Activeren simkaart lukt niet

  • 16 March 2023
  • 1 reactie
  • 63 x bekeken

Hallo 

Ik heb gisteren mijn nieuwe sim kaart ontvangen 

Nu wil ik hem activeren en volgens mij is dit gelukt, alleen kan ik er niet mee bellen en krijg ik geen smsjes. Heb de mobiel al aan en uit gedaan maar ook dat geeft niet het gewenste resultaat 

hoor graag wat ik moet doen

 


1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hey Wieringa, allereerst van harte welkom op onze Community! Goed om te horen dat het is gelukt met het activeren van je nieuwe simkaart. Wat apart dat je niet kunt bellen of SMS’’en. Heb je wel verbinding met ons netwerk? Heb je je pincode wel ingevoerd in je toestel? Probeer eens handmatig verbinding te maken met ons netwerk via je netwerkinstellingen. Wat krijg je dan te zien?

Als je toevallig iemand in de buurt hebt met wie je een kruistest kunt doen, dan raad ik je aan dit ook te proberen. Op die manier weten we direct of het aan je simkaart ligt of dat er misschien iets aan je instellingen ligt. Maakt jouw simkaart wel verbinding in het andere toestel, dan ligt het aan je toestel. Heb je ook geen verbinding met het andere toestel, dan is er iets niet goed met je simkaart. Meer informatie hierover vind je onder het kopje ‘Doe een kruistest’ in dit artikel:

Ik hoor graag van je wat je precies ziet als je handmatig verbinding probeert te maken met ons netwerk en of je de kruistest kunt doen. Mocht je nog geen verbinding hebben, dan help ik je uiteraard met alle plezier verder! 

Reageer