beantwoord

Geen sms voor en na bundelbooster

  • 8 January 2021
  • 50 reacties
  • 4024 x bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

Ik krijg ineens geen sms meer als mijn unlimited-bundel op is, ik moet dus op de gok mijn bundel checken en dan eventueel 1 GB bij boeken, wat dan wel lukt maar ook daarvan krijg ik geen bevestiging per sms.

Als ik naar 1280 een foute sms stuur dan krijg ik wel de melding dat het gelukt is, en bij boosten met 1 GB krijg ik b.v. pas de volgende dag ineens een bevestiging.
Ik ben nu dus blind als het over mijn bundel gaat.
Telefoon is al opnieuw opgestart, sim in een andere telefoon, even op vliegtuigstand en weer gewoon, maar ik krijg geen sms dat het opraakt of dat ik bij gevuld hebt.

icon

Beste antwoord door Anonymous 13 January 2021, 20:20

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

50 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Gebruik even de nieuwe Tele2 app. Dan zie je de status en in de app kun je ook als het internet op is weer een nieuwe bundel bestellen.

Beste Eric,

 

Kan je in ieder geval doen alsof je niet voor Tele2 werkt en klanten helpen klanten i.p.v. klanten helpen Tele2?

Je weet donders goed wat mijn vraag is zoals meestal hier gebeurt maar je antwoord voor Tele2 maar word niet aangesproken als medewerker, erg slim van Tele2, het valt teveel op.

Ik vraag waar mijn sms is gebleven om me te waarschuwen dat mijn bundel bijna op raakt, jouw antwoord richt zich zoals gewoonlijk weer op “oplossingen” i.p.v. ingaan op de echte vraag of met enig EQ willen begrijpen wat er gevraagd word.

Het zelfde verhaal naar Pipo toe, het is een slimme (en in fora bekende) truc om de “vervelende” boodschappen door een “gewoon” lid te laten doen, en de andere vragen door “echt” personeel.
Ik zal een lijstje gaan maken van alle “mis-informatie” die Tele2 geeft waarbij ze alleen maar spreken van onbeperkt, ononderbroken, stream alles leeg enz enz, en jij en Pipo komen met een vaag vraagtekentje waarachter een FUP staat van 5GB met een regelmatig moeizame “onbeperkte” mogelijkheid tot bundelbooster.
Je merkt op dat het alleen voor smartphone is bedoeld, maar persoonlijk hotspot gebruik is gewoon toegestaan binnen de FUP, dus de opmerking “alleen voor smartphones” klopt al niet.

Alle begrip voor beperken van misbruik, maar “klant accounts” gebruiken om veilig  “meer data  gebruikers” weg te bonzjoeren naar andere providers of vaste aansluitingen vind ik wel laf.
Doe dan tenminste af en toe alsof je Tele2 niet altijd duidelijk vind of dat beperkingen eerder en duidelijker mogen worden aan gegeven.

Ik ben denk ik een nette gebruiker, die zeker geen grote langdurige en zware downloads en streams aan heeft staan zoals Tele2 ook noemt als voorbeeld van misbruik.
Het valt wel op dat er aan alle kanten geknabbeld word om het deel dat bovengemiddeld verbruikt stil of weg te krijgen naar een andere of vaste provider.

Onbeperkt maar degene die daar twijfels bij hebben kunnen beter weg gaan.

De manier waarop je antwoord geeft geeft al te denken dat je niet eens iets zegt over de sms waarschuwingen die ineens verdwenen zijn, je bent als “klant” wel erg goed geïnformeerd als je al “weet” dat Tele2 schijnbaar geen sms meer stuurt zodat ononderbroken in ieder geval niet meer geld maar nog wel mee word geadverteerd.

Toevallig heb ik net via Facebook antwoord dat er gestopt is met sms-waarschuwingen waardoor je dus plotseling zonder kan zitten of constant je app moet checken.
Dan begrijp ik dat je niet eens ingaat op het sms verhaal maar direct met “de oplossing” komt.

Ik kom dan met een betere oplossing wat jij en Pipo wel zal bevallen en wat ook uiteindelijk het doel is van jullie beiden, overgaan naar KPN glasvezel(net aangelegd hier) en met een combikorting unlimited 4G van KPN afnemen voor bijna dezelfde prijs maar met SMS waarschuwing en SMS-boostmogelijkheid.

