beantwoord

Geen sms voor en na bundelbooster

  • 8 January 2021
  • 50 reacties
  • 4024 x bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

50 reacties

Reputatie 7

Er zijn werkzaamheden 

 

Toch vermoed ik dat de eerste keer 1GB aanvragen goed gaat, omdat dit kan vanaf 80% verbruik van de initiële dagbundel van 5GB en dan heb je dus 1GB ‘de tijd’ (tussen 4GB en 5GB) om aan te vullen. Bij de tweede keer aanvragen heb je bij 80% van de 1GB bundel slechts 200MB ‘de tijd’ om aan te vullen. Ik vermoed dat je dan feitelijk al op 100% verbruik van de eerste 1GB bundel zit en je verbinding verbroken wordt.

Ok, in dat geval stuurt Tele2 te laat de sms want bij T-mobile heb ik alle tijd om bij 80% van de extra GB nog een nieuwe aan te vragen.

Als ik vanaf de tweede extra GB direct wanneer het kan een nieuwe GB aanvraag dan word de verbinding direct verbroken, als ik nog 10 min wacht dan loopt mijn verbinding gewoon door en als ik dan een extra GB aanvraag dan word de verbinding pas verbroken.
200 MB met Amazon prime chromecast op 0,7 GB per uur is ongeveer 17 minuten dus dit gaat helaas niet op.
Omdat ik gerust na de 80% van de booster 10 min kan wachten is dit al een teken dat ik wel op tijd de sms krijg, maar dat het puur het boosten is wat de verbinding verbreekt.
Daarnaast is het dus ook zo dat ik na een verbroken verbinding uren kan wachten en nog steeds geen verbinding hebt, dus dan is het vliegtuig weer nodig.
Na heel veel uren (in ieder geval meer dan 4 uur) lijkt de verbinding zich weer te herstellen zonder het vliegtuig.

Reputatie 7

Mogelijk herstelt de verbinding sowieso 1x per dag wanneer de nieuwe dag bundel wordt toegekend, maar dat is slechts een gedachte. Welke tekst stuur je exact (met/zonder spaties)? Heb je een screenshot met een 1e succesvolle aanvulling en daarna de aanvulling die mis gaat? Dat maakt het voor Tele2 heel precies waar men naar moet zoeken.

Verder zie ik dat je je eigen reactie als antwoord op je eigen vraag hebt aangemerkt, betekent dit dat het is opgelost en het topic gesloten kan worden?

Het laatste betekent dat ik niet wil dat er ongevraagd door een ander het “beste” antwoord word gekozen, dit heb ik al een paar keer mee gemaakt helaas.
Het beste antwoord zou uitleg of liever oplossing zijn van de verbroken verbinding als ik voor een tweede keer een extra GB aanvraag, zonder dat ik het vliegtuig in en uit moet, maar als ik eerlijk ben is dit vertrouwen daarop erg ver te zoeken.
Nog steeds niemand van Tele2 die in wilt loggen op een personeels-account, ik kan even kijken of al het personeel al weken niet is ingelogd, maar ik denk van niet! ;-)

Ik gebruik voornamelijk de app, dus dus weinig fout te doen denk ik.
Bij een eventuele tweede extra GB krijg ik ook netjes een sms met gefeliciteerd met je GB en dan verbinding direct weg.
De aanvulling gaat dus prima, geen screenshots van fouten, alleen elke keer verbinding verbroken.

Ik kan nu ook gaan kijken of precies hetzelfde gebeurt met alles SMS-en, maar de app was nu juist zo handig en daar word ook elke keer op aangestuurd.

Als we nu weten dat ook bij langzaam verbruik (dus niet de 100% grens) de verbinding verbreekt, mogelijk door het sms proces, dan weten we al meer. Ervaar je hetzelfde als je in dezelfde situatie via de app een bundel aanvraagt?

En ja, het is heel vervelend, wij proberen de feiten helder te krijgen en geven als klanten slechts informatie.

Het wordt inderdaad wel tijd dat @Cas van Tele2 zich in dit topic mengt.

 

Cas reageert snel en op alles als het maar niet over dataverbruik en boosters gaat? Toeval?

Reputatie 7

En lukt het met een sms wel?

Ik heb hier ook veel last van. Ik heb meestal genoeg aan de 6GB maar vind wel dat ik op zondag een paar voetbalwedstrijden kan kijken zonder een onderbroken verbinding. Heb niet voor niets een 'trek het internet helemaal leeg' abonnement.

Gelukkig loopt mijn abonnement volgende maand af. 

Eric en Pipo hoeven niet te reageren, heb de woorden misbruik, FUP en vaste verbinding nu wel genoeg gelezen. 

Reputatie 7
Badge +12

Alle unlimited abonnementen op de markt hebben een 5gb per dag ononderbroken maximum. Daarna via een app of sms extra 1gb bundels bijbestellen. 

