Sticky

Pak nú je moment voor Glasvezel

  • 2 August 2022
  • 13 reacties
  • 1369 x bekeken
Pak nú je moment voor Glasvezel
Reputatie 7
Badge +12

Je hebt een bericht van ons ontvangen, met daarin de datum waarop je internetverbinding stopt. Geen zorgen, je bent nog op tijd en wij staan in de startblokken om je te helpen. Alles bij jou in de straat is klaar om je aan te sluiten op glasvezelinternet. Jij kiest welke snelheid je wil hebben, wij regelen de rest!
 

In dit topic vertellen we je alles over wat te doen wanneer je huidige internetverbinding wordt overgezet op Glasvezel van T-Mobile. Geen zorgen - we helpen je er graag bij!
 


 

Wat is er aan de hand?

Je huidige internetverbinding loopt nog via een koperaansluiting van KPN. Zij houden de komende jaren op met deze verouderde techniek. Als er Glasvezel ligt, zet KPN na een tijdje de koperaansluiting uit. Dit gaat binnenkort bij jou gebeuren.

Als je niks doet, stopt je internetverbinding op de datum die je vindt in onze e-mail en brief. En heb je een abonnement op TV + Vast Bellen, dan stopt dat ook. Maar voor die tijd gaan we je helpen met omschakelen naar Glasvezel van T-Mobile. Als je dit geregeld hebt, kun je weer jaren vooruit.

Hoezo Glasvezel van T-Mobile?

Tele2 zit al een paar jaar met T-Mobile onder één dak. Zo brengen wij het beste van twee werelden samen. En daar doe jij je voordeel mee. Met Glasvezel van T-Mobile krijg je supersnel internet met korting. Die staat voor je klaar in MijnTele2. Aansluiten, activeren en de monteur zijn gratis. Zo maakt Tele2 samen met T-Mobile je leven makkelijk.

 

Moet ik straks zelf aan de slag met kabels en stekkers?

Welnee. Als er een monteur nodig is, komt die gratis bij je installeren. Zo krijg je zonder gedoe alle voordelen van Glasvezel.


Mijn verbinding was al goed, kan ik het zo laten?

Nee, dat gaat niet. De oude koperaansluitingen van KPN worden in heel Nederland stap voor stap verwijderd. En ja, dat is echt goed nieuws. Want met Glasvezel krijg je supersnel en stabiel internet en ben je helemaal klaar voor de toekomst.


Wat gebeurt er als ik niets doe?

Dan wordt over een tijdje je verbinding verbroken en stopt je contract. Je hebt dan geen internet meer. En ook geen TV of Vast Bellen, wanneer die in je abonnement zitten. Je krijgt een datum van ons wanneer dit gaat gebeuren. Het is belangrijk dat je vóór die tijd omschakelt. Daarna kun je weer jaren vooruit met Glasvezel van T-Mobile.

 

KPN? Ik heb toch een abonnement bij Tele2?

Klopt. Je internetverbinding loopt nog via een verouderde koperaansluiting van KPN. Deze worden in heel Nederland stap voor stap vervangen door duurzaam glasvezelinternet. Daarmee kun je weer jaren vooruit.

 

T-Mobile? Ik heb toch een abonnement bij Tele2?

Klopt. Sinds 2019 zitten we samen met T-Mobile onder één dak. Zo kunnen we jou het allerbeste geven met Glasvezel van T-Mobile. Vragen? Bel ons: 020-7544444, van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 20.00, op zaterdagen tussen 9.00 en 17.30. We staan voor je klaar tot alles geregeld is.


Kan ik mijn abonnement nu opzeggen?

Als de datum in je brief en e-mail ligt vóór de datum waarop je contract afloopt, dan kun je vanaf die datum opzeggen. Dat kost je niks.


Wat betekent dit voor Klantvoordeel?

Niks, je Klantvoordeel blijft gewoon hetzelfde.


Kan ik ook weer kiezen voor TV of Vast Bellen?

