beantwoord

Abonnement afgewezen zonder reden

  • 3 March 2023
  • 1 reactie
  • 186 x bekeken

Hi,

Ik heb een frustrerend probleem wat zich al een poos voordoet. Bij het wonen op mijn huidige adres heb ik voor mij en mijn vriendin een abonnement afgesloten bij Tele2.

Hier maken we al jaren vrolijk gebruik van. (zo'n 5 jaar) Toen ik mijn abonnement wilde omzetten naar een 2-jaarlijks contract werd het abonnement ineens afgewezen. Medewerkers verwezen mij naar deze pagina, met name het risico onderzoek:

https://www.tele2.nl/afwijzing-abonnement

Mijn vriendin en ik  hebben beide nog nooit een betaling gemist. Zijn nette verdieners en betalen letterlijk alles op tijd.

Gefrustreerd en omdat ik mijn gelijk wilde halen heb ik Stichting Preventel, Experian en Focum aangeschreven voor een uittreksel van mijn data met als resultaat: Alles is schoon. Geen gegevens te vinden.

Daarnaast heb ik een brief gestuurd naar T-Mobile om daar de reden te achterhalen. Na een week kreeg ik terug dat het verzoek niet gevonden kon worden.

Toen heb ik geprobeerd een abonnement af te sluiten op mijn tweede woonadres (mijn ouders) en daar ging het vlekkeloos.. 

Mijn vraag is dus wat is er gebeurd dat mijn huidige woonadres ineens op de blacklist staat? Ik heb meermaals met support dit hele verhaal afgelopen en telkens eindigt het bij “we kunnen u helaas niet verder helpen”. Hoe bizar dan ook. Als klant ben ik al klaar eigenlijk maar ik ben gewoon zó benieuwd wat er in vredesnaam op mijn adres staat dat abonnementen direct worden afgewezen en dat er zo met je klanten wordt omgegaan.

Het enige wat ik kan bedenken is dat er sinds de overname van T-Mobile een extra analyse wordt gedaan maar met T-Mobile heb ik zelf nog nooit te maken gehad met abonnementen.

Het is zo ongelooflijk frustrerend dat iemand je niet te woord kan staan en je even verder kan helpen met dit probleem en dat er telkens naar de brieven verwezen wordt. Mijn vraag is dus eigenlijk hoe kan ik nu verder komen? 

Mvg

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 7 March 2023, 09:23

Bekijk origineel bericht

1 reactie

Reputatie 7
Badge +12

Hi @Wistjedat, allereerst van harte welkom op de Community en tof om te horen dat jullie al 5 jaar deel uitmaken van onze Tele2-familie! Wat apart dat het abonnement wordt afgewezen om je eigen adres, maar niet op het adres van je ouders. Je had een brief naar T-Mobile gestuurd, maar hier kwam niets uit. Heb je ook al via deze pagina het online formulier ingevuld? Dan ontvang je na 5 werkdagen een brief van ons met de reden voor afwijzing of mijn collega’s die het onderzoeken komen erachter dat het inderdaad een terechte afwijzing was.

Als je je 06-nummer in je profiel zet dan kan ik ook direct meekijken naar je bestellingen en contactmomenten. Zo kan ik je hopelijk nog beter helpen. Laat het me maar weten als je dit hebt gedaan en ik hoor graag van je of je het online formulier nog wil invullen.

Reageer