beantwoord

Kan simkaart niet activeren


HalloHallo. Heb problemen met het activeren van de simkaart bij nieuwe abonnementtelefoon. Gaat niet want heb daar niets over ontvangen! Kan ook niet inloggen op MIJN TELE2 want gebruikersnaam en wachtwoord worden niet geaccepteerd, ook niet nadat ik nieuwe heb aangevraagd/veranderd/ingesteld. Kan zijn dat er verwarring is over het juiste e-mailadres maar daar ga ik en plein public niet over uitweiden. Bellen en gebeld worden gaat dus niet! Graag contact met een moderater over mijn vraag hoe de simkaart geactiveerd kan worden. Bij voorbaat dank!

icon

Beste antwoord door theocoppes 11 May 2021, 15:53

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 7

De simkaart wordt niet geactiveerd verzonden om misbruik door anderen te voorkomen. Als het goed is staat in één van de welkomst e-mail berichten hoe je de simkaart kunt activeren, maar anders kan ook de klantenservice dit voor je doen. De klantenservice is (tijdens openingstijden) ook bereikbaar via de chatbot (typ “ik wil een medewerker spreken”) of sociale media. Zij kunnen na wat controle vragen de simkaart direct voor je activeren. Of je kunt wachten tot een Tele2 moderator reageert in je topic.

De simkaart wordt niet geactiveerd verzonden om misbruik door anderen te voorkomen. Als het goed is staat in één van de welkomst e-mail berichten hoe je de simkaart kunt activeren, maar anders kan ook de klantenservice dit voor je doen. De klantenservice is (tijdens openingstijden) ook bereikbaar via de chatbot (typ “ik wil een medewerker spreken”) of sociale media. Zij kunnen na wat controle vragen de simkaart direct voor je activeren. Of je kunt wachten tot een Tele2 moderator reageert in je topic.

Dank voor je reactie! Dat is het ‘m juist, ik heb geen welkomst e-mail ontvangen, zit ook niet in mijn spam map. Heb idd een moderator nodig die reageert.

Reputatie 7

De klantenservice werkt het snelst, maar uiteraard ben je er vrij in om hier te wachten op een moderator.

De klantenservice werkt het snelst, maar uiteraard ben je er vrij in om hier te wachten op een moderator.

Moet ik voor klantenservice inloggen? Kan namelijk niet zoals ik boven beschrijf. Kan mijn klantnummer ook niet opzoeken daardoor.

Reputatie 7

In alle gevallen zullen er controle vragen worden gesteld. Als je geen klantnummer kan achterhalen, dan zullen ze andere gegevens controleren. Maakt niet uit of het een moderator of klantenservice betreft, beide zullen de identiteit willen vaststellen.

In alle gevallen zullen er controle vragen worden gesteld. Als je geen klantnummer kan achterhalen, dan zullen ze andere gegevens controleren. Maakt niet uit of het een moderator of klantenservice betreft, beide zullen de identiteit willen vaststellen.

Ok dank. Ik ga morgen checken. Dus ik hoef niet in te loggen?

In alle gevallen zullen er controle vragen worden gesteld. Als je geen klantnummer kan achterhalen, dan zullen ze andere gegevens controleren. Maakt niet uit of het een moderator of klantenservice betreft, beide zullen de identiteit willen vaststellen.

Ok dank. Ik ga morgen checken. Dus ik hoef niet in te loggen?

Als het niet mocht lukken dan wacht ik hier op een moderator. Ik laat weten hoe het is verlopen.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Simones, welkom op de Community!

Goed dat je je 06-nummer hebt ingevuld in je profiel. Ik ben gelijk voor je in het systeem gedoken en ik zie dat je abonnement op 26 augustus 2021 ingaat. Vanaf deze datum kun je je simkaart activeren. Tot die tijd maak je nog gebruik van je huidige abonnement en simkaart. Ik hoop dat je die dus nog niet hebt weggegooid! 

Hey Simones, welkom op de Community!

Goed dat je je 06-nummer hebt ingevuld in je profiel. Ik ben gelijk voor je in het systeem gedoken en ik zie dat je abonnement op 26 augustus 2021 ingaat. Vanaf deze datum kun je je simkaart activeren. Tot die tijd maak je nog gebruik van je huidige abonnement en simkaart. Ik hoop dat je die dus nog niet hebt weggegooid! 