Tuurlijk! Je kiest je nieuwe internetsnelheid en kunt dan ook TV + Vast Bellen erbij nemen.


Wat betekent dit voor mijn contract?

Als je kiest voor Glasvezel, krijg je een nieuw contract bij T-Mobile. In je nieuwe abonnement kies je ook een nieuwe internetsnelheid, met TV of Vast Bellen. Als Glasvezel helemaal goed bij je werkt, zeggen wij het Tele2 abonnement op. Hoef jij niks aan te doen. Heb je ook een mobiel abonnement bij T-Mobile of Tele2? Dan krijg je straks Klantvoordeel. Dit zie je als je inlogt in MijnTele2.

Als je niks doet, zeggen we je contract op. Je verbinding en je contract stoppen dan op dezelfde datum. Die staat in de e-mail en brief die je van ons hebt gehad.

 

Ik heb ook een mobiel abonnement bij T-Mobile, krijg ik korting?

Yes. Als je ook een mobiel T-Mobile abonnement hebt, krijg je met Glasvezel van T-Mobile straks Klantvoordeel.

 

Ik heb ook een mobiel abonnement bij Tele2, krijg ik korting?

Tuurlijk. Als je ook een mobiel Tele2 abonnement hebt, krijg je met Glasvezel van T-Mobile straks Klantvoordeel.

 


13 reacties

De vorige bewoonster heeft nooit iets aan laten leggen. De glasvezel ligt mogelijk opgerold onder het trottoir. Regelen jullie dat ook?

Reputatie 3
Badge +1

Hi @Vanderbent! Hier hoef je je absoluut geen zorgen over te maken!  Als je een abonnement aanvraagt bij ons, dan zullen wij ervoor zorgen dat jij glasvezel gaat krijgen. Je zal dan genieten van het allerbeste netwerk!

Hallo Tele2

Ik ben van plan om een abonnement met glasvezel te nemen, echter raak ik dan mijn versatel email adres kwijt? Ik heb nog een 2de vraag, ik heb een router voor mijn wifi, is die makkelijk over te zetten naar mijn glasvezel. Ik heb waarschijnlijk wel een monteur nodig, ik wil een groot gedeelte van al mijn snoeren kwijt en heb 2 contacten in mijn glasvezel kastje.

 

Met vriendelijke groet,

Ed Gilbert

Reputatie 6
Badge +7

Hallo Ed,

Als u glasvezel neemt word u overgezet op T-Mobile, hierbij vervalt normaliter het versatel emailadres. Tegen betaling kan dit doorgezet worden via https://www.zonnet.nl/ , de goedkoopste optie is tegenwoordig 75 cent per maand volgens mij.

Bij een glasvezel abonnement van T-Mobile zit er altijd een installatiemonteur inbegrepen, dit mag de klant niet zelf installeren.

De monteur verricht de volgende werkzaamheden:

  • Het modem ophangen en aansluiten
  • De wifiverbinding activeren en beveiligen
  • 1 computer of laptop aansluiten (bedraad of via wifi)
  • T-Mobile Thuis e-mail instellen
  • 1 TV aansluiten op de Interactieve TV Box en instellen
  • De Interactieve TV Box verbinden via UTP-kabel met het modem
  • 1 telefoontoestel aansluiten
  • Meegeleverde UTP- en telefoniebekabeling op of langs de plint wegwerken met spijkerclips (max. 15 meter)

Let op: Zorg ervoor dat er een stopcontact is op de plek waar je modem komt.

 

Werkzaamheden die hier niet tussen staan kosten extra geld, zie: https://www.t-mobile.nl/Consumer/media/pdf/klantenservice/thuis/tarieven/extra-werkzaamheden/thuis-tarieven-installatiewerkzaamheden.pdf

Het overzetten van een wifi-router van het oude modem naar het nieuwe modem zou geen moeilijke klus moeten zijn, dit kan op dezelfde manier aangesloten worden.

