Hi @Petjepet, mijn collega’s hebben ernaar gekeken en er blijkt geen probleem te zijn. Ik geef je hieronder graag meer informatie en tips om het verbruik bij te houden om erachter te komen waar de data aan is verbruikt. Wat bedoel je precies met je contract had 20GB bundel en je nieuwe bundel heeft ook 20GB bundel?
Het verbruik wordt via je simkaart geregistreerd. Wij kunnen niet zien wat je verbruikt hebt en/of waar de data precies aan is opgegaan. Je kunt eventueel via de instellingen van je toestel nagaan waaraan je data is opgegaan. Hiervoor is het belangrijk dat je wel dezelfde billcycle aanhoudt als wij. Het verschilt per toestel waar je dit kunt vinden:
- iPhone: Instellingen > Mobiel netwerk > Huidige periode
- Android: Instellingen > Verbindingen > Gebruik Mobiel gegevens
Let op: je kan hier geen rechten aan ontlenen, de simkaart-geregistreerde data is leidend.
Ik geef je graag wat tips om dataverbruik in de hand te houden:
(1) Maak zoveel mogelijk gebruik van wifi. Zeker wanneer je updates uitvoert of apps downloadt. Dit kan bijvoorbeeld door updates alleen te laten doen via Wifi of controleer of 'Slimme netwerkwissel' aanstaat op het toestel.
Instellen voor Apple
(1) App Store > Instellingen > Apps automatisch updaten > Apps alleen via wifi automatisch updaten
(2) Instellingen > Mobiel netwerk > Wifi-assistentie (moet uit staan)
Instellen voor Android
(1) Play store > Instellingen > Apps automatisch updaten > Apps alleen via wifi automatisch updaten
(2) Instellingen > Meer instellingen > Mobiel netwerk > Slimme netwerkselectie (moet uit staan)
Je kan het ook onder de WiFi instellingen vinden.
(2) Automatische diensten. Zet automatische diensten uit. Zoals het downloaden van foto’s in WhatsApp, het checken op software-updates, het direct afspelen van video's op Facebook, het verversen van apps op de achtergrond en het gebruik van HD video.
Houd het de komende maand goed bij. Ik hoop dat uit deze gegevens duidelijk wordt waaraan je data wordt verbruikt.