beantwoord

Abonnement voor minderjarige

  • 13 August 2023
  • 1 reactie
  • 18 x bekeken

Hallo,

Ik zou graag willen switchen van provider vanwege verschillende redenen. Alleen wil ik van een Sim-Only naar een abonnement met telefoon switchen. Nu stond ik op het punt om het abonnement te bestellen, echter toen ik mijn geboortedatum wou invullen blijf het systeem zeggen “ongeldige datum” Ik neem aan dat dit komt omdat ik 17 ben. Nu heeft mijn vader ook Tele2 en had hij de optie om een extra abonnement toe te voegen, alleen zijn we bang dat dit nadelen met zich meebrengt. Is dat zo? Zo ja, welke?

Micha

icon

Beste antwoord door eric 13 August 2023, 22:34

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @zSpee 

Het klopt dat je 18 moet zijn om een bestelling te kunnen plaatsen. Zeker als je er een telefoon bij besteld,  en dus een lening aangaat met BKR registratie,  zal ook alle legitimatie en uiteindelijk ook de registratie op die naam komen te staan. Dat is dus ook het 'nadeel' van het op je vader zijn naam bestellen van het abonnement.  Maar er bestaat geen abonnement voor minderjarigen. Maak dus goede afbetaling afspraken met je vader of betaal de telefoon in 1 keer vooraf aan Tele2. Zodra jij 18 wordt kun je een contract overname aanvragen.  Dan moet wel eerst een eventuele toestellening afgelost worden.

Reageer