Mobiel overlast

  • 27 January 2021
  • 5 reacties
  • 537 x bekeken

Ik word nu al twee maanden lastiggevallen door hetzelfde scam nummer (+31 85 105 1368). Het nummer heb ik geblokkeerd, maar mijn voicemail word steeds ingesproken met ‘ toets 1 om door te gaan’ (=duidelijke scam). Ondertussen heb ik mijn voicemail moeten uitschakelen.

Hier heb ik al een onderzoeksformulier voor ingevuld bij tele2. Echter kreeg ik terug dat die is afgekeurd zonder toelichting waarom. Zojuist heb ik het nogmaals ingevuld.  Hierin staat alleen dat ze niets kunnen doen als ik niet opneem?! Opnemen wil ik absoluut niet met dit soort nummers. Wat kan ik nog meer doen? Ik krijg de klantenservice niet te pakken met het nummer op de website.

 

Ik zou het erg vervelend vinden als ik mijn nummer moet wijzigen om hier vanaf te komen.


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt inderdaad opnemen zonder kosten. Het is vast een callcenter, die mogen jou bellen (als je niet in het bel me niet regeister staat etc.). Ze blijven inderdaad proberen totdat je opneemt.

Telefonische overlast gaat inderdaad ook om de inhoud van het telefoongesprek. Als je alleen maar gebelt wordt is dat nog geen overlast. Het proces wat operators onderling volgen is dat het Anummer via een brief wordt “aangesproken op zijn gedrag” . Als het een callcenter is kan/gebeurt dat dus niet. Daar is het belmeniet register voor.

Het is geen callcenter. Het is een scamnummer. Ik sta allang in het bel-me-niet- register met alles aangevinkt. Deze nummers terugbellen kan kosten in rekening brengen en er is daardoor een mogelijkheid dat ik op de lijst kom met ‘telefoonnummers die antwoorden’, dus dan krijg ik er meer. Wat is er nog meer mogelijk?

Reputatie 7
Badge +12

Dit is een normaal Nl telefoon nummer. Zelfs al zou je terugbellen is het alleen lokaal tarief. Maar als je gewoon opneemt kost het niets. Zeg dat je niet geïnteresseerd bent.  Het proces om 3 x een voorbeeld gesprek door te geven is alleen voor b.v hijgers en bedreiging. Die persoon krijgt dan een brief thuis van zijn eigen provider. Alleen die weet de NAW gegevens.  Als bedrijven bellen werkt dit niet.

Dus het advies is dan om toch op te nemen zodat tele2 de berichten kan inzien?

Als je opneemt krijg je zo een robot voice met : toets 1 om door te gaan (wat niets doet).

Reputatie 7
Badge +12

085 zijn bedrijfsnummers.  Die kun je niet via de overlast procedure laten blokkeren, daarom kreeg je ook die afwijzing. Voor bedrijven die jou bellen is er het belmeniet register. Als je vind dat ze tegen de wet je toch bellen kun je een klacht indienen . Het is trouwens budgetenergie.