beantwoord

Waarom betaal ik extra voor bellen naar België

  • 30 January 2021
  • 2 reacties
  • 2217 x bekeken

Ik heb het unlimited abonnement, met onbeperkt bellen nl+eu. Nu moet ik betalen omdat ik naar België heb gebeld. Dus begrijp ik dat ik gratis kan bellen vanuit België naar Nederland, maar van Nederland naar België moet ik betalen? Hoe krom is dat??

icon

Beste antwoord door eric 30 January 2021, 20:34

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

De wetgeving 'roam like home' stelt dat je in het buitenland voor dezelfde voorwaarden als in Nederland moet kunnen bellen en internetten. Deze wetgeving is niet van toepassing als je in je thuisland bent, dus niet 'roamed'.

De tarieven voor bellen en sms naar het buitenland staan op de tarieven pagina. Deze tarieven van Nederland naar de EU zijn vorig jaar wel gemaximaliseerd.

 

Reputatie 7

Ik heb het unlimited abonnement, met onbeperkt bellen nl+eu. Nu moet ik betalen omdat ik naar België heb gebeld. Dus begrijp ik dat ik gratis kan bellen vanuit België naar Nederland, maar van Nederland naar België moet ik betalen? Hoe krom is dat??

Lijkt inderdaad krom, maar het is simpelweg wetgeving. De wetgever wilde (nog) niet de tarieven voor bellen vanuit het thuisland limiteren om concurrentie tussen providers mogelijk te maken.