Hallo allemaal!
Enige tijd terug heb ik een telefoon en abonnement afgesloten bij Tele2 via Belsimpel.
Per 31 maart 2021 heb ik mijn nieuwe toestel, een Oneplus 9 Pro gekregen. Deze telefoon heb ik direct in gebruik genomen met de SIM-kaart van mijn oude provider. Alles werkte naar behoren.
Op 29 april 2021 werd mijn telefoonnummer overgezet naar Tele2. Vanaf dit moment kreeg ik meldingen dat ik niet goed bereikbaar was.
Als iemand mij belt, hoort de beller dat de hem niet over gaan. Op mijn telefoon gebeurt dan helemaal niets. Als ik vervolgens terug bel, hoor ik de andere partij prima. Zij horen mij dan helemaal niet. Ik ervaar deze problemen op veel verschillende plekken, met en zonder VoWifi.
Het probleem is op te lossen door de telefoon te herstarten. Na enige tijd is keert het probleem weer terug, ik weet zelf alleen nooit wanneer. Dit is uiteraard erg vervelend.
Ik heb al meerdere malen contact opgenomen met Tele2. We hebben veel getest en Tele2 stelt dat het probleem in de telefoon ligt en verwijzen door naar Belsimpel. Belsimpel geeft aan dat de telefoon terug gestuurd mag worden ter reperatie. Ik ben de telefoon dan ongeveer 2 weken kwijt.
Omdat het om een software probleem lijkt te gaan (na reboot werkt het weer) zie ik dit niet zitten. Ik heb de telefoon ook een fabrieksreset gegeven maar het probleem blijft.
Het probleem lijkt dus een combinatie te zijn tussen Tele2 en mijn telefoon.
Zijn er andere die hier tegen aan lopen?