beantwoord

Het nummer van mijn partners oom komt bij mij aan als een ander nummer wanneer hij smsje stuurt

  • 22 April 2021
  • 5 reacties
  • 76 x bekeken

Ik heb iets vreemds gemerkt.

Ik woon nu dus sinds ongeveer 2 jaar in het buitenland (Noorwegen) en heb sinds kort het probleem dat wanneer de oom van mijn partner (woont in Noorwegen met een Noors telefoon abonnement) mij een berichtje stuurt dat zijn nummer iedere keer verandert.

Dit is niet het enige, het nummer is van een Noors begin +47 naar +33 en dan nu naar een +41 nummer gegaan.
Ieder bericht komt aan bij mij als een ander nummer ondanks dat niks is verandert met zijn nummer/abonnement.

Hebben andere klanten dit ook gemerkt of weten jullie hier iets meer over?

Extra informatie:
Alle berichten die ik verstuur naar het originele +47 komen allemaal aan.
Het gebeurde voor het eerste keer deze maand. (zover ik kan terug zien)

Enigste wat er is verandert sindsdien is het netwerk update buitenland van Tele2

icon

Beste antwoord door eric 22 April 2021, 19:41

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Is alleen het landnummer anders, of het hele nummer?

Is alleen het landnummer anders, of het hele nummer?


Het gehele nummer is anders

Reputatie 7
Badge +12

Dan is mijn advies dat je oom een ticket opent bij zijn provider. Die bepaald immers het afzender nummer. Mijn vermoeden is dat deze provider allerlei andere buitenlandse providers gebruikt om via een 'grijze route' interconnectie fees te voorkomen. Voor het afleveren van een sms moet de verzendende provider namelijk betalen aan de ontvangende provider.

Dankjewel voor het snelle advies, zal zeker het met hem er over hebben!

Reputatie 7

Ben ook benieuwd of andere ontvangers van zijn berichten (in Nederland) ook steeds andere nummers zien of dat jij dat alleen ervaart. Als hetzelfde gebeurt naar een Nederlands nummer van bijvoorbeeld KPN of Vodafone, dan ligt het zeker bij de verzendende provider zoals Eric ook aangeeft.

Reageer