beantwoord

Mijn mb's verdwijnen

  • 13 November 2021
  • 7 reacties
  • 136 x bekeken

Hallo, ik kreeg gisteren out off the blue een bericht dat ik door de 2GB klantvoordeel heen ben. Kan gebeuren dus ik hou het nu goed in de gaten. Gisteravond had ik nog 969 mb's over..maar tot mijn verbazing waren dat een paar uur later nog 861 terwijl mijn mobiel gewoon thuis ligt, verbonden met de wifi. Vanochtend, waren er nog 832 over. Na een nacht slapen. Mobiel dus niet aangeraakt. Hoe kan dit? Ik zit bijna 2 jaar bij Tele2, eerst had ik 1 gb (nog geen klantvoordeel) daar had ik ruim genoeg aan want ik gebruik mijn mobiel vrijwel alleen in huis. Wellicht kan een moderator er maandag naar kijken want dit begrijp ik echt niet.

icon

Beste antwoord door Margkrui 16 November 2021, 21:19

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Margkrui, het kan voorkomen dat je onbewust meer data verbruikt dan dat je eigenlijk zelf door hebt. Vanwege de privacywetgeving in Nederland is het voor ons niet zichtbaar waaraan je jouw MB's precies hebt verbruikt. Gelukkig hoef je jezelf geen zorgen te maken: je kunt dit namelijk zelf wél eenvoudig checken! Vaak kan je via de interne datateller van het toestel al meer informatie inzien over je verbruik. 

Alle tips en uitgebreide informatie over het verminderen én beter monitoren van je dataverbruik vind je terug op onze website: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/data-verbruik-tips/. Zo weet je precies waar je jouw MB's aan verbruikt én kan je flink besparen. Een externe datateller is bijvoorbeeld een eenvoudige en hele goede oplossing om alle details in te zien over je dataverbruik. Bij mij persoonlijk zorgde dit voor een flink verschil, dus zeker de moeite waard om door te nemen! Ik hoop dat dit voor wat meer duidelijkheid zorgt! :muscle_tone2:

Laat je het ons weten of dit verschil maakt Mocht je nog met vragen zitten, klop dan gerust bij ons aan. De Community staat voor je klaar! :blush:

Reputatie 7
Badge +12

Ah, ik zie dat de pagina niet helemaal goed werkt. Moment, ik ga dit bij de juiste collega’s aangeven!

Welk merk en toestel gebruik je? Wellicht dat iemand hier op de Community hetzelfde toestel heeft en weet welke instellingen je kunt controleren. :smile:

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb gelijk eens gezocht en wellicht heb je hier ook iets aan: https://www.tele2.nl/blog/inzicht-in-dataverbruik/

In dit blog wordt verwezen naar My Data Manager voor Android en IOS. Ik hoop dat je hiermee verder komt!

Dank, het is inmiddels opgelost!

Reputatie 7
Badge +12

Super fijn om te horen dat het is opgelost! Zou je ons willen vertellen wat het precies heeft opgelost? Andere Community-leden zullen hier dan ook iets aan hebben. We horen het graag van je! :smile:

Ja, heel simpel eigenlijk, na een update was mijn mobiel wel verbonden met de wifi maar niet met mijn eigen wifi. Dus dan valt het niet op. Gelukkig kreeg ik die sms van Tele2. Ik heb de mobiel laten zoeken naar beschikbare netwerken en de mijne stond er tussen. Wachtwoord ingevoerd en opgelost 🙂

Reputatie 7
Badge +12

Heel fijn om te horen dat het na een update allemaal is opgelost. Bedankt voor je uitleg!

Mocht je nog andere vragen hebben, maak dan gerust een nieuw topic aan. De Community staat voor je klaar. Ik wens je voor nu een hele fijne dag! :smile: