beantwoord

Early renewal

  • 26 June 2023
  • 5 reacties
  • 301 x bekeken

Goedemiddag,

 

ik heb een sim only abonnement bij tele 2 die verlengt mag worden in aug 2023(bijna). Alleen mn telefoon is heel erg traag en wil een nieuw abonnement bij tele2 met toestel. Is toch raar als ik dan €70 eenmalig moet betalen terwijl ik maar een sim only heb. 

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 27 June 2023, 16:48

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Op het moment dat je kunt verlengen, 4 maanden voordat je contractperiode afloopt kun je zonder kosten verlengen naar een abonnement met telefoon. Die telefoon krijg je dan ook gelijk opgestuurd.

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Noenaatjee, allereerst van harte welkom op de Community! Dat je huidige telefoon heel erg traag is, is natuurlijk niet leuk, maar wel tof om te lezen dat je bij ons blijft met een nieuw abonnement en toestel. Bedoel je met de € 70 de kosten van een Early Renewal van € 71,12? Klanten met een oud contract kunnen nog gebruik maken van Toestel Flexibiliteit (Jump Renewal). Ik heb het direct gecheckt en als ik het goed heb, zou jij hier gebruik van kunnen maken. Het systeem geeft aan dat dit niet kan, dus ik zet graag een case voor je door, zodat mijn collega's dit kunnen controleren. 

Het kan zijn dat je geen gebruik kunt maken van Toestel Flexibiliteit. Onderstaande situaties kunnen hiervan de reden zijn:

  • Toestel Flexibiliteit is NIET toegestaan als je op het moment van afsluiten van het Sim Only abonnement in verband met je kredietwaardigheid niet in aanmerking kwam voor een nieuw abonnement mét toestel.
  • Toestel Flexibiliteit is NIET toegestaan als je een abonnement met buitenlandse legitimatie of met een verblijfsvergunning bent aangegaan.
  • Na een contractovername wordt Toestel Flexibiliteit niet aangepast. Dit betekent: had de oude contractant geen recht op Toestel Flexibiliteit, dan heeft de nieuwe contractant dit ook niet.

We kunnen ook samen kijken naar mogelijke oorzaken waarom je huidige toestel opeens erg traag is. Wellicht is het geheugen erg vol, of kun je hem terugzetten naar fabrieksinstellingen. Op die manier kun je wellicht gemakkelijk die laatste 2 maanden overbruggen en vervolgens op de normale wijze je abonnement verlengen. 

Laat me maar weten waar je voorkeur naar uitgaat, zodra ik bericht van je heb en je wil graag dat ik de case voor je aanmaak, dan ga ik direct voor je aan de slag! 😊

Hi @Noenaatjee, allereerst van harte welkom op de Community! Dat je huidige telefoon heel erg traag is, is natuurlijk niet leuk, maar wel tof om te lezen dat je bij ons blijft met een nieuw abonnement en toestel. Bedoel je met de € 70 de kosten van een Early Renewal van € 71,12? Klanten met een oud contract kunnen nog gebruik maken van Toestel Flexibiliteit (Jump Renewal). Ik heb het direct gecheckt en als ik het goed heb, zou jij hier gebruik van kunnen maken. Het systeem geeft aan dat dit niet kan, dus ik zet graag een case voor je door, zodat mijn collega's dit kunnen controleren. 

Het kan zijn dat je geen gebruik kunt maken van Toestel Flexibiliteit. Onderstaande situaties kunnen hiervan de reden zijn:

  • Toestel Flexibiliteit is NIET toegestaan als je op het moment van afsluiten van het Sim Only abonnement in verband met je kredietwaardigheid niet in aanmerking kwam voor een nieuw abonnement mét toestel.
  • Toestel Flexibiliteit is NIET toegestaan als je een abonnement met buitenlandse legitimatie of met een verblijfsvergunning bent aangegaan.
  • Na een contractovername wordt Toestel Flexibiliteit niet aangepast. Dit betekent: had de oude contractant geen recht op Toestel Flexibiliteit, dan heeft de nieuwe contractant dit ook niet.

We kunnen ook samen kijken naar mogelijke oorzaken waarom je huidige toestel opeens erg traag is. Wellicht is het geheugen erg vol, of kun je hem terugzetten naar fabrieksinstellingen. Op die manier kun je wellicht gemakkelijk die laatste 2 maanden overbruggen en vervolgens op de normale wijze je abonnement verlengen. 

Laat me maar weten waar je voorkeur naar uitgaat, zodra ik bericht van je heb en je wil graag dat ik de case voor je aanmaak, dan ga ik direct voor je aan de slag! 😊

Hi, als je een case voor me zou willen aanmaken heel graag. 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Noenaatje, thanks voor je terugkoppeling! Ik heb direct een case voor je aangemaakt en doorgezet. De verwerkingstijd staat momenteel op 8-14 werkdagen. Zodra ik reactie heb, hoor je het direct van me. Ik hoop dat ik je snel goed nieuws kan geven. Mocht je in de tussentijd vragen hebben, dan weet je me te vinden. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Noenaatjee, goed nieuws - vergeet wat ik heb gezegd over 8-14 werkdagen verwerkingstijd! Ik heb mijn collega inmiddels gesproken en hij heeft je case al direct opgepakt, en zoals ik al dacht heb jij met jouw contract gewoon recht op de tussentijdse verlenging. In het systeem staat nu dat jouw verlenging goedgekeurd zal worden. Je kunt je abonnement verlengen via MijnTele2 of via mijn collega's van Sales op 0800-1602. Heb je al een toestel op het oog?

Laat je het me weten of het is gelukt? Ik ben erg benieuwd en ik hoop dat je hiermee nog beter het weekend ingaat! 😎

Reageer