Op 15 oktober werd er onverwacht een telefoon van Tele2 bezorgd. In mijn account zag ik dat mijn abonnement was gewijzigd. Dit heb ik nooit gedaan. Direct heb ik contact gezocht met de klantenservice. De conclusie was dat door een datalek mijn profiel is misbruikt. De oplossing was het invullen van een retourformulier (en daarmee kenbaar maken van de annulering). Waarop ik de gegevens zou krijgen hoe ik de telefoon kon retourneren. Daarmee zou ook de fout zijn hersteld. Het retourformulier heb ik dezelfde dag ingevuld. Van Tele2 een bevestiging gehad. Echter heb ik nooit gegevens gehad hoe de telefoon te retourneren. Vervolgens op 18 en 21 oktober en 4 november contact gehad met de klantenservice. Zij bevestigen dat het gaat om een fraudezaak. En vervolgens de toezegging dat ik informatie ontvang of wordt teruggebeld. Dat gebeurt niet. Nu ontvang ik een factuur. Er wordt verwacht dat ik voor het onterecht afgesloten abonnement en toestel ga betalen. Wanneer verwijdert Tele2 dit nieuwe abonnement? Ik wil mijn oude abonnement! Wat kan ik nog doen? Onduidelijk is namelijk hoe je een klacht kunt indienen bij Tele2. Graag een reactie van Tele2.
Hi
Ontzettend fijn om te horen. Ik kijk uit naar je reactie!
Hi
Ik wil alvast een paar punten met je controleren, want er zijn voor mij een paar dingen die nog onduidelijk zijn. Daarnaast geef ik je alvast wat meer duidelijkheid. Allereerst; geen zorgen over je abonnement. Zodra de retour procedure voltooid is en de verlenging is geannuleerd, krijg je je oude abonnement terug.
Ik leg je graag in het kort uit hoe het proces loopt:
- Zodra wij het retourformulier hebben ontvangen, ontvang je van ons een e-mail met verzendinstructies voor het toestel.
- Zodra wij het toestel retour hebben ontvangen, sturen we een bevestiging dat we deze hebben.
- Vervolgens verwerken mijn (Repair Specialisten) collega's de disconnectie van het contract en ontvang je een eindfactuur waarop we de te veel betaalde maandkosten vergoeden. Mocht de factuur eind deze maand afgeschreven worden, geen zorgen, deze ontvang je uiteraard terug.
Als ik het goed begrijp heb je wel direct het retourformulier ingevuld. Heb je daarna nooit de e-mail ontvangen met de verzendinstructies? (1) Zo niet, zou je dan even je spambox willen controleren? Heb je het toestel inmiddels wel teruggestuurd? (2) Zo ja, wanneer heb je dit precies gedaan? (3) En heb je heel toevallig naast het retourbewijs ook een Track & Trace ontvangen? (4) Ik zie namelijk dat het toestel nog niet terug bij ons is of nog niet verwerkt is. Dit is een van de vragen die ik ook bij mijn collega heb uitstaan, maar ik hoor het ook graag van jou, dan heb ik meer duidelijkheid om hiermee verder te gaan.
Ik hoor het graag van je. Ik houd ondertussen je cases in de gaten en zodra ik ook reactie heb ontvangen van mijn collega's zal ik het je laten weten. Ik hoop dat ik in ieder geval wat van je zorgen heb kunnen wegnemen.
Groetjes,
Marciano
Bedankt voor je terugkoppeling en geruststelling. Hieronder het antwoord op jouw vragen:
- Ik heb nooit de email ontvangen met verzendinstructies, ook niet in de spambox. Ik heb wel een geautomatiseerd ontvangstbericht ontvangen na verzenden van het retourformulier.
- Het toestel heb ik daarom nog niet teruggestuurd, maar dat kan ik elk gewenst moment doen.
- Ik heb dus ook geen retourbewijs en track en trace.
Ik wacht jouw verdere berichten af. Alvast bedankt voor je inzet!
Hi, graag gedaan en jij ook bedankt voor de snelle reactie! Ik neem zo meteen contact op met mijn collega’s om de e-mail met instructies van de retourprocedure nogmaals te mailen. Zou je me via een privébericht je e-mailadres willen sturen? Ik wil er zeker van zijn dat je hem dit keer wel ontvangt.
Ik zie je berichtje graag verschijnen!
Bij deze is dat gedaan!
Update 1-12-2022: Het toestel is teruggestuurd en we wachten nu tot de retour verwerkt is.
Hi
Groetjes,
Marciano
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.