Bedankt voor je advies, als 1 pc of laptop is aangesloten, kan ik toch zelf de rest van de apparatuur aansluiten. Ik heb naast een desktop, ook een laptop van mijn vrouw, een Pad, 2 smartphones, een printer en nog een reserve laptop. Ik heb tot nu toe altijd al mijn aansluitingen incluis de router zelf ingesteld. Ik denk dat ik gebruik maak van de zonnet site om mijn versatel account aan te houden..

Nogmaals bedankt voor de moeite.

Ed

Reputatie 2

Wat ik niet begrijp is dat dit voor geen meter klopt! En dat niemand hier tegenin gaat!

Ten eerste wordt dit je dus gewoon door de strot heen geduwd. Eerst wordt er glasvezel aangelegd, waarbij je min of meer over gehaald wordt om het in huis te nemen, want als je dit later zou laten doen kon dit wel € 500,- gaan kosten, dus dan doe je dat maar. Echter heb ik toen al aangegeven dat ik tevreden was met mijn Dsl (vaste, oude koperen) aansluiting, dat ik geen behoefte had aan het (duurdere) glasvezel. Nee, werd mijn toen gezegd, ik hoefde niet over maar dan lag het er alvast, en mocht ik in de toekomst over willen dan ligt het er. Ongeveer een jaar later wordt je dus gedwongen! En wat er dan ook nog gezegd wordt: we zien dat je glasvezel in huis hebt, dus we gaan stoppen met de oude koper aansluiting. Voor opgezet plan dus, en leugens van Kpn.

Ten tweede: de ‘aanbieding’ die ik heb gekregen van T-Mobile is duurder dan wat ik nu heb. Ok, ik krijg daar wel sneller internet en meer t.v. zenders voor, maar daar heb ik niet om gevraagd! En dit terwijl ik al meer dan 10 jaar klant ben bij Tele2. Als ik hetzelfde pakket wil hebben ben ik iets van € 9,- per maand meer kwijt. Dus eerst wordt je gedwongen, en vervolgens zitten ze dus in je portemonnee te graven.

En verder: internet is tegenwoordig een basisbehoefte. Dan moet je die basisbehoefte betaalbaar maken. En niet duurder dan het gene wat je nu afneemt.

Reputatie 7
Badge +12

In jouw ISRA wordt door KPN de koperkabel uitgeschakeld. Je kunt hier blijven posten, maar dat gaat dat niet voorkomen. In jouw hele buurt zal hetzelfde gebeuren en uiteindelijk in heel Nederland. 

Doe je niks, dan stopt internet vanzelf.  Je bent in iedergeval ingelicht. 

Reputatie 2

@eric

Dat ik niet kan voorkomen dat Kpn de Dsl uitschakelt, dat klopt.

Maar de rest lees je blijkbaar ook slecht of overheen. Ik blijf posten totdat Tele2/T-Mobile met een fatsoenlijk aanbod komt! Zeker voor mensen die al jaren trouwe klanten zijn!

Ik post dit tevens voor anderen. Dat ze kunnen zien hoe ze behandelt worden.

Kijk hier maar eens naar, wat Kpn doet voor klanten die nog de oude koperdraadjes aansluiting hebben en over moeten:

https://www.kpn.com/internet/glasvezel/verander-glasvezel.htm

En wat jou opmerking betreft: je bent in ieder geval ingelicht: wat een k-opmerking, en dat is tevens een van de problemen: je wordt ingelicht. Er wordt niet met je mee gekeken en ook niet met je meegedacht over een passende oplossing!

 

Reputatie 7
Badge +12

T-mobile heeft kritiek geuit bij de ACM over de uitfasering van het koper/pstn netwerk.  ACM heeft niets richting KPN gedaan om te voorkomen dat de kosten voor klanten, zoals jij, omhoog gaan. T-mobile zal dus enkel haar normale glasvezel aanbod kunnen doen met klantvoordeel als je een Tele2, T-mobile of Ben abonnement hebt. 

