Info

Mijn mobiele abonnementskosten zijn verhoogd: inflatiecorrectie 2020

  • 14 August 2020
  • 26 reacties
  • 2898 x bekeken

Reputatie 6
Badge +2

Whaaaat? Mijn factuur is hoger! Ik hoor het je denken en de vragen die bij je opkomen zijn begrijpelijk. Nee, je hebt niet buiten je bundel gebeld of geïnternet! En geen zorgen, je hebt ook niet ongemerkt een abonnementsdienst afgesloten. Jouw factuur is vanaf nu iets hoger door de inflatiecorrectie. Benieuwd naar wat dit inhoudt en welke gevolgen dit heeft voor jou? Dan ben je hier aan het juiste adres. We hebben hierde meest voorkomende vragen voor je beantwoord.


Waarom een inflatiecorrectie?

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Met deze prijsinflatie stijgen ook onze kosten. Daarom passen wij een inflatiecorrectie toe op onze abonnementstarieven.  
In 2020 voert Tele2 een inflatiecorrectie door op de vaste kosten van je mobiele abonnement. Dit geldt voor je bel/SMS-bundel en je databundel. De inflatiecorrectie wordt jaarlijks bepaald door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en is voor dit jaar vastgesteld op 2,6%. De correctie gaat in op 1 juli 2020. Op de factuur die je in augustus ontvangt, zie je de correctie voor het eerst.


De inflatiecorrectie geldt voor alle consumentenabonnementen en contractverlengingen, met uitzondering van abonnementen die na 7 januari 2020 zijn besteld of verlengd. De inflatiecorrectie geldt voor de volgende bundels:
•    Bel/SMS-bundel
•    Databundel


De prijzen van andere (losse) bundels en de tarieven voor verbruik buiten de bundel worden niet verhoogd.

 

Mag ik nu kosteloos opzeggen?

Je kunt je abonnement niet kosteloos opzeggen naar aanleiding van deze wijziging. In de Algemene Voorwaarden die bij je contract horen, staat deze inflatiecorrectie namelijk ook vermeld.


Hoe berekent Tele2 de inflatiecorrectie?

Tele2 volgt de door het CBS berekende inflatie (consumentenprijsindex). Het CBS berekent elke maand de hoogte van de inflatie op consumentenproducten en -diensten. Ze meten de procentuele verandering van de consumentenprijsindex (CPI) ten opzichte van dezelfde periode het jaar daarvoor. Onze aanpassing wordt gebaseerd op de stijging van het CPI-cijfer van het CBS over het voorafgaande kalenderjaar. Dit inflatiepercentage was 2,6% in 2019. Lees hierover meer op de website van het CBS.

 

Geldt dit ook voor Tele2 Thuis?

Ja, dit geldt ook voor Tele2 Thuis diensten, alleen wordt deze correctie per 1 januari ingevoerd. Dit kan je controleren op je factuur van januari. 

 

Heb je een andere vraag? Laat dan hieronder een reactie achter en de Community helpt je meteen verder! 


 


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Reputatie 7

Soms ontvang je aanbiedingen om te verlengen, zal mogelijk te maken hebben met of je aangegeven hebt aanbiedingen te willen ontvangen. Abonnementsprijzen worden periodiek gewijzigd, dus niet iedereen hoeft hetzelfde te betalen, soms verdwijnen bundels uit het aanbod. Nieuwe klanten binnenhalen gaat nu eenmaal beter met prijzen als EUR 10 dan bijvoorbeeld EUR 10,14. En als je verlengt dan betaal je dus mogelijk iets minder dan iemand die een jaar geleden klant is geworden en de inflatiecorrectie heeft gehad.