Gelukkig loopt je abonnement volgende maand af, dan kun je op zoek naar een beter passend product.

Eric

Het zou fijn zijn als je als helpende hand de juiste informatie verschaft.

Bij Kpn wordt de verbinding niet verbroken maar wordt de snelheid verlaagd. 

Bovendien hebben zij een SMS functie die wel werkt waardoor je wel op tijd je bundel aangevuld hebt. 

Reputatie 7
Badge +12

Met verlaagde snelheid kun je geen ononderbroken voetbal kijken. Maar daarom is het goed om te kijken naar de behoefte en wat de markt biedt!

Je hoeft iig niet je telefoon eerst op vliegtuigstand te zetten om weer verbinding te krijgen. Ook gaat een SMS veel sneller dan het geklooi met de app van Tele 2.

Komt goed! 

En lukt het met een sms wel?

Precies hetzelfde, het lijkt toch steeds meer op een bewuste "storing" en CAS is te bang om te reageren?

Alle unlimited abonnementen op de markt hebben een 5gb per dag ononderbroken maximum. .

Alles daarna mag bewust onderbroken worden?

En waar staat dat je 5GB ononderbroken hebt?

Er wordt nergens gerept over onderbroken of niet, ook alle lokkertjes duiden juist op alles ononderbroken,....tot ik een ons weeg

 

Gelukkig loopt je abonnement volgende maand af, dan kun je op zoek naar een beter passend product.

Inderdaad, wegwezen hier ondankbare veelvraat! 😁

Je hoeft iig niet je telefoon eerst op vliegtuigstand te zetten om weer verbinding te krijgen. Ook gaat een SMS veel sneller dan het geklooi met de app van Tele 2.

Komt goed! 

Op dit moment doet T-mobile het het beste. Netjes op tijd GB erbij en ononderbroken door, maar zij sturen Tele2 dus er is niets zeker.

Voor Erica reden om te zeggen om daar dan naar toe te gaan,......maar daar is hij ook!!!! 

Eric-unlimited, tot je te ver gaat! 👍

 

Gelukkig loopt je abonnement volgende maand af, dan kun je op zoek naar een beter passend product.

Inderdaad, wegwezen hier ondankbare veelvraat! 😁

Ja!! 

Kan niet wachten op een Eric loos forum! 😁

Reputatie 7
Badge +12

Dat kan hoor, ik ben ben niet actief op het Voda of KPN forum :)

Dat kan hoor, ik ben ben niet actief op het Voda of KPN forum :)

Maar vast wel gelijksoortig, het is een mooie en bekende truc om als "klant” of  “gast” te zorgen dat “lastpakken” zo geïrriteerd raken maar dat niet aan het bedrijf kunnen wijten dat ze maar vertrekken.
Zo kan je wegkomen met het feit dat als iemand je aan een belofte of toezegging wilt houden je dit zo beantwoord dat mensen maar liever vertrekken.
Het “echte” personeel doet een beetje de makkelijke zaken.

 Helaas geloof ik ook nog dat de persoon het nog een soort van leuk vind, ik stel me gerust dat die afrekening wel op een andere manier zal komen, of wellicht al gekomen is en dat dit gedrag nodig is om te overleven.

En Cas van Tele2 maar overal antwoorden,…..

1 keer trek je de conclusie,…… ;-)

Beste goldmembers,

Het is vervelend dat jullie reageren alsof de mensen op dit forum een torrent servers organiseren via de hotspot. Hoewel dit wel de definitie zou kunnen zijn van “trek het internet helemaal leeg” geloof ik niet dat iemand hiermee bezig is.

Plus, wanneer iemand ook maar meer dan 6GB gebruikt op een dag, dan wordt er gezegd dat dit abonnement niet geschikt is en dat je naar een andere provider moet. Zijn jullie er dan niet mee eens dat Tele2 dit verkeert in hun marketing naar voren laat komen?

Ik snap de vliegtuigstand truc en waarom die gebruikt wordt (ook al is dit erg onhandig als je muziek aan het luisteren bent in de auto), maar dan zou je ook dit soort zinnetjes als dit op de site moeten veranderen:

Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB.
Het is niet de bedoeling dat je dit vaker dan 1x per dag doet, maar mocht het toch nodig zijn, dan moet je ook even de vliegtuigstand truc gebruiken. Wat die truc inhoudt, dat vertellen we niet, maar je komt er wel uit. Verder vermelden we deze truc ook nergens en moet je vertrouwen dat andere mensen op het forum jou dit vertellen. Als je dit onvriendelijk vindt, stap dan lekker over naar een andere provider of maak gebruik van een vaste internet verbinding die je waarschijnlijk toch niet kan gebruiken.
Zo heb je echt onbeperkt data.

