Ik wilde onlangs in een telecomwinkel het tele2-abonnement van mijn dochter verlengen met telefoon omdat haar telefoon het begeven heeft. Haar abonnement heb ik destijds voor 2 jaar afgesloten via Mediamarkt in december 2019. Nu blijk ik niet te kunnen verlengen omdat ik het abonnement per 1 juli 2022 voor 24 maanden verlengd zou hebben als SIM only. Dit heb ik echter niet gedaan (ik verleng nooit voor 24 maanden omdat een toestel van 2 jaar of ouder elk moment stuk kan gaan) en ben gaan zoeken naar een bevestiging hiervan. Deze heb ik zojuist gevonden tussen de vele mails die ik van Tele2 krijg.
Ik zag toen ook meteen dat bij nog 2 van mijn abonnementen op diezelfde datum eenzelfde SIM only verlenging voor 24 maanden is ingegaan (mijn gezin bestaat uit 5 personen en ik heb daardoor 5 Tele 2 abonnementen op mijn naam). Ik heb heb deze bestellingen echter nooit gedaan maar inmiddels is de annuleringstermijn voorbij. Daarom zou ik graag zien dat deze verlengingen terug gedraaid worden door Tele2.
Ik heb hierover diverse keren gebeld met de Tele2 klantenservice, maar daar krijg ik steeds te horen dat terug draaien niet meer kan omdat dat alleen binnen 2 weken na ontvangst van de bevestigingsmail had gekund. Dat voelt voor mij als de omgekeerde wereld; ik verwachtte deze bevestigingsmails destijds niet omdat ik de abonnementen helemaal niet verlengd heb, dus ik was me er ook niet van bewust dat ik iets zou moeten terug draaien.
Nu terugdraaien op een normale service gerichte manier niet kan zou ik daarom graag van Tele2 horen hoe de bestelling van de 3 verlengingen op 1 juli tot stand zijn gekomen en ik zou graag een bewijs ontvangen op basis waarvan de SIM only verlenging is gebaseerd (een document met daarop mijn handtekening of een mail van mij waarmee ik de verlenging heb besteld). Daarmee kan ik dan vervolgens aangifte van fraude doen want dat is volgens de klantenservice de enige manier waarop de verlengingen kunnen worden terug gedraaid. Helaas…