Geen regeling voor 2000 euro extra kosten

  • 20 April 2021
  • 13 reacties
  • 813 x bekeken

Opvallend hoge kosten
Het kan ook zijn dat je in korte tijd opvallend hoge kosten hebt gemaakt. Bijvoorbeeld omdat je in het buitenland bent en je telefoon hebt gebruikt. In dat geval kunnen wij ervoor kiezen om je af te sluiten voor je eigen bestwil. Zo beschermen we je tegen nog meer kosten. 

 

Mooie tekst op de website van Tele2 , helaas staat er niet bij vermeld dat ze 200/300 euro aan vreemde sms kosten naar het buitenland in 1 uur tijd niet zien als opvallend, en bij mij pas na 1,5 dag ingegrepen hebben waardoor ik ruim 2000 euro aan sms kosten naar het buitenland opgebouwd heb voor ik geblokkeerd werd.

Contact opgenomen met klantenservice en na ruim maand geblokkeerd te zijn en meerdere mensen bij de klantenservice gesproken te hebben toch weer aangesloten, vrijwel iedere medewerker die ik gesproken heb vertelde me dat het vrijwel zeker om een scam ging aangezien ik mijn telefoon meteen die eerste keer naar fabrieksinstellingen gezet te hebben en mijn laptop heb ge-reinstalleerd te hebben, de smsjes niet meer verstuurd werden naar heel europa.
weer na een x aantal weken kreeg ik te horen dat ik het volledige bedrag zelf moet betalen dit was gisteren om 17:51 en om 21:07 werd mijn abonnement geblokkeerd omdat ik de 2000 euro nog niet overgemaakt had, en ze verder niks konden betekenen in een betalingsregeling of iets dergelijks.

Klantenservice :thinking:  ja geweldige klantenservice eerste wachten tot de kosten boven de 2000 komen en dan verlangen dat het ineens betaald word :joy: kan er het beste maar mee lachen want iets anders heeft toch geen nut.

Groet 

een zeer goed geholpen (in de st***t dan) klant van tele2


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heel vervelend dat jij gescammed bent. ALs die applicatie binnen een uur veel sms verstuurd kan de teller hard oplopen. Spraak en smsjes worden niet realtime berekend in de systemen. Normaal wordt je eerder op een bepaald bedrag afgesloten, maar deze scam is wel heel goed uitgevoerd.

Gelukkig heb je het lek kunnen dichten door alles opnieuw op je telefoon te installeren. Oppassen wat je allemaal aan apps etc. installeert. Niet weer precies hetzelfde erop zetten. De kosten naar de buitenlandse providers moet Tele2 wel maken. Een betalingsregeling biedt de klantenservice inderdaad niet. Na afsluiting gaat de factuur naar een incasso bureau, daar kun je wel een regeling mee afspreken!

 

 

Tele2 kon de kosten meteen zien en is niet dat ze dit pas zagen bij 2000 euro, ze hebben pas ingegrepen bij 2000 euro.

Een collega van tele2 heeft in een gesprek verteld dat er in gelijke zaken met gescamde klanten door een bepaalde afdeling iets gedaan werd aan de hoge kosten, gehele kwijtschelding was zelden maar een tegemoetkoming was regelmatig toegepast.De desbetreffende afdeling heeft mijn zaak onderzocht en schijnbaar besloten het in dit geval niet toe te passen, heb een formulier gekregen waar ik dit onderzoek kan opvragen dus ben benieuwd wat hier uit komt.

En ze hebben me inderdaad erop gewezen dat als het doorgestuurd word naar een incassobureau,  wat weer extra kosten oplevert maar wel in delen betaald kan worden.Wel wordt ik pas aangesloten als het gehele bedrag betaald is en daarna de extra aansluitkosten weer betaal, dus 2000 euro laat zeggen dat ik 100 euro per maand kan betalen gaat dit 20 maanden duren, die 20 maanden moet ik wel mijn abonnement  betalen terwijl die geblokkeerd is.