Ik post dit om ook aan andere klanten te laten zien dat t-mobile via alle mogelijke rechtzaken en overheid instanties zich inzet tegen de marktmacht van KPN. Zij moeten een vezel inkopen bij KPN. Gelukkig bouwt T-mobile ook aan haar eigen glasvezel netwerk waarbij de consumenten prijzen ruim lager liggen. Maar dit is voorlopig nog niet in heel Nederland beschikbaar. 

Reputatie 4
Badge +3

Hi,

KPN prijsverlaging onvoldoende voor T-Mobile en NLconnect

Nu de details van de overeenkomst tussen KPN en ACM over de wholesaletarieven bekend zijn, uiten T-Mobile en NLconnect kritiek.

JARCO KRIEK

27 AUGUSTUS 2022

COMMENTS 0

KPN prijsverlaging onvoldoende voor T-Mobile en NLconnect

Toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) en KPN hebben afspraken gemaakt over de wholesaletarieven op de glasvezelnetwerken van KPN en Glaspoort voor de komende acht jaar. De wholesaletarieven zijn hierdoor aanmerkelijk lager geworden. Hierdoor kunnen serviceproviders die gebruikmaken van KPN en Glaspoort glasvezel hun abonnementen voor de vaste diensten tv, internet en bellen tegen een meer concurrerend tarief verkopen. Ook zorgt de overeenkomst voor duidelijkheid over prijsaanpassingen tot 2030.

 

Kritiek

Maar nu marktpartijen de uiteindelijke overeenkomst goed hebben bestudeerd, komen ook de eerste kritiekpunten naar buiten. Zo vindt branchevereniging NLconnect – die diverse serviceproviders vertegenwoordigt die van netwerken van KPN en Glaspoort gebruikmaken – het jammer dat ACM geen marktanalyse heeft uitgevoerd voordat het akkoord ging met het uiteindelijke voorstel van KPN. ACM heeft na het eerste voorstel van KPN wel contact gehad met marktpartijen en aan de hand hiervan bij KPN aangedrongen op verbeteringen. Hierna heeft KPN aanpassingen aangebracht in het voorstel.

 

Rijke mensen

T-Mobile heeft diverse kritiekpunten. Zo vindt dit bedrijf het jammer dat ACM niets heeft gedaan aan de kritiek voor het gefaseerd uitschakelen van het kopernetwerk. Serviceproviders worden hierdoor gedwongen diensten aan te gaan bieden via glasvezel. KPN hanteert hiervoor hogere prijzen die aan abonnees doorberekend worden. Dit betekent dat mensen met een kleinere beurs meer moeten gaan betalen voor internet. T-Mobile stelt dat hierdoor snel internet alleen door de ‘happy few’ gebruikt kan worden.

 

Snelste internet

Ook is T-Mobile verbolgen dat er in de overeenkomst alleen prijsafspraken zijn gemaakt over internet met snelheden tot 1Gbps. In de komende jaren komt op grotere schaal internet met hogere snelheden beschikbaar. Als dit geleverd wordt via de glasvezelnetwerken van KPN en Glaspoort kan KPN volgens T-Mobile zelf bepalen welk wholesaletarief het serviceproviders voor dit ultrasnelle internet berekent.

 

Link: https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-prijsverlaging-onvoldoende-voor-tmobile-en-nlconnect/

Reputatie 2

@eric 

Nadat ik alles gelezen heb ben ik er nog meer van overtuigd van wat ik al aangaf: het klopt niet! Voor geen meter! Zie ook onderstaand antwoord op Des (ik had je link toen nog niet gezien).

Wat prijsafspraken van Kpn betreft: hier komt denk ik niemand achter, maar twijfel of deze in het voordeel van de consument zijn. Ik krijg het idee dat Kpn nadat deze prijsafspraken vastgelegd zijn toestemming heeft gekregen om op termijn te mogen stoppen met het koperleidingnetwerk. Door het aanleggen van het glasvezelnetwerk is er dan geen alternatief meer, Kpn heeft hiermee dus indirect ook toestemming gekregen iedereen die thuis nog internet wil het duurdere glasvezel door de strot heen te duwen. En wat voorlichting betreft: dit is tegen geen enkele consument gezegd, zeker niet toen ze het aan kwamen leggen. Dan waren er wel eerder mensen in protest gekomen.

