beantwoord

Van TELE2 naar T-mobile

  • 23 July 2021
  • 18 reacties
  • 338 x bekeken

Reputatie 2

Hoi,

Ik wil overstappen van Tele2 naar T-mobile omdat Tele2 mij geen hogere snelheid aan kan bieden.

Is er een speciale regeling voor mensen die 10+ jaar bij Tele2 zijn geweest en willen overstappen naar T-mobile?

Ze werken immers onder dezelfde paraplu.

 

Of hebben ze daar geen boodschap aan?

icon

Beste antwoord door Floor109 23 July 2021, 18:17

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

18 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Hoi Ries,

Ik ga ervanuit dat je ADSL hebt als ik je profiel zie. Als VDSL mogelijk is op jouw adres, zou een upgrade ook nog binnen Tele2 kunnen, met een alles in 1 pakket is dat vaak nog goedkoper bij Tele2 ipv T-mobile.

Als VDSL niet mogelijk is en/of je wilt glasvezel, dan kun je kosteloos op T-mobile overgezet worden (ook al zit je binnen contract), de aansluitkosten van 30 euro worden bij zo'n overstap eruit gehaald, omdat je immers al klant bent bij Tele2/T-Mobile. Verder zijn er nog wel andere kortingen maar dat ligt er volledig aan wat voor pakket je bij T-Mobile zou nemen. Ook zal Tele2 ervoor zorgen dat de opzegging soepel verloopt zodat je niet zonder zit en niet dubbel betaald.

Reputatie 2

Hoi Floor,

 

Ik heb inderdaad ADSL en krijg maximaal 10Mb/s down en 1 up, dus dat is niet zo snel.

Ik heb geen idee welke snelheden ik met VDSL kan bereiken, maar ik wilde aan het glas.

100/100 leek me wel aardig.

Aansluitkosten worden er uitgehaald, dat is al mooi, monteurskosten niet zeker?

Kan ik dit zelf aansluiten of is een monteur noodzaak?

Reputatie 6
Badge +7

Snelheid kan je hier vinden, als er glasvezel beschikbaar is, verplicht T-Mobile je om dit te nemen.. dan is geen VDSL geen optie: https://tele2-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=&commit=Zoek

 

Monteurskosten bedragen 75 euro maar die doen ze ook door de helft als actie, dus daar betaal je 37,50 euro voor. Dit mag je inderdaad niet zelf aansluiten, monteur is hierbij verplicht.

Reputatie 2

Als ik je link volg vind ik alleen dat er koper ligt met een snelheid van 6 Mb/s en glas tot 1000.

Geen VDSL, maar jij zegt dat als er glas ligt er voor glas wordt gekozen, en dat ligt er.

Weet je toevallig ook hoe ik me het best aan kan melden?

Via Tele2 of op de site van T-mobile?

Reputatie 7
Badge +12

Als je jouw postcode op de T-Mobile site invult, dan krijg je de mogelijkheden te zien. Als je glas ziet met 100mb dan is dat natuurlijk heel wat sneller dan wat je nu hebt. Vraag dat pakket gewoon op de T-Mobile site aan met overstapservice waarbij je als oude provider Tele2 invult.

Reputatie 6
Badge +7

Als ik je link volg vind ik alleen dat er koper ligt met een snelheid van 6 Mb/s en glas tot 1000.

Geen VDSL, maar jij zegt dat als er glas ligt er voor glas wordt gekozen, en dat ligt er.

Weet je toevallig ook hoe ik me het best aan kan melden?

Via Tele2 of op de site van T-mobile?

Ik zou het niet via de T-Mobile website aanmelden, dan krijg je niet je aansluitkosten vergoed. Als je de klantenservice van Tele2 belt zullen ze de overstap aanvragen en monitoren, dan weet je ook zeker dat je niet dubbel betaalt.

Reputatie 2

En dan mag ik raden wie er gelijk heeft? 😉

Reputatie 7
Badge +8

Als je tele2 belt krijg je meteen antwoord wie er gelijk heeft.

Als ze beloven dat je geen aansluitkosten betaalt, zorg je wel dat je het schriftelijk krijgt. 

Reputatie 7
Badge +12

En dan mag ik raden wie er gelijk heeft? 😉

Even bellen kan geen kwaad. Misschien heeft klantenservice Tele2 wel een speciaal proces ingeregeld!

Reputatie 2

Wie weet.

Ik zal maandag eens bellen.

 

Allen bedankt voor de reacties!

Reputatie 2

Wie bepaalt dat floor het beste antwoord gaf?

Dat is aan mij toch?

Reputatie 7
Badge +12

Dat wordt door de topic starter of de moderators gedaan.

Reputatie 6
Badge +7

Het is gelukt begrijp ik? 

Reputatie 2

Ja, het is gelukt.

Ik hoop alleen op niet te veel sores want de reviews van T-mobile Thuiszijn niet voor de poes.

Reputatie 6
Badge +7

Uit mijn ervaring zou je verbinding zeker niet achteruit moeten gaan. T-mobile heeft meer dan 2x zoveel klanten als Tele2, dat je dan meer slechte reviews vind online is logisch.

Een upgrade van ADSL naar glasvezel zou zeer positief moeten zijn, tevens is het zyxel T50 modem een stuk beter dan jouw oude comtrend2. Ik zou me daar geen zorgen om maken!

Reputatie 2

Ik bedoel niet dat ik T-Mobile vergelijk met Tele2, met Tele2 had ik amper problemen.

Ik doelde meer op recensies van gebruikers bij bijvoorbeeld Trustpilot.

 

https://nl.trustpilot.com/review/www.t-mobile.nl

Reputatie 7
Badge +12

Tja, trustpilot.. andere providers scoren daar ook niet echt goed. Is meer een klachten forum.

Reputatie 2

Je hebt wel gelijk, mensen die wat te klagen hebben plempen daar hun problemen neer.

Geen problemen, geen reden tot schrijven.

Dat is helaas op ieder forum hetzelfde.