 

Beste goldmembers,

Het is vervelend dat jullie reageren alsof de mensen op dit forum een torrent servers organiseren via de hotspot. Hoewel dit wel de definitie zou kunnen zijn van “trek het internet helemaal leeg” geloof ik niet dat iemand hiermee bezig is.

Plus, wanneer iemand ook maar meer dan 6GB gebruikt op een dag, dan wordt er gezegd dat dit abonnement niet geschikt is en dat je naar een andere provider moet. Zijn jullie er dan niet mee eens dat Tele2 dit verkeert in hun marketing naar voren laat komen?

Ik snap de vliegtuigstand truc en waarom die gebruikt wordt (ook al is dit erg onhandig als je muziek aan het luisteren bent in de auto), maar dan zou je ook dit soort zinnetjes als dit op de site moeten veranderen:

Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB.
Het is niet de bedoeling dat je dit vaker dan 1x per dag doet, maar mocht het toch nodig zijn, dan moet je ook even de vliegtuigstand truc gebruiken. Wat die truc inhoudt, dat vertellen we niet, maar je komt er wel uit. Verder vermelden we deze truc ook nergens en moet je vertrouwen dat andere mensen op het forum jou dit vertellen. Als je dit onvriendelijk vindt, stap dan lekker over naar een andere provider of maak gebruik van een vaste internet verbinding die je waarschijnlijk toch niet kan gebruiken.
Zo heb je echt onbeperkt data.

 


PS @Cas van Tele2. Laat ons even weten wat hier aan gedaan wordt.

Reputatie 7

Beste goldmembers,

Het is vervelend dat jullie reageren alsof de mensen op dit forum een torrent servers organiseren via de hotspot. Hoewel dit wel de definitie zou kunnen zijn van “trek het internet helemaal leeg” geloof ik niet dat iemand hiermee bezig is.

Plus, wanneer iemand ook maar meer dan 6GB gebruikt op een dag, dan wordt er gezegd dat dit abonnement niet geschikt is en dat je naar een andere provider moet. Zijn jullie er dan niet mee eens dat Tele2 dit verkeert in hun marketing naar voren laat komen?

Ik snap de vliegtuigstand truc en waarom die gebruikt wordt (ook al is dit erg onhandig als je muziek aan het luisteren bent in de auto), maar dan zou je ook dit soort zinnetjes als dit op de site moeten veranderen:

Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB.
Het is niet de bedoeling dat je dit vaker dan 1x per dag doet, maar mocht het toch nodig zijn, dan moet je ook even de vliegtuigstand truc gebruiken. Wat die truc inhoudt, dat vertellen we niet, maar je komt er wel uit. Verder vermelden we deze truc ook nergens en moet je vertrouwen dat andere mensen op het forum jou dit vertellen. Als je dit onvriendelijk vindt, stap dan lekker over naar een andere provider of maak gebruik van een vaste internet verbinding die je waarschijnlijk toch niet kan gebruiken.
Zo heb je echt onbeperkt data.

 

Dat adviseren we niet vanaf 6GB, maar wel als klanten hun telefoon gebruiken als vervanging van een vaste internet verbinding, bijvoorbeeld om de hele dag video te vergaderen op de laptop of urenlang Netflix te kijken op de tv. We zien dat veelvuldig op het forum.

Je kunt ook na de eerste booster de volgende aanvragen als de eerste 80% op is. Ik begrijp inmiddels dat de sms al op 500MB gestuurd wordt, dus met een script een booster via sms aanvragen werkt dan niet meer. Als het bij jou niet werkt, maak dan even een eigen topic aan want het gebruik van elke klant is anders.

Beste goldmembers,

Het is vervelend dat jullie reageren alsof de mensen op dit forum een torrent servers organiseren via de hotspot. Hoewel dit wel de definitie zou kunnen zijn van “trek het internet helemaal leeg” geloof ik niet dat iemand hiermee bezig is.

Plus, wanneer iemand ook maar meer dan 6GB gebruikt op een dag, dan wordt er gezegd dat dit abonnement niet geschikt is en dat je naar een andere provider moet. Zijn jullie er dan niet mee eens dat Tele2 dit verkeert in hun marketing naar voren laat komen?

Ik snap de vliegtuigstand truc en waarom die gebruikt wordt (ook al is dit erg onhandig als je muziek aan het luisteren bent in de auto), maar dan zou je ook dit soort zinnetjes als dit op de site moeten veranderen:

Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB.
Het is niet de bedoeling dat je dit vaker dan 1x per dag doet, maar mocht het toch nodig zijn, dan moet je ook even de vliegtuigstand truc gebruiken. Wat die truc inhoudt, dat vertellen we niet, maar je komt er wel uit. Verder vermelden we deze truc ook nergens en moet je vertrouwen dat andere mensen op het forum jou dit vertellen. Als je dit onvriendelijk vindt, stap dan lekker over naar een andere provider of maak gebruik van een vaste internet verbinding die je waarschijnlijk toch niet kan gebruiken.
Zo heb je echt onbeperkt data.

