BKR registratie

  • 21 August 2023
  • 2 reacties
  • 55 x bekeken

  • Durft te vragen
  • 0 reacties

Vanwege de toewijzingsprocedure van een huurwoning waarbij een kredietcheck wordt gedaan ging ik kijken op BKR. Nu zie ik dat ik een BKR registratie heb van Tele 2 daterend uit 2020 maar dat kan niet kloppen. Ik zou toen overstappen naar Tele 2 mét nummerbehoud en op de datum dat het abonnement in ging, deed mijn nummer het niet. Na contact met Tele 2 bleek dat er iets was fout gegaan bij Tele 2 en werd mij gezegd dat het oude nummer daardoor toch niet mee kon. Degene aan de telefoon zei dat ik het abonnement mocht annuleren omdat het hun fout was en dat heb ik toen gedaan. Echter staat er wel een BKR registratie voor dat abonnement wat ik dus nooit heb gehad en ook nooit gebruik van heb kunnen maken. 
 

Ik kan nergens iets terugvinden van dat abonnement, inloggen op Tele 2 kan niet, want het systeem herkent mijn gegevens niet. 

 

Hoe kan dit worden opgelost? Ik kom in aanmerking voor een huurwoning maar een kredietcheck is onderdeel van de procedure en door deze registratie loop ik straks een woning mis. 

HajarK 8 maanden geleden

Hi @Kita 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je mij een privebericht kunnen sturen van het nummer waar het toen om ging, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan ga ik voor je aan de slag!

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Vreemd dat dat zo is gegaan. Klinkt als een fout van de Tele2 kant dat er toch een registratie is gemaakt. Want als je geen toestel hebt gekregen en abonnement geannuleerd dus geen toestelkrediet dan is er ook geen BKR nodig.

Maar een BKR registratie is niet altijd negatief. Het is alleen vervelend als je een betaling hebt gemist.   Dus staat er bij je registratie een negatieve registratie? Of een melding?

zo niet.. dan is het niet erg. Anders moet Tele2 het voor je afmelden, daar is een afdeling voor.

Reputatie 2
Badge

Hi @Kita 

Ik wil dit graag voor je uitzoeken. Zou je mij een privebericht kunnen sturen van het nummer waar het toen om ging, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van de IBAN? Dan ga ik voor je aan de slag!

Reageer