Goedemiddag. Dat klopt niet, ik heb net een nieuwe telefoon waarvan het abonnement na activeren simkaart zou moeten werken. Ik heb alleen een oude 2G prepaid telefoon die over twee weken de lucht uit gaat. Vandaar deze nieuwe aanschaf. Ik heb nog steeds assistentie nodig voor activeren simkaart.

Reputatie 7
Badge +8

@Marciano van Tele2 

Reputatie 7
Badge +12

Heb je het abonnement met nummerbehoud aangeschaft? Dan is het nummer blijkbaar door de oude provider pas op 26 augustus vrijgegeven. Stop je oude simkaart alvast in je nieuwe telefoon en op 26 augustus wissel je de simkaart voor de nieuwe.

Heb je het abonnement met nummerbehoud aangeschaft? Dan is het nummer blijkbaar door de oude provider pas op 26 augustus vrijgegeven. Stop je oude simkaart alvast in je nieuwe telefoon en op 26 augustus wissel je de simkaart voor de nieuwe.

Ik heb niets met nummerbehoud aangeschaft en kan oude simkaart niet in nieuwe telefoon stoppen, het komt uit een oud 2G modelletje is geen smartphone. Het zou allemaal meteen na activeren moeten werken! Ik moet hier later op terugkomen, tot later in privébericht?

Heb je het abonnement met nummerbehoud aangeschaft? Dan is het nummer blijkbaar door de oude provider pas op 26 augustus vrijgegeven. Stop je oude simkaart alvast in je nieuwe telefoon en op 26 augustus wissel je de simkaart voor de nieuwe.

Ik heb niets met nummerbehoud aangeschaft en kan oude simkaart niet in nieuwe telefoon stoppen, het komt uit een oud 2G modelletje is geen smartphone. Het zou allemaal meteen na activeren moeten werken! Ik moet hier later op terugkomen, tot later in privébericht?

Overigens werkt de telefoon verder wel qua internet e.d. maar ik kan niet bellen en gebeld worden!. Krijg de melding Niet Aangemeld Bij Netwerk en Telefoonnummer Onbekend voor zover ik me kan herinneren. Ik moet verder nu, kom er later op terug.

Reputatie 7
Badge +8

Hopelijk komt @Marciano van Tele2 snel hier terug. Marciano zal jou dan vragen om de sim nummer die op het kaartje staat door te sturen. .

Dat is dan in enkele minuten gebeurd.

Deze nummer absoluut niet hier vermelden! 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, je nieuwe toestel werkt inderdaad verder gewoon, alleen de simkaart is nog niet geactiveerd en ik weet niet zeker of ik deze nu al kan activeren, aangezien de startdatum op 26 augustus staat. Maar ik ga m’n best doen!

En ik snap het probleem met je huidige simkaart. Deze past inderdaad niet in het nieuwe toestel. Ik ga er voor je induiken! Zou je me via een prive bericht inderdaad, zoals theocoppes aangeeft, het simkaart nummer willen sturen? Deze staat op het kaartje wat je hebt ontvangen en bestaat uit 19 cijfers.

Ik zie je bericht tegemoet!

Hoi, je nieuwe toestel werkt inderdaad verder gewoon, alleen de simkaart is nog niet geactiveerd en ik weet niet zeker of ik deze nu al kan activeren, aangezien de startdatum op 26 augustus staat. Maar ik ga m’n best doen!

En ik snap het probleem met je huidige simkaart. Deze past inderdaad niet in het nieuwe toestel. Ik ga er voor je induiken! Zou je me via een prive bericht inderdaad, zoals theocoppes aangeeft, het simkaart nummer willen sturen? Deze staat op het kaartje wat je hebt ontvangen en bestaat uit 19 cijfers.

Ik zie je bericht tegemoet!

Marciano, ik heb privébericht opgestuurd. Hoop van je te horen. Dank.

Reputatie 7
Badge +12

Moderators zijn er alleen gedurende kantoor uren, dus hopenlijk heb je morgen een oplossing.

Moderators zijn er alleen gedurende kantoor uren, dus hopenlijk heb je morgen een oplossing.

Snap ik. En ik hoop dat het snel wordt opgelost! Fijne avond.

Is @Marciano van Tele2  aanwezig? Ik hoop het .

Is @Marciano van Tele2  aanwezig? Ik hoop het .

Heb een privébericht verstuurd! Hoop dat Marciano het leest.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi, ik ben er weer en ik heb op je bericht gereageerd! :smile:

Ik ga je nieuwe simkaart zo snel mogelijk activeren. Ik zie je berichtje tegemoet!