 

Dat adviseren we niet vanaf 6GB, maar wel als klanten hun telefoon gebruiken als vervanging van een vaste internet verbinding, bijvoorbeeld om de hele dag video te vergaderen op de laptop of urenlang Netflix te kijken op de tv. We zien dat veelvuldig op het forum.

Je kunt ook na de eerste booster de volgende aanvragen als de eerste 80% op is. Ik begrijp inmiddels dat de sms al op 500MB gestuurd wordt, dus met een script een booster via sms aanvragen werkt dan niet meer. Als het bij jou niet werkt, maak dan even een eigen topic aan want het gebruik van elke klant is anders.

Hier wordt aangeraden dat ze iets anders moet zoeken zonder dat ze haar internet gebruikt als vaste verbinding.

Ik snap niet wat je bedoelt met de tweede alinea. Het werkt voor mij wel om die booster opnieuw op te waarderen, maar het gaat me vooral over het verhaal naar de buitenkant.

Ik heb precies hetzelfde probleem. De verbinding wordt direct gestopt wanneer ik een SMS stuur voor een bundelbooster, nadat ik een melding krijg van 80% verbruik. Wanneer ik niets stuur is er niks aan de hand. Het stopt altijd direct na de melding dat de activatie succesvol was. Eerder had ik hier geen last van.

Reputatie 7

Beste goldmembers,

Het is vervelend dat jullie reageren alsof de mensen op dit forum een torrent servers organiseren via de hotspot. Hoewel dit wel de definitie zou kunnen zijn van “trek het internet helemaal leeg” geloof ik niet dat iemand hiermee bezig is.

Plus, wanneer iemand ook maar meer dan 6GB gebruikt op een dag, dan wordt er gezegd dat dit abonnement niet geschikt is en dat je naar een andere provider moet. Zijn jullie er dan niet mee eens dat Tele2 dit verkeert in hun marketing naar voren laat komen?

Ik snap de vliegtuigstand truc en waarom die gebruikt wordt (ook al is dit erg onhandig als je muziek aan het luisteren bent in de auto), maar dan zou je ook dit soort zinnetjes als dit op de site moeten veranderen:

Met Unlimited Data heb je een daglimiet van 5GB. Heb je dit limiet bereikt? 
Dan kun je de bundel gemakkelijk via sms onbeperkt aanvullen met gratis extra data van 1GB.
Het is niet de bedoeling dat je dit vaker dan 1x per dag doet, maar mocht het toch nodig zijn, dan moet je ook even de vliegtuigstand truc gebruiken. Wat die truc inhoudt, dat vertellen we niet, maar je komt er wel uit. Verder vermelden we deze truc ook nergens en moet je vertrouwen dat andere mensen op het forum jou dit vertellen. Als je dit onvriendelijk vindt, stap dan lekker over naar een andere provider of maak gebruik van een vaste internet verbinding die je waarschijnlijk toch niet kan gebruiken.
Zo heb je echt onbeperkt data.

 

Dat adviseren we niet vanaf 6GB, maar wel als klanten hun telefoon gebruiken als vervanging van een vaste internet verbinding, bijvoorbeeld om de hele dag video te vergaderen op de laptop of urenlang Netflix te kijken op de tv. We zien dat veelvuldig op het forum.

Je kunt ook na de eerste booster de volgende aanvragen als de eerste 80% op is. Ik begrijp inmiddels dat de sms al op 500MB gestuurd wordt, dus met een script een booster via sms aanvragen werkt dan niet meer. Als het bij jou niet werkt, maak dan even een eigen topic aan want het gebruik van elke klant is anders.

Hier wordt aangeraden dat ze iets anders moet zoeken zonder dat ze haar internet gebruikt als vaste verbinding.

Ik snap niet wat je bedoelt met de tweede alinea. Het werkt voor mij wel om die booster opnieuw op te waarderen, maar het gaat me vooral over het verhaal naar de buitenkant.

Er reageerden meerdere klanten in het topic waar je naar verwijst, dus weet niet welke post je bedoelt. Ik zie in dat topic gebruikers die op de camping uren video proberen te kijken of thuis urenlang op de laptop internet via mobiel gebruiken (in plaats van vast internet).

Reputatie 7

Ik heb precies hetzelfde probleem. De verbinding wordt direct gestopt wanneer ik een SMS stuur voor een bundelbooster, nadat ik een melding krijg van 80% verbruik. Wanneer ik niets stuur is er niks aan de hand. Het stopt altijd direct na de melding dat de activatie succesvol was. Eerder had ik hier geen last van.

En als je via de app opwaardeert?