Fraude geconstateerd, onbewust een abonnement

  • 15 May 2021
  • 1 reactie
  • 274 x bekeken

In September 2020 kwamen wij erachter dat er een Tele2 -abonnement was afgesloten zonder dat wij dit wisten. Het bankrekeningnummer was gebruikt van onze stichting. Tele2 had een automatische incasso toegekend zonder enige vorm van controle. Het is gebleken dat iedereen een abonnement kan afsluiten en een willekeurig bankrekeningnummer kan invullen die niet van hen is. De naam, het adres, de postcode en plaatsnaam mag 100% afwijken tov de eigenaar vd bankrekening. De naam die gebruikt werd voor het abonnement kwam niet overeen met de stichting die officieel 2 namen hiervoor heeft toegekend. De man in kwestie was een onbekende.  Aangifte is gedaan bij de politie en direct gemeld bij TELE2. De medewerkster heeft mijn zaak doorgezet naar afdeling Fraude van Tele2. Het bedrag werd gestorneerd, ook een gedeelte ism de ABN en Tele2, fraude was geconstateerd. De automatische incasso hebben wij geblokkeerd sinds September 2020. Maanden gingen voorbij, nooit meer iets vernomen van Tele2 na de fraude-melding. Maar sinds September 2020 probeerd Tele2 elke maand 20 euro af te schrijven. Ik heb nogmaals gerapporteerd aan de afdeling Fraude. Nooit meer iets vernomen. Maart 2021, 6 maanden later, ik nam weer contact op omdat elke maand 20 euro geincasseerd wil worden door Tele2. Het bleek dat in 6 maanden tijd geen case-nummer was aangemaakt en niemand scheen op de hoogte te zijn. Op 15 maart 2021 werd voor het eerst een casenummer aangemaakt. De medewerker meldde dat het abonnement gestopt was, maar dat wij opdracht tot betalen kregen omdat ons bankrekeningnummer nog was gekoppeld aan het abonnement. Vreemd verhaal als de fraudeur was opgepakt en abonnement gestopt. Niets meer vernomen na 15 maart wat wel beloofd was. April 2021 Tele2 probeerd 121.72 te incasseren. Weer contact opgenomen, het bleek dat de 121.72 een afkoopsom was van het abonnement. De medewerkster vond het een vreemd verhaal maar kon niets voor mij betekenen buiten een nieuw casenummer aanmaken en sturen naar de afdeling Fraude. Wij zijn geen klant bij Tele2, wij wonen buiten Nederland en deze ellende heeft ons geld en heel veel tijd gekost en 8 maanden later, niets opgelost. Deze week vond de medewerkster maar dat ik moest terugbellen, weer tegen eigen kosten, omdat ze haar manager niet te pakken kon krijgen en, letterlijk, geen verzoek wilde indienen bij haar manager voor een terugbel-afspraak. Moest ik zelf maar doen en naar het algemene nummer bellen. Ik heb de transcripts bewaard van de chats. Wie heeft een soorgelijk voorval gehad? Ik heb deze week een mail geprobeerd te sturen naar ID-fraude email adres, ik kreeg een mail terug dat mijn emailadres was geblokkeerd! Wij zijn huiverig dat we dalijk een incassobureau op de stoep krijgen. 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +8

Start een moi procedure bij je bank. 

Lees hier. 

 

https://www.consumentenbond.nl/betaalrekening/incassomaatregelen