beantwoord

Instabiele verbinding

  • 25 November 2021
  • 16 reacties
  • 169 x bekeken

Mijn verbinding voor internet en tv blijkt instabiele te zijn volgens een test gemaakt tijdens een chat! Volgende stap moet ik kontakt maken met een engineer voor een afspraak. Blikt dat de telefoon nummer was algemeen maar eindelijk staan ik in de goede wachtrij (denk ik). Niet verder gekomen. De chat text was al weg and zo vaag dat het was voor mij  moeilijk om te lezen.  

Weet iemand een makkelijke manier om een afspraak te maken?

 

 

icon

Beste antwoord door Floor109 25 November 2021, 17:16

Bekijk origineel bericht

16 reacties

Reputatie 6
Badge +7

Heeft de chat medewerker de afspraak al aangevraagd en weet je toevallig of het om een guidion (Tele2) of KPN monteur gaat?

Je zou bij beide opties een SMS moeten krijgen voor de afspraak

Ik heb alleen een oude vast telephone toestel in mijn Tele2 pakket dus geen sms mogelijk daar. Ik denk dat de lokaal systeem is van KPN. Ik heb nooit gehoord van guidion.

 

Reputatie 6
Badge +7

Ik zou even contact opnemen met de klantenservice, ik ben bang dat er nog geen afspraak is aangevraagd maar dat er puur is geconstateerd dat de verbinding wellicht instabiel is.

Je kunt de klantenservice bereiken op 020-754 4444 tot 20:00

Ik probeer  020 7544444 maar krijg een boodschap Voor technische reden?.? Probeer later opnieuw.

Reputatie 6
Badge +7

Ik probeer  020 7544444 maar krijg een boodschap Voor technische reden?.? Probeer later opnieuw.

Sorry deze reactie is me ontglipt, is het ondertussen gelukt?

Omdat it geen verbinding kunnen krijgen heeft mijn zoon een afspraak gemaakt namens ons. Een engineer was bij ons geweest en de signaal gemeten. Het blijkt dat het probleem zit bij KPN en die neemt kontakt met ons. Tot nu toe geen bericht van T2 of KPN. 

Reputatie 6
Badge +7

Ik zie dat de guidion expert geen contact heeft opgelegd met ons om KPN aan te sturen… Ik heb dit zojuist voor je gedaan, je hoort vandaag een SMS te krijgen om de afspraak in te plannen, desnoods kan ik die ook inplannen voor je.

Hoeveel Mbps is normaal voor upload en download. De Guidion engineer zegt wij hebben +/- 4 en dat is niet genoeg voor TV.

 

Ik heb een afspraak met KPN voor Zaterdag 4

Reputatie 6
Badge +7

Hoeveel Mbps is normaal voor upload en download. De Guidion engineer zegt wij hebben +/- 4 en dat is niet genoeg voor TV.

 

Op jouw adres wordt 11Mbit download en 1Mbit upload verwacht.

Ik heb de lijn door gemeten en ik meette 13Mbit down en 1Mbit up, dus of de monteur heeft verkeerd gemeten, of het is in de tussentijd veranderd (Ik vrees het eerste)

 

Laten we hopen dat KPN de verbinding verder herstelt, ik ga er wel van uit :thumbsup:

KPN engineer is geweest en heeft de kamer aansluiting vervangen. Hij zegd dat als ik wil een sterker signaal dan de kabel moet anders aangesloten in de kast een paar straten verder. De opdracht moet van Tele2 komen?

Signaal is nog steeds instabiel. Tv signaal hapert soms. Ik krijg  6.7 - 8Mbps download.

 

Reputatie 6
Badge +7

Je hebt nu nog een ADSL verbinding, de KPN monteur heeft teruggekoppeld dat er een VDSL lijn beschikbaar is, dit loopt via een andere straatkast en is technisch gezien een ander signaal wat veel sneller is, maar dan moet je wel je abonnement aanpassen. Dit kost ongeveer 5 euro meer per maand. Hij heeft genoteerd dat de lijn stabiel meette bij zijn onderzoek en dat dit een optie is.

Als je geen upgrade wilt kan je het beste even onze monteursdesk bellen en aangeven dat de KPN monteur de storing niet heeft kunnen oplossen, ik stuur je een privebericht met dat nummer.

Ik heb een contract met tele2 voor TV, vaste telefoon & internet. Voor een paar maanden ontbreekt een of alles van deze pakket. Nu moet ik meer geld uitgeven voor diensten dat tele2 moeten leveren? Wij hebben tele2 en kpn engineers hier geweest  en geen oplossing ven de “instabiliteit”. Kan iemand zeggen wat wij moeten doen? Het download is nu 3mbps en volgens kpn te laag voor TV. Tele2 zegt het moet 10 maps maar zij leveren dit niet.

Vandaag weer T2 monteur GUIDION aan de deur. Weer testen van het signaal snelheid met een andere modem. Download blijft 4Mbps.

Moet bij KPN zijn. Zelfde verhaal weer KPN inschakelen. Erste mogelijk afspraak volgende week. Geen TV. Signaal te laag. 

Het zelfde cyclus. Niemand komt met een oplossing alleen doorschuiven. Niemand neemt Verwoordelijkhied. 

 Geen coordinatie/communicatie tussen engineers binnen T2 of KPN.

Reputatie 6
Badge +7

Ik snap dat dat frustrerend is, ik zie dat er momenteel een dossier open staat bij onze technischedienst voor monitoring van de storing, dus de case word in de gaten gehouden.

Ik zie ook dat er momenteel nog steeds 4Mbit binnen komt, dit was eerder echter wel 13Mbit, dus dit zakt op een of andere manier in. Als de guidion monteur alles lokaal heeft uitgesloten moet dit probleem vanuit de apparatuur in de wijkcentrale ontstaan, wat we vaak zien is dat de poort op de netwerkkaart niet meer in orde is en dat deze hersteld of zelfs vervangen moet worden. We zijn in ieder geval nog bezig met het zoeken van de oorzaak, vervangen van deze poort in de centrale gebeurt niet zomaar, dan moeten wij wel eerst alle andere mogelijkheden uitgesloten hebben.

Weet in ieder geval dat we het in de gaten houden en dat we maandag kijken wat de uitslag is van het 2e KPN onderzoek.

Het Guidion engineer heeft gemeten - resultaat 4Mbps. Een andere modem aangesloten met het zelfde resultaat. Zijn conclusie - het zit bij KPN. Dit was het zelfde conclusie als het vorige Guidion engineer. De KPN engineer heeft een nieuwe muur aansluiting gemonteerd, gemeten 10Mbps. Ik begrijp niet wat KPN meer kan doen hier in huis. Het lijkt mij duidelijk dat het probleem zit in het bekabeling tussen hier en de verdeelkaast, straatkast of centrale. Als het hier ligt dan heeft de eerste KPN engineer het al kunnen zien. KPN grens is de muur aansluiting?

Dit zijn mijn metingen via tablet (dus WiFi)

Ik moet toegeven dat mijn kennis met dit vak is minimaal. 

Reageer