Ik vind het wel bijna een soort van knap dat je met mis-informatie zo klanten aantrekt en het daarna weer uitfiltert als ze er achter komen dat het minder vrij en soepel is al gezegd.
De kleingebruikers blijven vanzelf hangen, de meer-gebruikers(ook de “nette”) vertrekken min of meer gedesillusioneerd vanwege niet nagekomen beloftes.
Al zullen jij en Pipo altijd zwaaien met het FUPje om aan te tonen dat de belofte precies klopt en overduidelijk was en is.

Ik had nog een kleine hoop dat ik mogelijk een oplossing zou krijgen voor het SMS verhaal, maar was helaas al voorbereid op een non-antwoord, gelukkig had ik ook al een uitweg verzonnen om zo kort mogelijk me hier aan te storen, en dat ik en velen ons hieraan storen is ook wel lichtelijk aan bovenstaand verhaal te zien! ;-)

Een goed ononderbroken 2021 gewenst! :-)

Reputatie 7
Badge +12

Tja, als medeklant kan ik natuurlijk niet jouw sms probleem oplossen, maar als je al via Facebook hebt gehoord dat het zo ie zo niet meer werkt, dan is het inderdaad een goed idee om dat hier ook te melden. Forumleden helpen elkaar met dit soort informatie. Dat was ook waarom ik je naar de app verwees. De echte oplossing moet van Tele2 komen, moderators zijn hier spaarzaam aanwezig. De directe klantenservice is er alleen telefonisch. Heb je daar al een ticket laten aanmaken? Alleen dan gaat men echt voor jouw specifieke klantcase kijken.

Wat ik vooral niet snap is waarom de functie sms Nog 1gb verwijderd is.

ik gebruik als student het tele2 netwerk als hotspot om gewoon mijn schoolwerk etc op de laptop te doen. Wanneer het op was kon ik snel even 3 keer smsen om de rest van de dag weer internet te hebben. 
nu moet ik telkens wanneer ik 80% van mijn data gebruikt heb in de app 1gb aanvragen en dat duurt ook niet altijd even snel, waardoor het internet opgaat en mijn internet wegvalt.…

snap niet waarom handige functies als deze worden verwijderd 🙄

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Maaykebusman bij het overzetten naar het nieuwe netwerk heeft Tele2 een fout hersteld. Waarbij klanten nog voordat een bundelbooster op was alweer een volgende kon aanvragen. Ze verkopen abonnementen voor een smartphone. Thetering is niet verboden maar om te voorkomen dat het mobiele netwerk met te veel oneigenlijk gebruik wordt belast is er een Fair Use Policy van 5gb per dag en daarna gratis bundelboosters per stuk. Het werkt net zoals de unlimited abonnementen van alle andere providers. Als je echt zoveel data ononderbroken nodig hebt voor school is dit niet het juiste abonnement. Dan heb je voor je laptop gewoon een vaste aansluiting met wifi nodig.

 

Sooo ik snap je! Kapot irritant dit. Echt in alle maten gaat het zoveel achteruit. Ik zit op een camping ZONDER WiFi. Internet op, geen waarschuwings sms’je meer, 9/10 keer als ik opwaardeer via Sms lukt het niet. Gevolg: naar de MC Donalds rijden voor WiFi, en op de app 1 GB activeren. Terug naar de camping met de hoop dat ik optijd zie wanneer mijn data op is anders kan ik hetzelfde rideltje weer uitvoerend. Fijn dat ik lees dat dit probleem niet alleen bij mij is! Net mijn abbo verlengt, ook daar weer problemen mee. Genoeg providers die maar wat graag klanten willen. Tip: kijk 4G netwerk voor thuis van Telfort eens ;) 

Reputatie 7
Badge +12

Ze hebben de afgelopen week wel een belangrijke storing opgelost. Je moest inderdaad een wifi verbinding hebben voor de app als de bundelbooster op was en je dus geen internet meer had. Via de app zou nu altijd een bundelbooster moeten kunnen bestellen als de eerdere bundel voor 80% op is.

