beantwoord

Problemen met facturen

  • 29 June 2023
  • 5 reacties
  • 86 x bekeken

Hallo allemaal,

 

Twee maanden geleden, heb ik Samsung S22 door Tele2 gekocht. Ik heb hem teruggestuurd en mijn contract opgezegd binnen 3 dagen. Daarna heb ik een andere telefoon (Pixel 7) gekocht, ook door Tele2.

Blijkbaar, kwam de Pixel 7 met een nieuwe nummer (hoewel ik een nummerbehoud heb gevraagd), en dat wist ik niet. Bovendien, was de contract van de Samsung 22 niet goed opgezegd. Nu vraagt Tele2 mij om twee facturen per maand te betalen. Natuurlijk heb ik dat geweigeerd, en nu word ik bedreigt met het betalen van extra geld als boete.

 

Klantenservice kunnen mij niet helpen want zij zijn gewoon medewerkers die de oplossing voor zulke fout niet weten. Nu weet ik niet met wie zal ik contact nemen.

 

Ik ben een klant van Tele2 voor jarenlang nu en zulke problemen heb ik nooit tegen kwam, daarom ben ik hoopvul dat iemand deze bericht ziet en contact met mij neemt.

 

Ik zal de community op de hoogte houden.

 

Met vriendelijke groet,

Besher

icon

Beste antwoord door Marciano van Tele2 30 June 2023, 10:46

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hey Besher, allereerst van harte welkom op de Community! Tof om te lezen dat je voor de Google Pixel 7 bent gegaan. Ik snap volkomen dat je niet zit te wachten op dubbele kosten, dus ik kijk graag direct met je mee. Ik zie dat mijn collega je abonnement heeft opgezegd en dat er nummerbehoud is aangevraagd die per 28-07-2023 ingaat. Vanaf die datum stopt je huidige (oude) abonnement, zodat je straks met je huidige nummer verder gaat met het nieuwe abonnement dat je bij ons hebt besteld met de Google Pixel 7. Ik zie ook dat er al een credit voor je is ingevoerd die met je komende facturen wordt verrekend en ook al deels is verrekend met je factuur van deze maand. Dit ziet er dus allemaal goed uit. 

Klopt het zo allemaal? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar! 

Bedankt voor je reactie, Marciano!


Ik kochte de Pixel 7 twee maanden geleden. En ik sturde de Samsung S22 terug tegelijk. Nu word ik gevraagd om 39 euro voor de samsung betalen, plus 36 euro voor de pixel. Dat betekent dat ik twee keer ga betalen voor een product die ik niet heeft gekocht en voor een service die ik niet gebruikte.

 

Helaas is het niet waar dat iets verrekend wordt tot nu toe. 

Ik zal beide facturen betalen en wacht dat iets in de kommende facturen gebeurt.

Ik zal een update hier posten.

Met vriendleijke groet,

Besher

Reputatie 7
Badge +12

Hi Besher, uiteraard graag gedaan! Geen zorgen, je betaald alleen voor je huidige abonnement en het toestelkrediet van de Google Pixel. 

Ik zie dat de afschrijving van vorige maand niet is doorgekomen. Wellicht had je de afschrijving teruggehaald? Zoals ik zei is er een credit voor je aangemaakt van € 90,08. De factuur van vorige maand (€ 39,62) is hier dus toch mee betaald (het is dus goed dat je hier niets van merkt). Nu heb je nog een credit open staan van € 50,46. Je factuur van deze maand zal hier dan ook mee verrekend worden (nogmaals € 39,62 eraf). Dan heb je nog een deel credit open staan, en je eindfactuur wordt daar dan óók mee verrekend.

Je betaald bij ons namelijk altijd achteraf. De factuur van juni gaat over de periode mei, de factuur van juli gaat over de periode juni, etc.

Ik hoop je hiermee meer duidelijkheid te hebben gegeven, maar mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat het me dan weten en houd je facturen ook vooral goed in de gaten!

Hallo Marciano,

 

Zoals beloofd, zal ik een update hier posten.

Vandaag kreeg ik een andere factuur op mijn '’opgezegd abonoment'’. Helaas is de nummerbehoud blijkbaar niet doorgegaan. Kan je mij helpen om te weten met wie zal ik contact nemen om deze zaak op te lossen?

 

Met vriendelijke groet,

Besher Alhamad

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Besher, thanks voor de terugkoppeling! Ik heb je gegevens er direct weer bij gepakt en geen zorgen, alles loopt nog volgens plan. Je hebt inderdaad de factuur van vorige maand gekregen en ook hier is de credit mee verrekend. Als je op de factuur kijkt, zie je dat de credit van € 50,46 is verrekend en dat je nu nog een credit hebt van € 10,58. Dat klopt met wat ik in mijn vorige bericht aangaf. 

Over nummerbehoud; dit gaat zeker wel door. Maar over twee weekjes. Zoals ik in mijn eerste berichtje ook aangaf (en als het goed is had je hier ook een sms van ontvangen) vindt jouw nummerportering (nummerbehoud) plaats op vrijdag 28 juli 2023. Vanaf dat moment stopt je 'huidige’ abonnement. En dan kun je volop genieten van je nieuwe abonnement die bij je Google Pixel 7 hoort. 

Op 28 juli zullen alle puzzelstukjes in elkaar vallen, maar ik hoop dat ik je hiermee weer meer duidelijkheid heb gegeven! 😄

Reageer