Hoi @Sds_88 , welkom bij de community.
Als je een nieuw abonnement afsluit, dan kun je geen nummerbehoud aanvragen op een nummer wat bij dezelfde provider zit.
Dan heet het een verlenging van dat bestaande nummer. Dat had je dus moeten aanvragen, bij een nieuw abonnement krijg je dan een nieuw nummer. Tevens wordt dan voor 2 abonnementen geld afgetrokken. Dat had je dus in de email bevestiging en de overzichten van je bank kunnen zien. Het is logisch dat de controle daarop bij jou ligt en dat kan niet achteraf worden gecrediteerd, ook al heb je de simkaart niet gebruikt.
Hoi @eric ,
Dank voor je snelle reactie. Het punt is dat het hier niet gaat om een verlenging, ik ben overgestapt van provider. Het gaat dus om een nieuw sim-only abonnement bij Tele2.
Als ik het goed begrijp heb jij 'gewoon' een sim only aangevraagd met nummerbehoud en geen contract met een nieuw nummer. Je hebt een bevestiging van Tele2 ontvangen dat nummerbehoud is goed gekeurd onder vermelding datum nummer overdracht. Wat is de contractsduur (1 mnd, jaar of 2 jaar) ?
Heb je 1 contract toegestuurd gekregen?
Als dit de gang van zaken is geweest had je wellicht het eerder moeten opvallen dat er ten onrechte bedragen in rekening zijn gebracht maar dat ontneemt jou niet het recht deze als zijnde onverschuldigd betaald terug te vorderen.
Voorts vind ik het opvallend dat Tele2 zomaar 1 abonnement heeft stopgezet, hiermee hun fout erkennende?
Hopelijk kijkt iemand van Tele2 op dit forum nog eens naar dit geval en met tekst en uitleg komt.
Bedankt voor je reactie.
Klopt inderdaad, ik heb gewoon een sim only aangevraagd met nummer behoud. Het contract zou starten als het nummer is overgezet van mijn oude provider. Het gaat om een contract van 2 jaar.
Hey @Sds_88, ook namens mij van harte welkom op de Community! Het is nooit fijn is om een dubbel abonnement te hebben als dat niet de bedoeling was. Stuur mij even een privébericht met het 06-nummer waar het over gaat, postcode + huisnummer, laatste 4 cijfers van het IBAN én het ordernummer. Dan duik ik er direct voor je in. Ik kan geen credit beloven, maar ik ga zeker m'n uiterste best doen om te kijken wat ik voor je kan regelen.
Ik zie je berichtje graag tegemoet!