Ze hebben de afgelopen week wel een belangrijke storing opgelost. Je moest inderdaad een wifi verbinding hebben voor de app als de bundelbooster op was en je dus geen internet meer had. Via de app zou nu altijd een bundelbooster moeten kunnen bestellen als de eerdere bundel voor 80% op is.


Daar hebben ze dan een flinke periode last van gehad, en als je de klantenservice hierover belt is het jammer maar helaas! Geen uitzicht op wanneer het weer wel kan, en geen oplossing vanuit hun kant. Ellende zeg! En zoals ik bij de “echte” klanten topics verder lees is het niet het enige wat er gruwelijk fout gaat op het moment. 

Hoi @Maaykebusman bij het overzetten naar het nieuwe netwerk heeft Tele2 een fout hersteld. Waarbij klanten nog voordat een bundelbooster op was alweer een volgende kon aanvragen. Ze verkopen abonnementen voor een smartphone. Thetering is niet verboden maar om te voorkomen dat het mobiele netwerk met te veel oneigenlijk gebruik wordt belast is er een Fair Use Policy van 5gb per dag en daarna gratis bundelboosters per stuk. Het werkt net zoals de unlimited abonnementen van alle andere providers. Als je echt zoveel data ononderbroken nodig hebt voor school is dit niet het juiste abonnement. Dan heb je voor je laptop gewoon een vaste aansluiting met wifi nodig.

 

Veel? Zoveel gb per dag gebruik ik niet. Het is vervelend dat dit jaren goed gaat en nu tele2 veranderingen doorbrengt heel veel klanten hier problemen mee hebben. Kijk maar op de forums en op twitter. Daar verzekerde een medewerker mij dat dit gewoon hoort te werken. Naar mijn idee zou tele2 eerst 100% ervoor moeten zorgen dat er geen problemen bij verandering komen, voordat ze deze doorvoeren

Sooo ik snap je! Kapot irritant dit. Echt in alle maten gaat het zoveel achteruit. Ik zit op een camping ZONDER WiFi. Internet op, geen waarschuwings sms’je meer, 9/10 keer als ik opwaardeer via Sms lukt het niet. Gevolg: naar de MC Donalds rijden voor WiFi, en op de app 1 GB activeren. Terug naar de camping met de hoop dat ik optijd zie wanneer mijn data op is anders kan ik hetzelfde rideltje weer uitvoerend. Fijn dat ik lees dat dit probleem niet alleen bij mij is! Net mijn abbo verlengt, ook daar weer problemen mee. Genoeg providers die maar wat graag klanten willen. Tip: kijk 4G netwerk voor thuis van Telfort eens ;) 

Ja mega irritant ! Bedankt voor se tip maar zit nog aan een abbonement vast. 
wat vervelend dat je helemaal op die manier je bundel moest activeren… hopelijk is het snel opgelosr 

Reputatie 7
Badge +12

Het overzetten van klanten naar het nieuwe netwerk hebben ze het afgelopen half jaar constant gedaan. Dat doen ze in clusters omdat het over heel veel klanten gaat. Er zijn bij elke batch wel wat meldingen over sims of sms en elke fout is er 1 teveel, maar het percentage op het totaal lijkt heel klein.

Hopelijk kan de klantenservice je snel voorzien van een oplossing.

Reputatie 7

Klas op een ander forum dat er afgelopen vrijdag en zaterdag mogelijk vertraging was met de sms berichten. Gebruikers geven tevens aan dat het inmiddels weer goed werkt. Een aanvullende bundel is na 80% verbruik van de huidige bundel te bestellen via sms of de app.

Klas op een ander forum dat er afgelopen vrijdag en zaterdag mogelijk vertraging was met de sms berichten. Gebruikers geven tevens aan dat het inmiddels weer goed werkt. Een aanvullende bundel is na 80% verbruik van de huidige bundel te bestellen via sms of de app.

Laat me niet lachen, volgens mij hebben jullie zelf niet eens een abbo bij tele2 of je gebruik het niet onderweg. Want het werkt nog steeds niet en het word alleen maar erger gemaakt! 

Eerst krijg ik via Facebook te horen dat er helemaal geen sms meer verstuurd word, daarna verbeteren ze zichzelf dat er wel bij 80% en 100% een sms word verstuurd.

