beantwoord

Bundel verhogen en verlagen. Wat is mogelijk?

  • 2 July 2022
  • 5 reacties
  • 522 x bekeken

Ik heb diverse topics gelezen over het verhogen en verlagen van je bundel maar toch snap ik het nog niet helemaal. Daarom dit concrete voorbeeld scenario.
Mijn situatie: ik heb een contract tot 12 aug 2022 met een bundel van 1GB.
Stel ik verhoog per 10 juli 2022 de bundel naar 4GB. Ik heb begrepen dat die direct ingaat, dus ik betaal een hogere prijs over de periode 10-31 juli.
Kan ik bijv per 28 juli de bundel weer verlagen? Ik las ergens maximaal 1 maal per kalendermaand verhogen/verlagen, maar is dat 1 maal verhogen plus 1 maal verlagen, of maximaal 1 wijziging per maand (verhoging of verlaging)?

Stel het eerste. Wanneer gaat die verlaging in? Direct of pas per de 1e dag van de volgende maand?
Stel even het laatste, dus dat ik pas weer in augustus kan verlagen. En stel dat ik op 1 augustus weer verlaag tot 1GB. Gaat dan de verlaging pas de volgende factuur periode in (heb ik ergens gelezen) dus pas per 1 sept, m.a.w. betaal ik dan ook in augustus nog voor de hogere bundel? En hoe lang dan? Want contract loopt 12 aug af.
En zo ja, hoe interfereert dat met het einde van de contractperiode? Ik wil in principe weer verlengen met een nieuw contract van 2 jaar, maar dan wel weer met een vrij kleine bundel (bijv 1 à 2 GB) en niet vast zitten aan een bundel van 4GB.

icon

Beste antwoord door carbear 4 July 2022, 10:37

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Goeie vraag want ik begin nu ook te twijfelen. Hoe ik het begreep is dat je 1 keer per maand een aanpassing  kan doen in je abonnement. Vandaag aanpassen naar meer data dan kan je pas in augustus weer omlaag.  Dat staat bovenaan op deze tele2websitepagina

 

zelf heb ik unlimited en ik wissel nooit van bundel, geen ervaring ermee.

Reputatie 7
Badge +12

Hey,

Goed dat je het nog even navraagt als het nog niet helemaal duidelijk is!

Je kunt zoals @carbear ook zegt inderdaad één keer per maand een wijziging doen aan je abonnement (omhoog of omlaag). Verhoog je je abonnement, dan gaat deze direct (binnen 40 minuten) in. Stel je doet dit op 10 juli en je wil daarna weer verlagen, dan kan je op 11 augustus weer verlagen. Ook dit gaat dan weer direct in, maar je zit altijd 1 maand vast aan je wijziging

In augustus betaal je dan uiteraard niet dezelfde kosten die je voor de periode juli ook had. Geen zorgen, deze wijziging wordt naar rato berekend, dus je zal niks te veel betalen.

Super tof om te horen dat je straks weer wil verlengen. Het is inderdaad handig om met een lage bundel te beginnen, aangezien je dus altijd kan verhogen als je dit een maandje (of langer) wil. Als je op 11 augustus je bundel weer verlaagd is er helemaal niks aan de hand en kun je vanaf de 12e zorgeloos verlengen. 

Ik hoop je hiermee meer duidelijk te hebben gegeven. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. We staan voor je klaar! 💪🏻

Groetjes,

Marciano

@carbear : die pagina waar jij heen linkt blijkt inderdaad één wijziging paar maand te zeggen. @Marciano van Tele2 bevestigt het nog eens.

@Marciano van Tele2 : Bedankt voor het uitgebreide antwoord !!  De verhoging loopt kennelijk  1 maand (dwz 30 of 31 dagen) en niet tot het einde van de kalendermaand, zoals ik dacht. Het is me nu helemaal duidelijk.

Reputatie 7
Badge +12

Geen dank en super fijn om te horen! Mocht je in het vervolg nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. 😊

Jij ook bedankt @carbear! 😎

Groetjes,

Marciano

Reputatie 1

Even voor mijn begrip: dien ik bij een verlaging rekening te houden met de reeds verbruikte data?

Bijv kan ik de 20 gb bundel per de 5e verlagen naar 10 als ik al 18 gb verstookt heb ?