Abonnement afsluiten met BUNQ rekening

  • 23 August 2023
  • 13 reacties
  • 170 x bekeken

Ik probeer mij aan te melden voor een Sim only abonnement. Bij het invullen van mijn bankrekeningnummer stuit ik echter op het probleem dat alleen Nederlandse IBAN rekeningnummers ingevuld kunnen worden.
Ik heb echter een Europees rekeningnummer met volledige ondersteuning van SEPA betalingen.
Ik heb inmiddels de klantenservice gebeld maar die stellen dat alleen Nederlandse bankrekeningen kunnen worden gebruikt.

 

Ook ben ik bij de MediaMarkt geweest, die mij ook een abonnement weigeren van Tele2 of andere provider

Als het echt niet mogelijk is om een SEPA bankrekening te gebruiken dan is dit een overtreding van artikel 9 van de SEPA regeling en is er sprake van SEPA en IBAN-discriminatie.
https://www.dnb.nl/betalen/elektronisch-betalen/sepa-en-iban-discriminatie/

Graag verneem hoe ik mij kan aanmelden met mijn Europese IBAN rekening.

(En ja, dit is een redelijk gepikte topicstart van MacB).

 

TMobile heeft geen maandelijks opzegbaar opties icm unlimited EN is veel duurder.

 

Graag een reactie van Tele2 of iemand die wél een manier weet.

Marciano van Tele2 7 maanden geleden

Hi Ruben, allereerst van harte welkom op de Community en superleuk om te lezen dat je voor ons kiest voor je Sim Only! Wat apart dat het niet lukt met je Bunq IBAN. Dit zou gewoon moeten werken. Ik heb direct e.e.a. opgezocht en ik zie wel dat het vaker wat lastig gaat met Bunq. Waarom dit is… geen idee. Ik zie bijvoorbeeld wel cases waarbij andere klanten het op een later tijdstip alsnog is gelukt om via Bunq het Sim Only abonnement te bestellen. Zou je het nog eens willen proberen? Ik raad aan even te bellen met mijn collega's van Sales op 0800 1602. Met hun hulp moet dit echt lukken! Als het aan mij lag had ik je absoluut korting gegeven, echter heb ik die optie niet. Ik kan niks beloven, maar wellicht dat mijn collega's iets voor je kunnen betekenen. Ik hoop het in ieder geval.

Of heb je inmiddels al via iemand anders een abonnement kunnen afsluiten? In dat geval kunnen we gemakkelijk het rekeningnummer voor je wijzigen. Laat me maar weten of ik nu nog iets voor je kan doen. Ik sta voor je klaar! 

Bekijk origineel bericht

13 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Is bunq niet een nederlandse bank?  https://nl.bunq.com/about
 

Ik heb  een topic  gevonden waarin het mogelijk is dat de rekening wordt aangepast naar bunq. Dus het is wel mogelijk om met een ander nummer een rekening aan te vragen en dan het reknummer te wijzigen.. 
Dan lijkt het mij dat het aanvragen ook moet kunnen maar dan met behulp van een medewerker.
 

 

Dat zou je inderdaad zeggen ja, maar tot op heden niet gelukt.

Ik laat nu maar iemand anders het afsluiten en dan overzetten

 Erg omslachtig  en gezien de Europese SEPA  wetgeving erg slecht van Tele2, maar loop nu al ruim een week steeds tegen een muur aan.

Reputatie 5
Badge +6

Zo dat is inderdaad wel omslachtig.. wel fijn dat je iemand hebt die je kan helpen. Doe je dat overzetten dan met een contractovername?

En je verdient sowieso een fikse korting omdat je zo graag klant wil worden bij Tele2 😎

Verdienen is 1, krijgen. Is een heel ander verhaal ben ik bang. 😏

Reputatie 7
Badge +12

Hi Ruben, allereerst van harte welkom op de Community en superleuk om te lezen dat je voor ons kiest voor je Sim Only! Wat apart dat het niet lukt met je Bunq IBAN. Dit zou gewoon moeten werken. Ik heb direct e.e.a. opgezocht en ik zie wel dat het vaker wat lastig gaat met Bunq. Waarom dit is… geen idee. Ik zie bijvoorbeeld wel cases waarbij andere klanten het op een later tijdstip alsnog is gelukt om via Bunq het Sim Only abonnement te bestellen. Zou je het nog eens willen proberen? Ik raad aan even te bellen met mijn collega's van Sales op 0800 1602. Met hun hulp moet dit echt lukken! Als het aan mij lag had ik je absoluut korting gegeven, echter heb ik die optie niet. Ik kan niks beloven, maar wellicht dat mijn collega's iets voor je kunnen betekenen. Ik hoop het in ieder geval.