Weer een ander via Tele2 Facebook, zegt dat eerst mijn hele bundel op moet zijn voordat ik een extra GB kan aanvragen, ze maken het wel erg verwarrend.

Op de website lijkt het heel duidelijk te staan, alleen als het dan niet werkt zoals op hun website staat dan word het verschillend uitgelegd, of gezegd dat ik “inderdaad” niet meer meerdere GB achter elkaar kan aanvragen, terwijl dit totaal niet mijn vraag of klacht is.

Nog een keer,….

-Ik krijg regelmatig geen sms dat ik op 80 of 100% zit, ik moet dan op goed geluk dat app raadplegen, als die het dan wel doet.
-Als er dan wel een extra GB is toe te voegen, (door een sms of op goed geluk) is direct na het toevoegen mijn internet verbroken, en moet ik de “vliegtuigstand” truc moet toepassen, en dit bij elke extra GB die ik aanvraag.

Met natuurlijk het grote risico dat er weer word gezegd dat als ik ononderbroken internet wil ik maar een vaste verbinding moet gebruiken.
Maar wat er nu op de website staat krijg ik niet, en de vliegtuig-truc is al maanden bekend dus zou je denken dat dit nu ook wel opgelost is.
Ik hoop dus op een oplossing van Tele2, of gewoon een 100% eenduidig antwoord wat ik nu wel en niet kan verwachten.

Uit frustratie heb ik de Tele2 website nog eens door gespit, en wellicht dat er nog meer gevonden kan worden, maar onderstaande heb ik wel ervaren totdat Tele2 op het systeem van T-mobile kwam en er niet alleen de "fouten” uit werden gehaald maar ook flink wat drempels opgeworpen die onderstaande kreten eigenlijk heel ongeloofwaardig maken en zeer klantonvriendelijk.

-Wij moedigen onze klanten aan om het internet he-le-maal leeg te trekken.

-Bij een Unlimited Data abonnement krijg je van ons bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms’je, 
 hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis BundelBooster van 1GB aan kunt vragen. 
 Je ontvangt de SMS als je nog 500MB over hebt. Hiermee voorkomen we misbruik, 
 zodat jij de best mogelijke internet verbinding houdt!

-Of je nou op het strand chillt of in de trein zit: jij kijkt jouw series in de beste kwaliteit. Zónder gehaper.

-Trek dat internet he-le-maal leeg en stream er unlimited op los tot je erbij neervalt! 

-Trek het internet dus gerust he-le-maal leeg.

-Gebruik je met Sim Only onbeperkt internet en gebruik je meer dan 5GB op één dag? 
 Dan kun je gratis en zo vaak je maar wilt een extra databundel van 1GB nemen. 
 Zo voorkomen we misbruik en heb je écht met Sim Only onbeperkt internet. Je kunt dan zonder zorgen verder surfen!

- Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
 Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB. 
 Zo heb je echt onbeperkt data.

-Trek 't internet helemaal leeg

-Unlimited Data. Daarmee kan je zelfs met een Sim Only onbeperkt het internet leegtrekken. Omdat het kan.

-download je moeiteloos je favoriete liedjes en bekijk je filmpjes zonder haperen.

-Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt.

-vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms te sturen voor extra data (stuur NOG 1GB naar 1280) of kijk in MijnTele2.

-Wil je die ene belangrijke wedstrijd volgen in het park, onderweg die spannende serie afkijken, 
 of heb je een lange autorit met de kinderen voor de boeg?
 Ook jij hebt weleens meer data nodig dan je bundel in zich heeft. Slurp met Unlimited Data het hele internet leeg!

-Met Tele2 Unlimited trek jij het internet he-le-maal leeg. Zo stream je series tot je een ons weegt en game je online tot je erbij neervalt.

-Wanneer je nog 500MB over hebt, sms’en we je dat je bundel bijna op is.

-Met Unlimited Data kun je dus écht zoveel internetten als je maar wilt.

-Lukt het niet om via MijnTele2 de extra internetbundel aan te vragen? Dan kun je dit ook per SMS aanvragen. 
 Je stuurt de SMS naar 1280 met de tekst: NOG 1GB. Als je daarna weer nog maar 500MB hebt, krijg je weer de SMS met dezelfde mededeling.

