beantwoord

Abonnement afsluiten met bewindvoering

  • 10 November 2022
  • 3 reacties
  • 565 x bekeken

Mijn huidig abonnement mag ik verlengen op 9-12-22. Vanwege mijn toestel die ik nu in het bezit heb en echt toe is aan vernieuwing, heb ik mijn bewindvoerder gevraagd voor een akkoord om early renewal aan te vragen. Ook wil ik dit i.v.m. de lange leveringstijd omtrent de iPhone 14 pro Max, zodat ik niet nog een maand moet wachten op het toestel. 
 

Vanuit het bewind een akkoord gekregen op early renewal/verlenging van het abonnement. Bij contact met de klantenservice van Tele2 te horen gekregen dat de mail die de bewindvoerder heeft gestuurd naar tele2 een verwerkingstijd heeft van 2-3 weken!
 

Als ik nog zo lang moet wachten is het eigenlijk niet rendabel om renewal aan te vragen, want dat is eigenlijk zonde van de “gebruikte” renewal. Plus mijn probleem is daarmee niet opgelost. 
 

In alle jaren dat ik mijn abonnement heb verlengt bij Tele2 was er nooit een probleem met het onder bewind staan. Het was altijd zo geregeld, de bewindvoerder verzond een mail en diezelfde dag kon ik mijn abonnement persoonlijk verlengen. 
Daarbij komt dat ik niet weg wil bij Tele2, want ik ben voor de rest super tevreden! 

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want zit erdoor met mijn handen in het haar.

 

icon

Beste antwoord door eric 10 November 2022, 19:34

Bekijk origineel bericht

3 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Ik neem aan dat je het nieuwe toestel op afbetaling wilt kopen? Dan ga je dus een lening met BKR registratie aan. Door de bewindvoering zitten hier extra handmatige stappen tussen. De gestelde periode is dus maximaal, maar wel noodzakelijk.  Je zou inderdaad ook deze bestelling kunnen annuleren en wachten tot december. 

Ik neem aan dat je het nieuwe toestel op afbetaling wilt kopen? Dan ga je dus een lening met BKR registratie aan. Door de bewindvoering zitten hier extra handmatige stappen tussen. De gestelde periode is dus maximaal, maar wel noodzakelijk.  Je zou inderdaad ook deze bestelling kunnen annuleren en wachten tot december. 

Dat klopt, dat doe ik al 8 jaar na mijn weten. Iedere 2 jaar mag ik verlengen met een toestel en dat is bijna altijd met het nieuwste iPhone model. Voorgaande jaren was dit binnen een dag geregeld, dus met die insteek wilde ik ook weer gaan bestellen. Ik stond versteld dat de medewerker aangaf dat er 2-3 weken overheen zou gaan, dat had ik nog niet eerder meegemaakt. 
Voor nu wacht ik het gewoon even af, het is niet anders. Ik ga de early renewal niet annuleren, want gezien de leveringstijd van de iPhone 14 pro Max duurt het anders nog langer. 

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Daniel2781990, ik snap héél goed dat je zo snel mogelijk een nieuw toestel wilt hebben!  Ik zie terug dat @eric je al wat informatie heeft gestuurd, super fijn! Het klopt inderdaad dat wij een verwerkingstijd hierop hebben. Maak je hierover geen zorgen, wanneer wij het bericht van jouw bewindvoering hebben verwerkt zal je direct een seintje krijgen - zodat jij alsnog je geliefde toestel kan gaan bestellen. Ik kan je op dit moment dan ook alleen vragen om je geduld!

Groetjes,
Manouk

Reageer