beantwoord

bkr registratie

  • 7 May 2021
  • 6 reacties
  • 541 x bekeken

Ik heb meerdere malen gelezen, maar ook ervaren dat Tele2 in  uitzonderingen de BKR a2 codering verwijdert.

 

Meerdere malen gebelt maar niet verder gekomen. 

 

Ik weet dat dit mijn eigen fout is, maar door dit kan ik waarschijnlijk volgende week mijn droomhuis niet kopen. (Overigens direct betaald destijds)

 

Ik hoop dat een van jullie dit leest en mij kan helpen, ik ben echt wanhopig.

 

Alles op orde en een stomme registratie van 600 gooit roet in het eten.

 

PLEASE, DELETE MIJN BKR..

icon

Beste antwoord door eric 8 May 2021, 09:47

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je had dus een terechte a2 registratie van 600 euro maar die lening is nu helemaal afgelost? Dan met er inmiddels een H zijn bijgekomen. (Herstel)

Reputatie 7

Tele2 is wettelijk verplicht de meldingen aan BKR door te geven.Als de registratie terecht was, dan wordt die niet verwijderd en blijft deze 5 jaar staan. Indien er betaald is dan komt er een H code bij te staan. https://www.coderingvrij.nl/bkr-coderingen/a2-codering Of een bank daarmee een hypotheek wil verstrekken is aan de bank om te besluiten.

Helaas!!! Nog steeds geen H codering 1 jaar later!!

 

Wat moet ik doen? Heb maar 6 weken de tijd.

@eric helaas... er staat alleen beëindigd. Geen Herstel code..

Reputatie 7
Badge +12

Als er beëindigd staat lijkt dat helemaal in orde gekomen. Althans, zo begrijp ik uit de toelichting van het BKR.

" Loop je de achterstand in en wordt het krediet beëindigd? Dan zie je, zodra je het hele krediet hebt terugbetaald, alleen dat het krediet is beëindigd. Naast de achterstandsmelding krijg je dan een melding dat je krediet is beëindigd.

De achterstandsmelding, de herstelmelding en de melding dat het krediet is beëindigd, blijven 5 jaar zichtbaar. Daarna verwijderen we de meldingen.'

Dus na 5 jaar wordt e.e.a. verwijderd zoals @pipodeclown  ook al aangaf. Deze registraties moeten niet manipuleerbaar zijn omdat aangesloten leden kredietwaardigheid op deze gegevens baseren. Ook de consument wordt in bescherming genomen door geen krediet of hypotheek toe te kennen als ze dat, gebaseerd op het recente verleden, niet kunnen terugbetalen.

Maar elke bank maakt zijn eigen afweging. Misschien dat je hypotheek adviseur bij 2 of 3 banken een offerte kan aanvragen.

Heel erg triest dat echt niemand de moeite doet bij Tele2 om mij goed te helpen. De Incasso afdeling geeft niks om mijn toekomst en wilt niet eens de moeite doen om mij te spreken. Ik word telefonisch afgewezen en heb gewoon pech. Mijn droomhuis kan ik nu wel vergeten, Tele2 ontzettend bedankt voor jullie hulp in het verpeste van mijn toekomst.  En dat voor 131.95...............