 

Reputatie 7

Dat is enorm balen natuurlijk. Als in zeer korte tijd heel veel berichten worden gestuurd, dan valt dat kennelijk pas op als het te laat is. Dat er 1,5 dag overheen gaat lijkt inderdaad wel vrij lang als er met enorme hoeveelheden berichten zijn verstuurd. In de tekst staat dat Tele2 kan blokkeren, niet dat het een bescherming maatregel voor de klant is waarop je aanspraak kunt maken. We hebben ook wel eens een topic gezien van een klant met een hoge rekening omdat zijn telefoon was gestolen en daarmee naar het buitenland werd gebeld. Uiteindelijk blijf je zelf verantwoordelijk voor de kosten die worden gemaakt, maar een waarschuwing via sms of de app zou dan wel heel erg helpen. Nadeel van kosten voor bellen of sms naar het buitenland is dat Tele2 de buitenlandse providers ook gewoon moet betalen, kwijtschelden zou Tele2 handen vol geld kosten. Heb je wel een idee hoe het gekomen is, heb je software uit een andere bron geïnstalleerd dan de officiële Google of App Store (het zgn ‘sideloaden’)?

Reputatie 6
Badge +2

Hey @ChunkyMonkey,
Welkom op de Community! Ik ga meteen met je meekijken wat wij kunnen met deze kosten.

Bedankt voor je duidelijk uitleg en wat een situatie zeg! Ik heb jouw gegevens erbij gepakt en ik zie dat er al heel wat is gebeurd. Je hebt contact gehad met meerdere afdelingen en je hebt al een defitinitief anwoord gekregen. Ik ga voor jou uitzoeken of ik nog een andere oplossing kan vinden. Alle informatie die ik nodig heb staat in jouw account dus ik kan daar verder mee aan de slag.

Als je verder vragen hebt dan hoor ik het graag. De Community staat voor je klaar!

Nee installeer nooit apps buiten playstore , heb sowieso weinig apps het is hier voornamelijk een telefoon zeg maar (ja die mensen zijn er nog :see_no_evil: ), en bedankt alvast cas.

Heb alles op datum uitgezocht en nog een mail gestuurd met het hele verhaal met men laatste hoop op überhaupt mobiel verkeer voor de komende jaren.

 

Beste klantenservice,

 

Op 17 februari jongstleden rond 09:00 is er via mijn telefoon ineens extreem veel sms verkeer naar voornamelijk buitenlandse nummers , de 19e februari rond 14:00 kreeg ik het eerste signaal van mijn ex dat ik niet reageerde op smsjes.

Dus contact opgenomen met Tele2 Klantenservice en toen bleek het waarschijnlijk om een scam te gaan zoals een tele2 medewerker(Ruben) het toen uitlegde , het kwam wel eens vaker voor en er werd geadviseerd om telefoon terug naar fabrieksinstellingen te zetten , wat ik vrijwel meteen na het gesprek gedaan heb en dag erna ook mijn laptop voor zekerheid na laten kijken.

Ruben ging het door zetten naar afdeling die het ging onderzoeken en ik zou er nog van vernemen.

 

Op 2 maart heb ik via de chat contact gehad aangezien ik niet kon bellen om aan te geven dat ik nog niks gehoord had , de desbetreffende medewerker ( Shanice ) gaf aan dat er inderdaad een blokkade op mijn nummer gezet was die er niet afgehaald mocht worden, ook stond er niks bij over eventuele scam daarom vroeg ze nogmaals of ik zelf die berichtjes verstuurd had.

Ik weer hele situatie aan haar uitgelegd en ze zou een terugbel notitie maken voor de persoon die de dag erna rond 12:00 zou bellen naar mij om het uit te leggen.

Op 3 maart s'avonds weer contact gehad met een collega (Chiarra) via de chat om te vragen waarom ik niet gebeld was , vertelde zei me dat een terugbelverzoek nooit de dag erna is en daar altijd een x aantal dagen over heen gaat ondanks dat Shanice toch echt die afspraaj gemaakt had met me en in zijn agenda gezet had.

 

Toen heb ik zelf op 15 maart weer contact opgenomen ditmaal telefonisch omdat de blokkade er nog steeds op zat en ik inmiddels nog steeds niks had vernomen over een eventueel onderzoek, die mevrouw heeft de blokkade er uiteindelijk afgehaald en me uitgelegd dat er meerdere klanten de laatste tijd last van hebben gehad. Na het telefoongesprek kon ik weer smsen en sms ontvangen dus ik dacht mooi is dat eindelijk opgelost.