-Streamen tot je een ons weegt (dan ben ik wel even bezig! ;-) )

 

Maar als iemand volgens een van deze zinnetjes wilt internetten kan die “beter een vaste verbinding nemen”

Om die reden zie ik Eric en Pipo ook als personeel van Tele2 die onder het mom “ik ben ook maar een klant die wil helpen” eigenlijk de veel en meer-gebruikers weg poetsen om zoveel mogelijk klanten over te houden die niet of zelden boven 5GB uitkomen.

 

Eerst krijg ik via Facebook te horen dat er helemaal geen sms meer verstuurd word, daarna verbeteren ze zichzelf dat er wel bij 80% en 100% een sms word verstuurd.

Weer een ander via Tele2 Facebook, zegt dat eerst mijn hele bundel op moet zijn voordat ik een extra GB kan aanvragen, ze maken het wel erg verwarrend.

Op de website lijkt het heel duidelijk te staan, alleen als het dan niet werkt zoals op hun website staat dan word het verschillend uitgelegd, of gezegd dat ik “inderdaad” niet meer meerdere GB achter elkaar kan aanvragen, terwijl dit totaal niet mijn vraag of klacht is.

Nog een keer,….

-Ik krijg regelmatig geen sms dat ik op 80 of 100% zit, ik moet dan op goed geluk dat app raadplegen, als die het dan wel doet.
-Als er dan wel een extra GB is toe te voegen, (door een sms of op goed geluk) is direct na het toevoegen mijn internet verbroken, en moet ik de “vliegtuigstand” truc moet toepassen, en dit bij elke extra GB die ik aanvraag.

Met natuurlijk het grote risico dat er weer word gezegd dat als ik ononderbroken internet wil ik maar een vaste verbinding moet gebruiken.
Maar wat er nu op de website staat krijg ik niet, en de vliegtuig-truc is al maanden bekend dus zou je denken dat dit nu ook wel opgelost is.
Ik hoop dus op een oplossing van Tele2, of gewoon een 100% eenduidig antwoord wat ik nu wel en niet kan verwachten.

Uit frustratie heb ik de Tele2 website nog eens door gespit, en wellicht dat er nog meer gevonden kan worden, maar onderstaande heb ik wel ervaren totdat Tele2 op het systeem van T-mobile kwam en er niet alleen de "fouten” uit werden gehaald maar ook flink wat drempels opgeworpen die onderstaande kreten eigenlijk heel ongeloofwaardig maken en zeer klantonvriendelijk.

-Wij moedigen onze klanten aan om het internet he-le-maal leeg te trekken.

-Bij een Unlimited Data abonnement krijg je van ons bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms’je, 
 hierin staat hoe je gemakkelijk een gratis BundelBooster van 1GB aan kunt vragen. 
 Je ontvangt de SMS als je nog 500MB over hebt. Hiermee voorkomen we misbruik, 
 zodat jij de best mogelijke internet verbinding houdt!

-Of je nou op het strand chillt of in de trein zit: jij kijkt jouw series in de beste kwaliteit. Zónder gehaper.

-Trek dat internet he-le-maal leeg en stream er unlimited op los tot je erbij neervalt! 

-Trek het internet dus gerust he-le-maal leeg.

-Gebruik je met Sim Only onbeperkt internet en gebruik je meer dan 5GB op één dag? 
 Dan kun je gratis en zo vaak je maar wilt een extra databundel van 1GB nemen. 
 Zo voorkomen we misbruik en heb je écht met Sim Only onbeperkt internet. Je kunt dan zonder zorgen verder surfen!

- Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
 Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB. 
 Zo heb je echt onbeperkt data.

-Trek 't internet helemaal leeg

-Unlimited Data. Daarmee kan je zelfs met een Sim Only onbeperkt het internet leegtrekken. Omdat het kan.

-download je moeiteloos je favoriete liedjes en bekijk je filmpjes zonder haperen.

-Ja, dat is binnen Nederland echt onbeperkt.

-vragen we je bij gebruik van meer dan 5GB per dag een sms te sturen voor extra data (stuur NOG 1GB naar 1280) of kijk in MijnTele2.

