Skip to main content
beantwoord

Alleen noodoproepen - nieuwe simkaart

  • 21 February 2023
  • 1 reactie
  • 152 x bekeken

Goedemorgen,

In het kort: hoe activeer ik mijn nieuwe simkaart als ik geen link heb gekregen via de mail en de sms verificatiecode niet kan ontvangen vanwege het gebrek aan een netwerk?

Lange versie:
Sinds ik een fairphone 4 heb (aangeschaft in 2022) wisselt mijn netwerk van “top in gebruik” naar “alleen noodoproepen". Ik ben bij fairphone te rade gegaan en zij dachten mee: misschien past de simkaart niet goed. 

Nieuwe simkaart besteld en binnengekregen op 10 februari 2023. Echter druk met werk dus activatie uitgesteld tot vanochtend, 21-02-2023. Ik kreeg namelijk de melding dat er helemaal geen netwerk was en alleen wifi het deed. Precieze woorden die in het scherm stonden weet ik niet meer (ik heb koorts en ben moe). Echter ik wil mijn huisarts bellen en ben alleenstaand.

Simkaart past inderdaad beter. Fijn! Internet werkt. Top! Netwerk: niet. Opnieuw opstarten: niks.
Inloggen via de website of tele2 app kan niet want SMS verificatiecode komt niet binnen, want: geen netwerk.

Vriendin laten bellen met al mijn gegevens: lukt niet vanwege privacy. Begrijpelijk.
Chatbox zegt: medewerkers zijn bezet u kunt niet in de wachtrij worden gezet. Okay.
Mail zegt: 3, 2, 1… activatie! Heb je de simkaart in huis? Dan moet je ‘m zelf even activeren. Dit doe je supermakkelijk in MijnTele2. » alleen dit gaat dus niet want ik kom MijnTele2 niet in zonder dat mijn SMS het doet.

Wat nu?
(Vriendin belt zo met de huisarts dus dat wordt opgelost, de vraag gaat natuurlijk over het netwerk/ simkaart activatie. En ik wil nooit meer “alleen noodoproepen” zien, want ik betaal gewoon voor dit netwerk).

Alvast enorm bedankt voor de gouden tip(s)!

 

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hey Sabine, allereerst van harte welkom op de Community! Je moet natuurlijk altijd een (goede) netwerkverbinding hebben, dus ik help je hier direct bij. Je nieuwe simkaart ga ik voor je activeren, maar voordat ik dit mag doen moet ik de nodige controles en verificaties uitvoeren. Geen zorgen, deze zijn zo gedaan. Wellicht dat je wat informatie moet opzoeken, maar dat komt helemaal goed.

Stuur me een privébericht met je volledige klantnaam, postcode + huisnummer, geboortedatum en ICC-nummer. Deze staat op je nieuwe simkaart en bestaat uit 19 cijfers, dus type deze nauwkeurig over. Dan volgen er een paar vragen over je abonnement en voor je het weet heb je een actieve simkaart.

Ik hoop dat alles goed is gegaan met de huisarts en dat je je snel weer beter voelt. Ik zie je berichtje met bovenstaande informatie graag tegemoet! 😊

Groetjes,

Marciano

Reageer