Maar 25 maart werd ik gebeld door mijn rabobank dat ik in de min stond, dit gebeurt laatste maanden sinds ik in ww uitkering zit vaker op het eind van de maand , dus ik zei dat komt omdat mijn uitkering pas aangevraagd kan worden de 1e van de maand en dan stort het UWV hem pas.

Maar toen kwam ik er pas achter dat ik ruim 2000 euro in de min stond en dus meteen teruggeboekt aangezien ik geen 2000 euro zo ff heb.

Heb ik meteen contact opgenomen met de klantenservice omdat ik verder niks meer gehoord had van het onderzoek en er ineens de afschrijving was, die collega heeft mijn case doorgestuurd naar een andere afdeling die ging kijken of er uit coulance kon gedaan worden omdat het wel extreem hoge kosten waren.

27 Maart , 5 April en 12 April kreeg ik herinnering sms over de achterstallige betaling wat ik vreemd vond ivm met het onderzoek naar eventuele compensatie.

14 April weer contact opgenomen met de klantenservice om te vragen hoe het zat met de lopende onderzoeken , die collega heeft mijn situatie bekeken en hij vertelde me alles op alles te zetten om het liefst het gehele bedrag kwijt te schelden en hij zou me nog iets laten weten dezelfde dag.

Toen kreeg ik 16 april via de mail een hele korte nee we kunnen niks doen voor je en er werd verwezen naar bepaalde voorwaarden , op mijn vervolgemail met x aantal vragen kwam een simpele onze beslissing is definitief , daar heb ik wel nog een reactie op verstuurd met voornamelijk de vraag of er een betalingsregeling mogelijk was aangezien het om een fors bedrag ging maar hier kreeg ik geen reactie meer op.

Dus 19 april nog maar een keer dezelfde mail gestuurd waar ik wel een reactie op kreeg , weer een kort duidelijk antwoord nee geen betalingsregeling mogelijk , wel kunt u uitstel van betaling aanvragen via de klantenservice , verder geen contact meer via de mail mogelijk wij zullen u negeren op verdere mails.

20 & 21 April heb ik 4 maal de chat geraadpleegd maar dit was verre van klantvriendelijk , eerste medewerker sloot ineens de chat af terwijl ze iets aan het uitzoeken was , de tweede sloot de chat al af voordat ik klaar was met typen en mijn laatste vraag kon stellen , de derde gaf me in ieder geval antwoord en was netjes , en de laatste bevestigde dat ik moet wachten dat het naar een deurwaarder gaat wat weer extra kosten meebrengt , dan met hun een betalingsregeling kan treffen en als alles helemaal betaald heb weer aangesloten word na betaling van aansluitkosten.

Met een regeling van 100 euro in de maand (wat ik al moeilijk acht) gaat het ruim 600 dagen duren voor ik betaald heb en mijn abonnement loopt nog maar 350 dagen ofzo.

Heb het op de community gezet en nu ging er nog een collega naar kijken.

 

Dit terwijl ik bijna 5 jaar trouwe klant ben die nooit een achterstand gehad heeft of enig probleem veroorzaakt heb , ook in mijn verleden bij Vodafone is er nooit een betalingsachterstand geweest of enige vorm van problemen.

Spijtig om te zien hoe er met zo'n klanten omgegaan word.

 

Met vriendelijke groet

Wesley van Uden

 

Reputatie 7

Lijkt erop dat er toch iets op je telefoon geïnstalleerd is anders kunnen er niet actief berichten worden gestuurd. Neem aan dat je een Android toestel hebt, heb je al een virusscanner geprobeerd?

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt blijven chatten met de klantenservice, maar die kunnen niets anders omdat dit soort beslissingen door het hoofdkantoor worden genomen. Een final beslissing is final, als je dan maar blijft contact zoeken over hetzelfde onderwerp dan kapt de klantenservice dat op een gegeven moment af, genoeg is genoeg denken die dan.

Zolang er geen credit factuur is blijft het incassotraject doorlopen. Uiteraard ontzettend vervelend als je in de WW zit, helemaal in deze tijd, maar als de factuur binnenkort bij het incassobureau komt kun je wel een betalingsregeling treffen. 

Mocht je denken dat je in je recht staat kun je altijd  nog naar de geschillencommissie telecom stappen.