-Wil je die ene belangrijke wedstrijd volgen in het park, onderweg die spannende serie afkijken, 
 of heb je een lange autorit met de kinderen voor de boeg?
 Ook jij hebt weleens meer data nodig dan je bundel in zich heeft. Slurp met Unlimited Data het hele internet leeg!

-Met Tele2 Unlimited trek jij het internet he-le-maal leeg. Zo stream je series tot je een ons weegt en game je online tot je erbij neervalt.

-Wanneer je nog 500MB over hebt, sms’en we je dat je bundel bijna op is.

-Met Unlimited Data kun je dus écht zoveel internetten als je maar wilt.

-Lukt het niet om via MijnTele2 de extra internetbundel aan te vragen? Dan kun je dit ook per SMS aanvragen. 
 Je stuurt de SMS naar 1280 met de tekst: NOG 1GB. Als je daarna weer nog maar 500MB hebt, krijg je weer de SMS met dezelfde mededeling.

-Streamen tot je een ons weegt (dan ben ik wel even bezig! ;-) )

 

Maar als iemand volgens een van deze zinnetjes wilt internetten kan die “beter een vaste verbinding nemen”

Om die reden zie ik Eric en Pipo ook als personeel van Tele2 die onder het mom “ik ben ook maar een klant die wil helpen” eigenlijk de veel en meer-gebruikers weg poetsen om zoveel mogelijk klanten over te houden die niet of zelden boven 5GB uitkomen.

 

Dit dus! 

Ook wel jammer dat ik nog geen antwoord heb gehad van een “echte” Tele2 medewerker, misschien dat Eric/Pipo even kunnen inloggen als officieel personeel? ;-)

Ik had nu weer contact met Tele2 via Facebook, maar omdat ik al in het nieuwe systeem zit (T-mobile) kunnen zij daar niet meer bij! (hoe handig!)

Ik moet nu bellen naar 020 - 75 444 44 of 1200 als ik geholpen wil worden, met mijn werk kan dit vaak niet makkelijk, maar ook vreemd dat dit niet gewoon via de helpdesk kan.
Hebben ze liever niets op schrift, willen ze kunnen ontkennen wat telefonisch gezegd wordt?

Ik zou bijna Facebooken naar T-mobile, want het is hun systeem maar zeker en vast zullen zij me naar Tele2 sturen die me weer doorsturen omdat ze niet in het systeem kunnen waarin ik nu zit.

Wanneer ze dit wel gaan kunnen?  “en wanneer ik kan gaan werken met het nieuwe systeem daar ga ik geen uitspraak over doen”  en natuurlijk een heel fijne dag (met onderbroken internet)

Snappen doe ik het denk ik wel, als je als v.b. een capaciteit hebt voor 100 mensen, maar je hebt er 110 dan ben je het liefst 10 “moeilijke” (ik noem het liever mondig) kwijt, dat scheelt gelijk een berg werk.
Waarom zou je een stapje harder doen als je het makkelijker kan verdienen aan mensen die af en toe “onbeperkt” hun email checken?

Dus binnenhalen met veel beloftes en toezeggingen, en daarna filtert het zichzelf als de “meer eisers” niet tevreden zijn, van integriteit is nog nooit iemand rijk geworden! ;-)

Mijn hart gaat uit naar het personeel die het uit moeten voeren maar wel degelijk weten dat het niet klopt, maar de huur moet ook betaald worden, en je unlimited abbo! ;-)

Hoe komt het dat ik nu zelfs geen antwoord krijg van een Tele2 medewerker?

Ik heb een duidelijk vraag/klacht neer gelegd dacht ik, dat ik vreselijk heb uitgeweid komt vooral doordat er niet direct op in gegaan word.

Als ik een extra GB aanvraag word direct de hele verbinding verbroken, ik moet dan vliegtuig aan/uit zetten om weer verbinding te hebben.
Een noodoplossing die al maanden terug werd geopperd en schijnbaar nog niet is opgelost of bewust word aangehouden?

Wanneer ik het via Facebook probeer word er gezegd dat ze niet in het nieuwe systeem kunnen.

