beantwoord

Onverwachte kosten

  • 5 December 2022
  • 6 reacties
  • 119 x bekeken

Ik wil wel melden dat ik enorm teleurgesteld ben in Tele2. Ik ben sinds ongeveer 7-8 jaar klant bij Tele2, sinds de Samsung Galaxy S7 uitkwam heb ij bij Tele2 gezeten en meer dan tevreden ook. Als het over mobiele providers ging was ik wel degene die een ieder Tele2 aanraadde. Totdat het volgende gebeurde dit jaar:

Sinds 2015, bij het verlengen van elke abbonement, wist ik niet beter dat je bij het selecteren van Unlimited Data ook automatisch Unlimited bellen/sms neemt. Blijkt achteraf dat dit veranderd is dit jaar.. gevolgen zijn 2 enorme rekeningen. Ipv de gebruikelijke 37 euro per maand betaalde ik in september 2022 89,16. Ik had dit niet door omdat het automatisch werd afgeschreven en belde dus vrolijk verder. In oktober 2022 moest ik 307,91 betalen.

Ik nam contact op met de klantenservice over hoe dit kan en de dame vertelde mij dat er een aanpassing aan de website is sinds dit jaar waardoor Unlimited bellen/sms gescheiden is van Unlimited data. Helaas was er geen compassie voor mijn kant en werd er me verteld dat ik hier zelf op had moeten letten en er dus niks zal gebeuren. Begrijp me niet verkeerd, ik had scherper mogen en kunnen zijn. Maar 323,07 euro in 2 maanden boven op mijn vaste kosten voor het bellen, kan toch eigenlijk niet.. in vergelijking als ik zou het aanklikken van unlimited bellen over 2 jaar mij 48 euro gekost hebben, dus nu heb ik door dat ene foutje 275,07 euro bovenop mijn kosten. 

Ik vind het best wel heel erg dat dit gebeurd is en ook de manier hoe de dame aan de lijn bleef aangeven dat ik maar beter had moeten kijken. (Niet exact de woorden, wel de toon van haar woorden) het is een zware periode voor ons allen met de gas-, stroom- en alle prijzen die zowat omhoog zijn gegaan. Ik had gehoopt dat er er enige coulance zou zijn maar ben van een koude kermis thuis gekomen, een illusie armer. Dit wilde ik wel even kenbaar maken

icon

Beste antwoord door Akrhvt92 6 December 2022, 03:00

Bekijk origineel bericht

6 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Dat is zeker zonde! Je had dus altijd unlimited data + unlimited bellen en dat is veranderd naar unlimited data + 200 min bel sms? Had je dat zelf gedaan of heeft een medewerker dat gedaan?
Want deze unlimited data + unlimited bellen bundel bestaat nog wel. 

Hopelijk kan een moderator hier wat voor je betekenen met coulance maar als je zelf het abonnement hebt gekozen dan weet ik niet of dat lukt.

Bedankt voor je reactie!

Ik heb het inderdaad zelf gedaan omdat ik de aanpassing op de website niet gezien had.

Voorheen betekende unlimited data aanklikken automatisch dat je unlimited bellen/sms koos. Maw. Je kon die 2 niet van elkaar scheiden. Ik heb dus gekozen voor Unlimited Data met in het achterhoofd dat dit niet veranderd is omdat het, naar mijn weten, altijd zo geweest is. Heel zonde inderdaad :(

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Akrhvt92 allereerst tof om te horen dat je al zo lang bij ons zit! Niet leuk om te horen dat je deze kosten hebt gemaakt na je verlenging met een belbundel van 200 minuten en de manier waarop je te woord bent gestaan. Ik kan de volledige kosten niet voor je vergoeden, omdat je zelf het abonnement verlengt hebt. Ik zie dat je je bundel direct naar Unlimited hebt gewijzigd, dus dat is in ieder geval mooi, zo kom je niet meer voor verassingen te staan. Verwacht niet te veel, maar ik ga m’n uiterste best voor je doen om te kijken of ik toch iets voor je kan regelen. Ik kom er morgen bij je op terug. Voor nu een hele fijne avond gewenst! 😊

Groetjes,

Marciano

Hey @Akrhvt92 allereerst tof om te horen dat je al zo lang bij ons zit! Niet leuk om te horen dat je deze kosten hebt gemaakt na je verlenging met een belbundel van 200 minuten en de manier waarop je te woord bent gestaan. Ik kan de volledige kosten niet voor je vergoeden, omdat je zelf het abonnement verlengt hebt. Ik zie dat je je bundel direct naar Unlimited hebt gewijzigd, dus dat is in ieder geval mooi, zo kom je niet meer voor verassingen te staan. Verwacht niet te veel, maar ik ga m’n uiterste best voor je doen om te kijken of ik toch iets voor je kan regelen. Ik kom er morgen bij je op terug. Voor nu een hele fijne avond gewenst! 😊

Groetjes,

Marciano

 

Fijne reactie Marciano! Ja de nacht dat ik in Mijn Tele2 de opgelopen kosten zag heb ik unlimited bellen meteen ingeschakeld. Fijn dat je er toch voor me in wilt duiken, ik waardeer het! Jij een een fijne avond toegewenst 👍🏼

Reputatie 7
Badge +12

Bedankt voor je reactie!

Ik heb het inderdaad zelf gedaan omdat ik de aanpassing op de website niet gezien had.

Voorheen betekende unlimited data aanklikken automatisch dat je unlimited bellen/sms koos. Maw. Je kon die 2 niet van elkaar scheiden. Ik heb dus gekozen voor Unlimited Data met in het achterhoofd dat dit niet veranderd is omdat het, naar mijn weten, altijd zo geweest is. Heel zonde inderdaad :(

Oh, inderdaad wel jammer. Je hebt natuurlijk ook een bevestiging gehad met daarin Unlimited data en 200 minuten.

Maar ik begrijp dat je niet vrijwillig zoveel buiten je bundel wilt bellen, dus les voor de volgende keer, goed lezen wat je besteld :)

 

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Akrhvt92 jij ook bedankt voor je fijne reactie! Zoals beloofd zou ik vandaag bij je terugkomen. Ik heb even m’n best voor je moeten doen en ik mag € 30 voor je vergoeden. Deze zal op je volgende factuur komen te staan. Ik had graag meer voor je willen betekenen, maar in deze situatie was dit het meeste wat ik voor je kon doen. Ik hoop dat je er toch blij mee bent.

Groetjes,

Marciano

Reageer