Ik heb diverse topics gelezen over het verhogen en verlagen van je bundel maar toch snap ik het nog niet helemaal. Daarom dit concrete voorbeeld scenario.
Mijn situatie: ik heb een contract tot 12 aug 2022 met een bundel van 1GB.
Stel ik verhoog per 10 juli 2022 de bundel naar 4GB. Ik heb begrepen dat die direct ingaat, dus ik betaal een hogere prijs over de periode 10-31 juli.
Kan ik bijv per 28 juli de bundel weer verlagen? Ik las ergens maximaal 1 maal per kalendermaand verhogen/verlagen, maar is dat 1 maal verhogen plus 1 maal verlagen, of maximaal 1 wijziging per maand (verhoging of verlaging)?
Stel het eerste. Wanneer gaat die verlaging in? Direct of pas per de 1e dag van de volgende maand?
Stel even het laatste, dus dat ik pas weer in augustus kan verlagen. En stel dat ik op 1 augustus weer verlaag tot 1GB. Gaat dan de verlaging pas de volgende factuur periode in (heb ik ergens gelezen) dus pas per 1 sept, m.a.w. betaal ik dan ook in augustus nog voor de hogere bundel? En hoe lang dan? Want contract loopt 12 aug af.
En zo ja, hoe interfereert dat met het einde van de contractperiode? Ik wil in principe weer verlengen met een nieuw contract van 2 jaar, maar dan wel weer met een vrij kleine bundel (bijv 1 à 2 GB) en niet vast zitten aan een bundel van 4GB.