Reputatie 7

Bij 100% verbruik van de bundel ben je inderdaad je verbinding kwijt, behalve de verbinding in de app om een booster aan te vragen. Vanaf 80% kan je aanvullen via app of sms zonder dat de verbinding verbroken wordt bij 100%. Wat zou kunnen is dat als jij heel snel data verbruikt, de tijd tussen 80% en 100% (bij een booster dus “maar” 200MB) heel kort is. De 100% wordt dan heel snel bereikt na de 80% grens gepasseerd te zijn. Je bent dan eigenlijk altijd te laat om een booster aan te vragen voordat je op 100% zit en dan wordt dus de verbinding verbroken. Zou je kunnen testen of het allemaal werkt bij een lage snelheid van verbruik (zodat er meer tijd is om tijdig een booster te bestellen), dan weten we of deze theorie klopt.

Maar dat weet ik al, ik ben zeker niet altijd aan het streamen wanneer dit gebeurt, het is zelfs zo dat na nog geen minuut in mijn app netjes de extra GB er bij zit, maar nog steeds geen verbinding.
Als ik b.v. Amazon Prime kijk wat ik heb ingesteld op max 0,7 GB per uur is 200 mb meer dan genoeg om om tijd te boosten, ook Netflix staat op minimaal.
Het is sowieso geen doen om 4k te gaan streamen want dan word je gek van elke keer 1 GB.
Dit is dan ook niet ons gebruik.

We hebben ook een T-mobile unlimited, en daar werkt het naadloos, natuurlijk mag ik niet denken dat we dan beter met dit nummer ook maar over kunnen stappen naar T-mobile, dat zal vast niet hun bedoeling zijn.

In het kader van al de complotten tegenwoordig wil ik voorzichtig opmerken dat als ik weinig data afneem of het een aantal dagen doe met T-mobile unlimited en niet met Tele2, dan lijkt de extra GB bij Tele2 ineens wel direct door te stromen.
Als ik dan een aantal dagen dit doe met Tele2, dan lijkt het ineens weer onderbroken te worden bij elke extra GB.
Als ik niet zo goedgelovig was zou ik toch bijna denken dat er iets ingebouwd is dat als er meerdere dagen een onzichtbare grens is bereikt er dan een knopje omgaat dat een extra GB zorgt voor onderbreking.
Een soort van tik op de vingers zonder dat dit toe wordt gegeven natuurlijk, maar zoals gezegd ben ik daar veel te goedgelovig voor! ;-)
 

Heeft geeft dus een vervelend gevoel dat een unlimited abbo wat altijd soepel liep en soms inderdaad iets teveel vrijheid had nu na overname door T-mobile niet alleen officieel geknepen word door strengere of betere toegepaste regels, maar ook “ineens” vaker “storing” geeft wat eigenlijk altijd resulteert in minder of moeilijker data-gebruik.
Het geeft dan toch te denken als je de hele lijst eerder in dit bericht ziet met alle supervoordelen van unlimited.

Reputatie 7

Na 100% verbruikt te hebben en een extra besteld te hebben, wordt de verbinding inderdaad niet automatisch weer geactiveerd. De truc even vliegtuigstand aanzetten en uitzetten zorgt er dan voor dat de telefoon opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Reputatie 7
Badge +12

Als het T-Mobile unlimited je beter bevalt kun je toch aan het einde van het tele2 contract gewoon overstappen. T-Mobile noemt zichzelf niet voor niets de Unlimiteds:-).

Nee,….Tele2 bevalt me prima, ik ben er als de kippen bij om bij 80% er een GB bij te kopen en direct daarna verbreekt de verbinding.
Als ik nog even wacht na de 80% SMS dan verbreekt de verbinding niet, pas wanneer ik de extra GB er bij vraag dan verbreekt de verbinding direct.

Pipo komt met de vliegtuigtruc die al maanden bekend is en “schijnbaar” nog steeds nodig is,
Eric zegt “dan ga je toch lekker naar T-mobile als dat beter bevalt”

De opmerking: “Goh wat vervelend, dit is niet de bedoeling van de extra GB, ik hoop dat iemand van Tele2 je snel kan helpen hiermee”  mis ik wel een beetje hier! ;-) 

Ook de hele lijst van “beloftes” die ik hierboven had opgesomd zijn door de 2 behulpzame heren waarschijnlijk niet opgemerkt.
Die grote opsomming klopt namelijk niet met de “storing” die ik ervaar, en blijkbaar ben ik te veeleisend.