Of heb je inmiddels al via iemand anders een abonnement kunnen afsluiten? In dat geval kunnen we gemakkelijk het rekeningnummer voor je wijzigen. Laat me maar weten of ik nu nog iets voor je kan doen. Ik sta voor je klaar! 

Hoi Marciano,

Ik zal het eind van de middag nogmaals proberen met de klantenservice, maar tot op heden ving ik overal bot, vandaar dat ik een alternatief heb gezocht.

Hoewel het apart en mooi tegelijk is dat die bestaat, blijf ik het bijzonder vinden dat ik zoveel moeite moet doen. Ook een IDIN Check werkt gewoon bij een BUNQ rekening,dus het eventuele risico is net zo groot als bij een NL Iban.

 

Maar ik doe nog een poging als ik thuis ben, en zal het hier terugkoppelen.

 

Dank je voor je reactie.

Mvg

Ruben

Marciano,

 

Ik ben je nog een antwoord schuldig. Ik hang net de telefoon op na een gesprek met wederom een negatief antwoord. Het is niet mogelijk om met mijn Bunq rekening een abonnement af te sluiten. Hoogst bijzonder, te meer omdat de authorisatie plaatsvindt door een betaling van 1 cent bij de koerier. Dat kan prima met mijn Bunq pas, ik betaal niet anders dan met mijn pas, contactloos of mijn smartphone.

Ik moet blijkbaar toch een NL pas regelen om af te sluiten, daarna kan ik pas klant worden bij Tele2.

 

Ik ben bijna zover dat ik maar een tientje extra ga betalen bij KPN of Vodafone... Ik vind het niet te geloven dat ik nu al bijna 2 weken bezig ben hiermee.

 

Mvg

 

Ruben

Daarbij is het wel mogelijk om na activatie de rekening te wijzigen naar Bunq, wat mij doet vermoeden dat Tele2 abusievelijk denkt dat (Bijvoorbeeld) een Bunq pas niet zou werken op een pinautomaat bij de betaling van 1 cent.

 

Eigenlijk zouden ze zich de haren uit het hoofd moeten trekken van schaamte, en dit voor wens en altijd regelen, ook bij hun verkoop partners als MediaMarkt.

Bunq heeft een NL bankvergunning gekregen jaren geleden, dus in mijn ogen is het daarmee een Nederlandse bank die zich houdt aan de hier geldende wetgeving. Waarom tele2 zo moeilijk doet is en blijft mij een raadsel.

Reputatie 7
Badge +12

Hi Ruben, Bunq is inderdaad gewoon een geldige bank die we accepteren. Dat is het probleem niet. Waar het wel aan ligt zou ik op dit moment niet durven zeggen. Had je wel mijn collega's van Sales gebeld op 0800-1602? Je gaf in je reactie aan dat je de klantenservice nogmaals zou bellen, maar dat was niet het juiste kanaal. Laat het maar weten of je Sales hebt gesproken, zo niet; bel ze dan nog even.

Is het met hun ook niet gelukt? Laat het me dan weten, dan vraag ik het direct nog eens na!

Ok, ik ga meteen bellen..

 

Helaas, heel vriendelijk maar geen succes. Een reden mocht ze me niet vertellen, maar ik kon een formulier invullen online.

Dank je voor je moeite, maar ik laat Tele2 maar aan mijn deur voorbijgaan op het moment.

Een prettig weekend gewenst!

Reputatie 7
Badge +12

Hi Ruben, ik had op een ander antwoord gehoopt. Niet leuk, maar ik snap je volkomen. Uiteraard geen dank en wie weet tot ooit. Ik hoop dat je ook een heel prettig weekend hebt gehad!

Reageer