5G niet automatisch toegevoegd verlenging

  • 30 August 2023
  • 2 reacties
  • 37 x bekeken

Heb op 23 november 2022, mijn abonnement verlengd bij Tele2. Op dat moment was er een actie dat 5G in mijn bundel zal worden toegevoegd. Ik heb gehoren gekregen dat het een fout van het IT-systeem is. 

Zag onlangs dat het opgelost is bij een andere klant op dit forum, nu vraag ik me af of het ook bij mij opgelost kan worden. 

Marciano van Tele2 10 maanden geleden

Hey Wingho, thanks voor het aanmaken van je eigen topic! Ik ben er direct voor je ingedoken en het was even wat uitzoekwerk, maar ik snap al wat er is gebeurd. We kunnen de 5G bundel niet meer op de juiste manier aan je abonnement toevoegen, maar ik zie dat mijn collega's dit toch op een gemakkelijke manier hebben opgelost. Ik leg je graag stap voor stap uit wat er is gedaan en hoe je toch gratis van 5G kunt genieten tot het einde van je huidige abonnement!

Op het moment van je eerste verlenging was er een probleem bekend waardoor je niet de gratis 5G in je bundel had zitten. Mijn collega's waren dit aan het onderzoeken, maar in de tussentijd had je met een andere collega het abonnement  opnieuw verlengd. Hier ging het eigenlijk mis en liep het langs elkaar heen. Maar geen zorgen! Mijn collega's hadden hier toch een oplossing voor. Je hebt tijdens de tweede verlenging een credit ontvangen van € 25 voor het ongemak. In dezelfde maand heb je nóg een credit ontvangen van € 48 (24 maanden x € 2), zodat je de volledige duur van je abonnement toch gratis de 5G bundel kon gebruiken. De verrekening van deze credit vind je op je factuur van december 2022 (deze gaat over de periode van november 2022 - je betaald bij ons namelijk altijd achteraf). Belangrijk: vanaf januari werd er dus wel maandelijks € 2 voor 5G afgeschreven op je factuur, maar deze 'betaal’ je dus eigenlijk met de credit van € 73 (€ 25 + € 48) die je in december van ons hebt ontvangen.

Als ik het goed zie had je 5G tussentijds uitgezet, maar je kunt deze dus gerust aan laten staan. Zodra je huidige abonnement afloopt en je weer wil verlengen (ik hoop dat je bij ons blijft! 😁) dan weet ik zeker dat de 5G bundel wel correct aan je abonnement wordt toegevoegd. 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 😊

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Wingho, thanks voor het aanmaken van je eigen topic! Ik ben er direct voor je ingedoken en het was even wat uitzoekwerk, maar ik snap al wat er is gebeurd. We kunnen de 5G bundel niet meer op de juiste manier aan je abonnement toevoegen, maar ik zie dat mijn collega's dit toch op een gemakkelijke manier hebben opgelost. Ik leg je graag stap voor stap uit wat er is gedaan en hoe je toch gratis van 5G kunt genieten tot het einde van je huidige abonnement!

Op het moment van je eerste verlenging was er een probleem bekend waardoor je niet de gratis 5G in je bundel had zitten. Mijn collega's waren dit aan het onderzoeken, maar in de tussentijd had je met een andere collega het abonnement  opnieuw verlengd. Hier ging het eigenlijk mis en liep het langs elkaar heen. Maar geen zorgen! Mijn collega's hadden hier toch een oplossing voor. Je hebt tijdens de tweede verlenging een credit ontvangen van € 25 voor het ongemak. In dezelfde maand heb je nóg een credit ontvangen van € 48 (24 maanden x € 2), zodat je de volledige duur van je abonnement toch gratis de 5G bundel kon gebruiken. De verrekening van deze credit vind je op je factuur van december 2022 (deze gaat over de periode van november 2022 - je betaald bij ons namelijk altijd achteraf). Belangrijk: vanaf januari werd er dus wel maandelijks € 2 voor 5G afgeschreven op je factuur, maar deze 'betaal’ je dus eigenlijk met de credit van € 73 (€ 25 + € 48) die je in december van ons hebt ontvangen.

Als ik het goed zie had je 5G tussentijds uitgezet, maar je kunt deze dus gerust aan laten staan. Zodra je huidige abonnement afloopt en je weer wil verlengen (ik hoop dat je bij ons blijft! 😁) dan weet ik zeker dat de 5G bundel wel correct aan je abonnement wordt toegevoegd. 

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 😊

Ah, dat is duidelijk dankjewel. Ja had het tussentijds ook uitgezet omdat het een beetje onduidelijk was, maar ook omdat mijn maandelijkse abonnementskosten van €16, naar & €17,40 ging waarvan ik dacht dat het een fout was. 

Reageer