Iedere medewerker die ik aan de telefoon gehad heb die heeft gezegd dat het vrijwel zeker om scam ging , er zijn meerdere terugbel verzoeken ingediend met 0% succes aangezien niemand me terug gebeld heeft.

Gelukkig heb ik net als tele2 ook alle gesprekken  opgenomen en men chats allemaal bewaard mocht het nodig zijn kan ik bewijzen hoe de medewerkers reageerde, heb dat van die geschillencommisie ook gevraagd aan een tele2 chat medewerker of hij daar iets meer over wist en die wist nergens van.

Heb toevallig afgelopen donderdag nieuwe serie van Tim Hofman gekeken ; Eigen schuld , dikke bult. En heb inmiddels ook een heel gedeelte van boos gekeken wie weet kan hij me ermee helpen 🙈 , dat die ene jongen van tele2 gewoon tegen mij zegt dat het eigenlijk gewoon helemaal kwijtgescholden moet worden bewijst voor mij wel al dat het zeker mogelijk is , en heb van een andere provider te horen gekregen dat tele2 bij lange na niet aan die 2000 euro kosten komt met die sms die via hun netwerk verstuurd zijn. Dus dan komt het alleen nog op een 5 jarige klant met nooit een achterstand of iets dergelijks WILLEN helpen , maar tele2 wil niks doen voor vaste klanten zoals ze zeer kort , strikt en soms zelfs tegen onbeschoft aan laten weten. 

Reputatie 7
Badge +8

Ik vind dit wel heel erg.

Maar met uitzondering van Cas van tele2 zijn wij ook allemaal maar medeklanten die heel erg met je meeleven.

Ook de moderators hier hebben natuurlijk geen financiële mogelijkheden en macht hierin.

Je hebt al zoveel geschreven, misschien per post nog eens proberen in een nette brief naar de directie?

Als ze het niet echt volgens de wet moeten vergoeden denk ik niet dat de geschillencommissie veel kan bereiken.

Je zult de schuld van een scam vermoedelijk niet bij tele2 kunnen leggen. 

Ik wens je veel succes. 

Reputatie 5

Wat voor app je dan geïnstalleerd buiten de appstore om? Nooit iets buiten de Playstore en of F-Droid store iets installeren als je het niet 100% zeker weet.

Ik vind dit wel heel erg.

Maar met uitzondering van Cas van tele2 zijn wij ook allemaal maar medeklanten die heel erg met je meeleven.

Ook de moderators hier hebben natuurlijk geen financiële mogelijkheden en macht hierin.

Je hebt al zoveel geschreven, misschien per post nog eens proberen in een nette brief naar de directie?

Als ze het niet echt volgens de wet moeten vergoeden denk ik niet dat de geschillencommissie veel kan bereiken.

Je zult de schuld van een scam vermoedelijk niet bij tele2 kunnen leggen. 

Ik wens je veel succes. 

 

Dat geef ik zelf ook aan dat je inderdaad voor je eigen veiligheid verantwoordelijk bent , maar dat er verwacht word binnen 3 uur 2000 euro betaald te hebben en er verder niks anders mogelijk is vind ik het voornaamste klantonvriendelijk in deze situatie , kan nu pas weer een mobiel abonnement aanvragen als het volledige bedrag betaald is , dus kortom kan gewoon 2 a 3 jaar niet mobiel bellen aangezien ze me op blacklist gooien wegens wanbetaling.Maar zo gaat Tele2 nu eenmaal met klanten om die al 5 jaar netjes alles op tijd betaald.

Van mij mag er ook wel een slotje op mensen kunnen het iig lezen en zelf beoordelen of ze wel zo'n geweldige klantenservice willen ,  en nee heb niks van apps geinstalleerd waarschijnlijk is het via mijn laptop gebeurt aangezien mijn telefoon daar mee gekoppeld stond , tenminste dat is wat de kerel die mijn laptop gereset heeft gezegd toen ik hem er naar vroeg of hij een idee had of ik kon achterhalen hoe of wie het geweest is.

Reputatie 7

Wellicht heb je een vergelijkbaar bericht ontvangen en op de link geklikt?

 

Reputatie 6
Badge +2

Update:

Betalingsregeling is getroffen.