beantwoord

Bellen vanuit NL naar de EU

  • 27 June 2022
  • 8 reacties
  • 109 x bekeken

  • Aan het warmlopen
  • 3 reacties

Hi

 

Ik heb abbonement met 200 minuten bellen in nederland en europa. Ik heb paar keer belgie etc gebeld en er word gewoon kosgen in rekening gebracht hoe kan dit??

icon

Beste antwoord door eric 27 June 2022, 20:43

Bekijk origineel bericht

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Bellen van Nederland NAAR het buitenland valt buiten de bundel. 

Eric ik heb een abbonement 200 minuten bellen nederland en europa. Als ik niet kan bellen van nederland naar europ wanneer kan ik dan wel gratis bellen in europa ik begrijp het effe niet. Ik heb eerder weleens gebeld naar een land in europa en toen gingen er geen kosten van af. Deze maand wel?

Reputatie 7
Badge +12

In EU bel je wel in de bundel naar EU landen. Dat is een wettelijk recht maar alleen als jij roamt in de EU. In het thuisland geldt dat dus niet. Zie deze info pagina.

igure widget

Oo oke. En als ik nou bijvoorbeeld van belgie naar spanje ga bellen, gaan er dan ook extra kosten vanaf?

Reputatie 7
Badge +12

Als jij op een Belgisch netwerk bent aangemeld, dan ben je dus aan het roamen en geldt dat bellen uit je nationale belbundel gaat zodra je naar andere EU landen, inclusief Spanje belt. 

Dus dan moet ik ook exrra betalen. Ik heb je niet zo goed begrepen sorry. Moet ik nou wel of nie extra betalen als ik belgie ben en ik bel naar spanje?

Reputatie 7
Badge +12

In België roamen en naar Spanje bellen gaat uit je belbundel. Dus totdat die bundel op is kost dat niet extra. 

Reputatie 3
Badge +1

Hi Atje,

Welkom  bij ons op de community! 💗

Ik zie dat @eric je al geweldig heeft geholpen met jouw vraag, ook zie ik dat hij onze website heeft toegevoegd waar alle informatie in staat over het gebruik van jouw bundel in NL en de EU. Ik hoop dan ook dat het nu duidelijk voor je is, maar mocht je nog vragen hebben - dan staan wij klaar voor je!

Reageer