beantwoord

Abonnement niet verlengd

  • 1 December 2022
  • 10 reacties
  • 287 x bekeken

Ik wilde onlangs in een telecomwinkel het tele2-abonnement van mijn dochter verlengen met telefoon omdat haar telefoon het begeven heeft. Haar abonnement heb ik destijds voor 2 jaar afgesloten via Mediamarkt in december 2019. Nu blijk ik niet te kunnen verlengen omdat ik het  abonnement per 1 juli 2022 voor 24 maanden verlengd zou hebben als SIM only. Dit heb ik echter niet gedaan (ik verleng nooit voor 24 maanden omdat een toestel van 2 jaar of ouder elk moment stuk kan gaan) en ben gaan zoeken naar een bevestiging hiervan. Deze heb ik zojuist gevonden tussen de vele mails die ik van Tele2 krijg.

Ik zag toen ook meteen dat bij nog 2 van mijn abonnementen op diezelfde datum eenzelfde SIM only verlenging voor 24 maanden is ingegaan  (mijn gezin bestaat uit 5 personen en ik heb daardoor 5 Tele 2 abonnementen op mijn naam). Ik heb heb deze bestellingen echter nooit gedaan maar inmiddels is de annuleringstermijn voorbij. Daarom zou ik graag zien dat deze verlengingen terug gedraaid worden door Tele2.

Ik heb hierover diverse keren gebeld met de Tele2 klantenservice, maar daar krijg ik steeds te horen dat terug draaien niet meer kan omdat dat alleen binnen 2 weken na ontvangst van de bevestigingsmail had gekund. Dat voelt voor mij als de omgekeerde wereld; ik verwachtte deze bevestigingsmails destijds niet omdat ik de abonnementen helemaal niet verlengd heb, dus ik was me er ook niet van bewust dat ik iets zou moeten terug draaien.

Nu terugdraaien op een normale service gerichte manier niet kan zou ik daarom graag van Tele2 horen hoe de bestelling van de 3 verlengingen op 1 juli tot stand zijn gekomen en ik zou graag een bewijs ontvangen op basis waarvan de SIM only verlenging is gebaseerd (een document met daarop mijn handtekening of een mail van mij waarmee ik de verlenging heb besteld). Daarmee kan ik dan vervolgens aangifte van fraude doen want dat is volgens de klantenservice de enige manier waarop de verlengingen kunnen worden terug gedraaid. Helaas…

icon

Beste antwoord door SvenVanS 22 December 2022, 20:54

Bekijk origineel bericht

10 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hi @SvenVanS, ik snap héél goed dat je graag wilt weten waar jouw order vandaan komt. Super goed dat je al jouw telefoonnummer in jouw profiel heb staan, ik ben dan ook direct met je mee gaan kijken. Ik zie terug dat de bestelling niet rechtstreeks bij ons is geplaatst maar bij een externe dealer. Ik zie terug dat de bestelling is geplaatst via de externe dealer met de naam Ritel Electronics. Ik moet je dan ook vragen om contact op te nemen met de partij waarbij dit is is aangevraagd, dit omdat zij ook het contract van jou hier hebben liggen. Ik weet dan zeker dat zij jou hier meer uitleg over kunnen geven!

Groetjes,
Manouk

Hoi Manouk. Dank voor je snelle antwoord. Het nummer dat in mijn profiel staat is mijn eigen nummer en dat heb ik inderdaad verlengd bij Ritel. Voor dat nummer geldt het probleem dat ik beschrijf echter niet. Dat gaat om 3 andere nummers (die in gebruik zijn bij mijn gezinsleden) maar die heb ik niet in mijn eerste bericht opgenomen omdat ik dat liever niet doe op een openbaar forum. Kan ik deze bijvoorbeeld via een mail aan je doen toekomen?

