beantwoord

Kan iemand online mijn simkaart activeren?

  • 21 January 2021
  • 2 reacties
  • 253 x bekeken

Ik zal er geen doekjes omheen winden dat ik nogal nijdig ben vanwege deze gang van zaken. Ten eerste wordt zonder waarschuwing ineens mijn simkaart geblokkeerd omdat er vanuit de kant van Tele2 iets niet lukt (overzetten naar een nieuw netwerk, mijn telefoon is altijd aan geweest), waardoor ik nu zo’n 10 dagen zonder service heb gezeten. Wat nou als ik toevallig wél afhankelijk was geweest van mijn telefoonnetwerk? En dan komt de nieuwe simkaart binnen en dan moet je ook nog eens door allerlei hoepels en circulaire referenties springen op de Tele2 website om erachter te komen dat je toch echt gewoon de klantenservice zal moeten bellen… in 2021, kom op zeg dat moet toch gewoon online kunnen?

Ok, rant voorbij, sorry daarvoor, kunt U ook niks aan doen.

Ik heb een paar posts gezien op dit forum waar Tele2 medewerkers aanboden om de nieuwe simkaart online te activeren. Zou een van jullie zo vriendelijk willen zijn om dat voor mij te doen? Als U daar nog extra informatie voor nodig hebt verschaf ik die graag.

icon

Beste antwoord door pipodeclown 21 January 2021, 00:51

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7

Als het goed is worden er mails en/of sms verstuurd met de aankondiging van migratie. Een nieuwe simkaart is alleen nodig als de oude simkaart te oud is of na meerdere pogingen niet vanaf afstand aangepast kan worden. De nieuwe simkaart wordt als niet geactiveerd verstuurd om misbruik door anderen te voorkomen. Een controle sms met activering code kan je dan niet ontvangen.

Naast de telefonische klantenservice is de chatbot (vragen om een medewerker te spreken) of sociale media ook een mogelijkheid, maar je kunt ook hier op een reactie van een Tele2 moderator wachten.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @Joris914 ,

Welkom op de Community. Ik ga je meteen helpen met jouw simkaart.

We zetten iedereen over naar ons nieuwe netwerk. Het nieuwe netwerk heeft allerlei voordelen zoals 4G roaming in de EU en je maakt gebruik van het best geteste netwerk van Nederland. We hebben er alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat het overzetten soepel verloopt. Mijn excuses voor het ongemak, ik kan mij voorstellen dat je dit niet prettig vindt. Ik kan er in ieder geval voor zorgen dat jouw simkaart zo snel mogelijk wordt geactiveerd. Is het inmiddels gelukt met activeren van jouw simkaart met de tip van @pipodeclown> Zo niet, stuur dan jouw gegevens en het simkaartnummer door in een privébericht  en dan zorg ik ervoor dat jouw simkaart meteen geactiveerd wordt! 

Ik sta voor je klaar!