beantwoord

Gebruik nieuw abonnement vóór nummerbehoud

  • 30 August 2023
  • 7 reacties
  • 72 x bekeken

Ik heb eergisteren een nieuw abonnement bij Tele2 afgesloten. Ik heb hiervoor gekozen voor nummerbehoud vanuit mijn vorige provider.

 

Hiervoor heb ik een range opgekregen en er staat dat dit kan vanaf 29 september. Ik heb echter geen mogelijkheid gezien om deze datum door te geven bij Tele2. Ik zou dit graag vanaf de eerst mogelijke datum in willen laten gaan.

 

Verder zag ik dat er momenteel een ander nummer gekoppeld is aan de simkaart. In mijn contract staat dat mijn abonnement pas werkt vanaf het moment dat het nummerbehoud is doorgekomen. Ik zou echter het liefst het abonnement per direct hebben laten ingaan, eventueel met een ander nummer, en dan later overschakelen op mijn huidige nummer en het nieuwe laten vervallen. Is dit mogelijk?

 

Alvast bedankt voor de hulp en vriendelijke groet. 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 31 August 2023, 16:39

Bekijk origineel bericht

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Daphne, van harte welkom op de Community en supertof dat je voor ons hebt gekozen! Ik kijk graag met je mee naar de opties. Heb je voor mij je ordernummer? 

Je zou even bij je huidige provider moeten controleren tot wanneer je huidige abonnement loopt. Pas daarna kunnen wij het nummer overnemen en waarschijnlijk is dat pas op 29 september. Op je nieuwe simkaart die je van ons hebt ontvangen staat altijd een tijdelijk 06-nummer. Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, kun je dit tijdelijke nummer simpelweg negeren. 

Ik zie je ordernummer graag tegemoet. Daarmee heb ik toch iets meer duidelijkheid om je verder te helpen! 😊

Hey Daphne, van harte welkom op de Community en supertof dat je voor ons hebt gekozen! Ik kijk graag met je mee naar de opties. Heb je voor mij je ordernummer? 

Je zou even bij je huidige provider moeten controleren tot wanneer je huidige abonnement loopt. Pas daarna kunnen wij het nummer overnemen en waarschijnlijk is dat pas op 29 september. Op je nieuwe simkaart die je van ons hebt ontvangen staat altijd een tijdelijk 06-nummer. Als je nummerbehoud hebt aangevraagd, kun je dit tijdelijke nummer simpelweg negeren. 

Ik zie je ordernummer graag tegemoet. Daarmee heb ik toch iets meer duidelijkheid om je verder te helpen! 😊

Dag Marciano. Bedankt voor de reactie. Mijn ordernummer is 199808076. Het overnemen kan inderdaad pas vanaf 29 september, maar mijn oude provider gaf een periode waarin het overgenomen kon worden (t/m ergens midden 2024) en ik moest zelf de datum aan jullie doorgeven. De vroegst mogelijke zou vanuit hen 29 september zijn. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Daphne, bedankt voor je ordernummer! De vroegste datum voor nummerbehoud is inderdaad 29 september, maar er zijn twee opties om nummerbehoud eerder te laten plaatsvinden. 

  • Per direct en opzeggen met kosten. Je zegt je huidige abonnement eerder op en betaald een afkoopsom voor de resterende tijd dat je abonnement nog zou lopen. Nummerbehoud vindt dan over drie werkdagen plaats. Je krijgt van je huidige provider te horen hoeveel je daar als afkoopsom moet betalen.
  • Per direct en door laten lopen. Nummerbehoud vindt dan ook over drie werkdagen plaats. Je krijgt van je huidige provider een ander telefoonnummer en je huidige contract daar blijft doorlopen. Let hierbij op dat je dus tijdelijk twee abonnementen hebt lopen.

Laat het me maar weten voor welke optie je kiest, mocht dat de tweede optie zijn, dan ga ik direct voor je aan de slag! 

Dag Marciano,

Dan zou ik het liefst gaan voor de 2e optie. Ik ga aanstaande donderdag op vakantie, dus het liefst alleen als het echt vóór dan mogelijk is. Het liefst verander ik namelijk niet halverwege de vakantie van simkaart :) ik hoor graag iets tegemoet. 

Alvast bedankt, 

Daphne 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Daphne, voor donderdag moet helemaal goedkomen! Ik ben direct voor je aan de slag gegaan en ik heb je zojuist een SMS gestuurd. Heb je de code ontvangen? 

Bedankt! Zeker, de code is 66886

Reputatie 7
Badge +12

Super, bedankt voor de snelle reactie! Ik heb de aanvraag net verstuurd. Je ontvangt per SMS en e-mail updates over de voortgang van de aanvraag. Houd je mij begin volgende week op de hoogte of alles goed lijkt te gaan (of juist niet), dan kijk ik direct of we ergens iets moeten aanpassen.

Mocht je in de tussentijd vragen, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar. Voor nu wens ik je in ieder geval een heel fijn weekend! 😊

Reageer