Zo overduidelijk allemaal,…..en nog steeds geen officieel antwoord van een Tele2 medewerker hier op het forum.
En via Facebook kunnen ze van Tele2 niet in het “nieuwe systeem”

Ik val elke keer in herhaling (en jullie ook) het is lokken met heel veel leuke dingen en dan het niet nakomen als je er ook gebruik van wilt maken. (en niet eens overdadig)

En hoe toevallig is het de meneer Eric ook actief is op het T-mobile forum, is dat om ze daar naar KPN te jagen? ;-)

 

Reputatie 7

Als we nu weten dat ook bij langzaam verbruik (dus niet de 100% grens) de verbinding verbreekt, mogelijk door het sms proces, dan weten we al meer. Ervaar je hetzelfde als je in dezelfde situatie via de app een bundel aanvraagt?

En ja, het is heel vervelend, wij proberen de feiten helder te krijgen en geven als klanten slechts informatie.

Het wordt inderdaad wel tijd dat @Cas van Tele2 zich in dit topic mengt.

Ik vraag eigenlijk altijd via de app een extra GB aan, via sms kan ook weet ik maar is niet nodig.

Wat me nu aan het opvallen is, is dat ik eerst een SMS krijg met dat mijn bundel voor 80% op is, ik vraag dan een extra GB aan, die er meteen bij staat, dan krijg ik een SMS dat mijn bundel 100% op is, en word er vanaf dat moment aan de extra GB gesnoept.

Dan krijg ik een SMS dat 80% van die extra GB op is, en dan direct na het aanvragen van een tweede GB verbreekt de verbinding.
En na 4 uur is de verbinding nog niet hersteld(getest) maar met de vliegtuig truc heb ik bijna gelijk weer verbinding, maar blijft erg omslachtig, zeker als je weet dat dit al maanden bekend is.

Nu dus al dagen 1 GB extra zonder problemen en de eventuele GB's daarna altijd een verbroken verbinding, dit lijkt op opzet? 

Toen ik gister begin van de avond een tweede GB aanvroeg was ook de App in “onderhoud” (op vrijdag begin in de avond???)
Maar toen ik gelijk via T-mobile verbinding in de TELE2 app ging kon ik gewoon direct een GB aanvragen, maar verbinding verbrak wel gelijk.
Direct weer via Tele2 verbinding mijn bundel checken en het was nog steeds in “onderhoud”
Dit lijkt ook op opzet?

Daarnaast kreeg ik ineens ook helemaal geen SMS meer tussen ongeveer 9 uur ‘s avonds en 9 uur 's ochtends.
De SMS dat b.v. mijn bundel 100% op was, kreeg ik vanmorgen iets na 9 uur, maar het was een SMS van 21:15 gisteravond.

Ons andere unlimited abbo van T-mobile komen we sinds kort achter dat zij een SMS-stop hebben tussen 22:00 en 08:00 uur, alle “gefeliciteerd met je extra GB” SMS-jes tussen die tijd krijg je lekker om 08:00 in de ochtend!  (vraag aan T-mobile waarom?  “het is zo ingesteld en kan niet veranderen!”)
Notificaties van hoeveel je nog hebt (80/100%) krijg je nog wel bij T-mobile, maar dus geen “gefeliciteerd met je extra GB”  die krijg je de volgende ochtend om 08:00 uur.

We worden dus langzaam maar zeker naar T-mobile gedreven, maar ook die laat wel merken dat ze het ons niet veel makkelijker maken.
KPN unlimited is helemaal een crime omdat daar eerst het tegoed 100% op moet zijn en dan op zeer trage snelheid een extra GB aanvragen die pas een tijdje later actief word.

Dus unlimited mobiel lijkt nu een beetje gemeengoed te zijn geworden zodat er aan alle kanten kan worden gesneden omdat er niet heel veel zieltjes meer zijn te winnen.
Tijd voor grote schoonmaak van de “gulzige zieltjes”

Ik weeg nog steeds geen ons, maar het streamen is gestopt! ;-)