 

Groet Sven

Reputatie 7
Badge +12

Als op dezelfde dag al je abonnementen zijn verlengd, en je hebt er minimaal 1 verlengt bij Ritel, dan is het aannemelijk dat zij dit (per ongeluk?) voor al die abonnementen hebben gedaan.

Het biedt helemaal geen voordeel om via een retailer een simonly te verlengen, en nu zit je met een andere “ verkoper”  dan Tele2. Ik zou Ritel eens om uitleg vragen. Als zij inderdaad teveel abonnementen hebben verlengd zijn zij de enigste die dit vanuit hun verkopers positie weer moeten terugdraaien voor jou.

Hoi Eric. Ik heb mijn eigen nummer op een andere datum bij Ritel verlengd met toestel. Dit was dus geen SIM only verlenging en de datum lag zo’n 8 maanden voor de datum waarop de 3 verleningen zijn ingegaan. Dus helaas gaat dat niet op de oplossing zijn….

Reputatie 7
Badge +12

Hey Sven, je kunt de drie 06-nummers (met bijhorende: geboortedatum, postcode + huisnummer en laatste 4 cijfers van het IBAN) via een privébericht naar mij sturen. Als je dit vandaag nog kan doen, duik ik er direct voor je in. Vanaf woensdag ben ik een weekje afwezig, mocht je nu geen tijd hebben, dan wil ik je vragen in dit topic terug te komen, dan neemt een van mijn collega's het over.

Ik zie je berichtje graag tegemoet! 😊

Ik heb gisteren de door Marciano gevraagde gegevens via een privé bericht aan hem verstrekt.

Maar ik heb helaas geen antwoord van hem ontvangen en nu is hij een week afwezig.

Zou een andere moderator van Tele2 dit over kunnen nemen zoals Marciano aan het einde van zijn bericht adviseert?

Reputatie 5
Badge +6

Tuurlijk kan dat, Sven! Stuur je mij de gevraagde gegevens op? Dan ga ik voor je op onderzoek uit wat er precies is gebeurd!

Super dat je dit wil uitzoeken Johrick. Ik heb de gevraagde gegevens zojuist via een privé bericht aan je gestuurd.

In de afgelopen weken heb ik behoorlijk veel contact gehad met diverse moderatoren van Tele2 (met name Marciano) om helder te krijgen hoe mijn situatie met de 3 onterechte SIM-only verlengingen was ontstaan. Toen we dit uiteindelijk duidelijk hadden gekregen heeft Marciano ervoor gezorgd dat zijn collega van de afdeling fraude mij telefonisch zou benaderen om te komen tot een oplossing.

Gisterochtend werd ik gebeld door die medewerker van de afdeling fraude. Na het aanhoren van mijn toelichting en op basis van de informatie die hij al over mijn situatie had gekregen heeft geconcludeerd dat mijn abonnementen inderdaad onterecht verlengd waren. Hij beloofde mij om de 3 SIM-only verlengingen z.s.m. terug te draaien. Hij heeft dit direct na ons telefoongesprek ook per mail aan mij bevestigd en een paar uur later zag ik in mijn Tele2 overzicht dat e.e.a.  zelfs al verwerkt was! 

Ik ben vervolgens gistermiddag direct naar Ritel gegaan (waar al een paar weken een nieuwe. telefoon klaar lag) om alsnog een Tele2 verlenging met toestel voor mijn dochter af te sluiten. Dat ging dit keer probleemloos gelukkig. M’n dochter is superblij dat ze weer een toestel heeft dat goed functioneert. En ik ben blij met de manier waarop dit door Tele2 is opgelost. ik wil bij deze dan ook Marciano en zijn collega’s bedanken voor het meedenken en oplossen van mijn probleem.

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Sven, ook hier bedankt voor de terugkoppeling! Goed om te horen dat de verwerking ook zo snel is gegaan en dat je dochter inmiddels haar nieuwe (werkende) toestel heeft! 🙌🏻

Groetjes,

Marciano

Reageer