Dat T-mobile enkel dus haar normale glasvezel aanbod kan doen met klantvoordeel als je een Tele2, T-mobile of Ben abonnement hebt, nee, niet mee eens. Je kan als organisatie, zeker voor mensen die al lang klant zijn, een aanbod maken wat hetzelfde is als wat de klant had, of in sommige gevallen zelfs een betere. Loyaliteit belonen. Dan er maar iets minder op verdienen. En op dit moment heb ik een Tele2 abonnement? Maar denk dat er een mobiel abonnement bedoeld wordt en als ik dus voordeliger uit wil zijn is een van de weinige opties om dan er een mobiel abonnement erbij nemen. Hier wordt je dan niet in gedwongen, maar geen mobiel abonnement - geen voordeel.

Dat T-mobile ook aan haar eigen glasvezel netwerk bouwt waarbij de consumenten prijzen ruim lager liggen, leuk. Maar zoals je al aangaf is het (nog) niet in heel Nederland verkrijgbaar. Daar heeft op dit moment niemand wat aan: er komt op termijn in je buurt wellicht een ander netwerk wat dan zeer waarschijnlijk goedkoper is als wat er nu aangeboden wordt. Maar dat is dus niet zeker. Ik moet echter binnenkort een keuze gaan maken, gebaseerd op de informatie/gegevens die ik dan heb. Niet op iets wat er in de toekomst misschien wel of misschien ook wel niet gaat gebeuren… 

@Des2000 Het totaaltv artikel wat je deelde is ergens een klein stukje bevestiging van hetgeen dat ik aangaf. En het is dus nog erger als dat ik dacht. O.a. Prijsafspraken, afspraken over wholesale-tarieven wat dan gunstiger uitpakt voor Kpn-klanten enz. Dat Kpn hogere tarieven mag hanteren voor andere aanbieders die glasvezel aan willen bieden en dat snel internet dan eigenlijk alleen geschikt is voor de ‘happy few’ Anders gezegd: Keuzes? Jammer joh! Wil jij straks nog internet etc. thuis? Glasvezel! Nee? Dan geen internet thuis. En ja, dat glasvezel is nou eenmaal duurder.  Maar ik heb nooit om sneller internet gevraagd…

Bijzonder dat dit artikel van 27 augustus 2022 is. Er zijn dus al meer mensen al langer mee bezig.

Maakt voor mij het kiezen alleen maar lastiger: afwachten dus, kijken of hier nog wat uit komt. Wellicht krijg ik dan op termijn alsnog een goed aanbod...

Reputatie 7
Badge +12

Als je in de laatste brief nog geen DATUM hebt gezien dat de analoge lijn wordt afgesloten kun je inderdaad nog prima even wachten. Er zal na de vooraankondiging, waarin je de kans wordt geboden op een geplande manier over te stappen, ook nog een daadwerkelijke datum van afsluiting worden gecommuniceerd.

Reputatie 3

Ik heb er voor gezorgd dat ik kan tetheren via mijn mobiel abo.

Voor het geval Tele2 Thuis ADSL niet meer beschikbaar is.

 

Bleek van groot voordeel toen deze week internet hier niet meer werkte.

(Ik kon zelfs niet meer in het modem komen. Resetten, andere ethernetpoorten, niets hielp. Het DSL lampje brandde aanvankelijk nog knipperend maar viel later helemaal uit. Heb het spul en mijzelf er een nachtje over laten slapen, de volgende ochtend werkte alles weer)

 

Tethering was succesvol. Ik merkte wel dat mijn telefoon er warm van werd. Niet helemaal ideaal voor intensief/langdurig gebruik misschien, maar het werkt perfect zolang je mobiele databundel het toelaat.

Reageer