als het goed is heb je na het opsturen weer een perfect werkende telefoon!