beantwoord

Abonnement niet stopgezet na telefonische opzegging

  • 26 May 2022
  • 1 reactie
  • 99 x bekeken

Hoi Tele2,

Op 6 april heb ik telefonisch contact gehad met Tele2 met de intentie mijn abonnement zsm stop te zetten en een nieuw abonnement af te sluiten. Verlengen kan alleen mét nummerbehoud, en ik wilde juist graag een nieuw telefoonnummer. 

Tijdens het telefoongesprek met de medewerker had ik al het idee dat hij niet goed begreep wat ik wilde, en dat blijkt. Ik gaf aan dat ik het niet erg vind om één maand dubbele kosten te betalen; ik zou namelijk mijn oude abbo opzeggen, de laatste factuur betalen, en gelijk telefonisch een nieuwe abbo starten. De medewerker heeft denk ik half geluisterd, want de bestelling van mijn nieuwe abbo hoorde hij luid en duidelijk, maar het opzeggen van de oude is tot mijn verbazing niet gebeurd. Daardoor heb ik een maand extra aan kosten gefactureerd gekregen. Ik ging er van uit dat de factuur van eind april de laatste zou zijn, zoals afgesproken met de medewerker. Daarom ontvang ik de te veel betaalde kosten van de factuur van mei graag retour!

Telefoongesprekken worden tegenwoordig allemaal opgenomen, wat ook helemaal prima is, dus volgens mij kan dit snel opgehelderd worden! 😀

Ik hoop snel iets van jullie te horen,

 

Yasmin

icon

Beste antwoord door eric 29 May 2022, 08:36

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Afsluiten en opzeggen van abonnementen worden per email bevestigd, wat voor data zijn daarin bevestigd? Ook kun je de einddatum van een abonnement in je mijn.tele2.nl zien, wat staat daar?

Heb je rekening gehouden dat je niet eerder dan de einddatum van een contract kunt opzeggen en dat de opzegtermijn altijd een maand is?

Wacht even de volgende, eindfactuur af, de dagen dat je wel betaald hebt maar door de afsluiting geen gebruik hebt kunnen maken van je abonnement worden pro rato gecrediteerd.

Reageer