Kosten voor niet afgesloten abbonementen

  • 16 July 2023
  • 8 reacties
  • 134 x bekeken

Sinds maart betaal ik extra kosten bovenop mijn abbonement. 

Ik was me hier eerder niet bewust van.  De kosten kunnen door niemand geïdentificeerd worden. 

Payinfo geeft niets er zijn geen abbonementen en als afgestudeerd ICTer ga echt geen sms naar een service Sturen. Ik heb telefonisch contact opgenomen maar ook de helpdesk heeft geen idee. 

Het lijkt erop dat ik opgelicht word. Per direct heb ik dan ook de betalingen bij Tele 2 stopgezet.

Ipv 12,50 betaal ik 37,50. 

Online diensten heb ik inmiddels geblokkeerd, maar schijnt dat ik voor julli zelfs een factuur van 37,50 heb wachten. 

Als ik niet weet wat ik koop ga ik ook niets betalen. 

Totdat dit opgehelderd is. 

Mvg Joep.

 

Pharwin 9 maanden geleden

Sinds maart betaal ik extra kosten bovenop mijn abbonement. 

Ik was me hier eerder niet bewust van.  De kosten kunnen door niemand geïdentificeerd worden. 

Payinfo geeft niets er zijn geen abbonementen en als afgestudeerd ICTer ga echt geen sms naar een service Sturen. Ik heb telefonisch contact opgenomen maar ook de helpdesk heeft geen idee. 

Het lijkt erop dat ik opgelicht word. Per direct heb ik dan ook de betalingen bij Tele 2 stopgezet.

Ipv 12,50 betaal ik 37,50. 

Online diensten heb ik inmiddels geblokkeerd, maar schijnt dat ik voor julli zelfs een factuur van 37,50 heb wachten. 

Als ik niet weet wat ik koop ga ik ook niets betalen. 

Totdat dit opgehelderd is. 

Mvg Joep.

 

Hey @Joeperd  dat heeft te maken met SMS-diensten, die je kunt betalen via je Tele2 factuur. Stemmen op je favoriete kandidaat in een tv-show, gegevens over een huis of auto opvragen off ringtones en wallpapers kopen.Het zijn allemaal voorbeelden van sms-diensten. Deze kosten verwerken we in je factuur. Dit kan een reden zijn dat je telefoonrekening hoger dan normaal is. Sms-diensten kun je betalen via je factuur. Meer informatie hierover kan je terugvinden op onze website: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/factuur-betalen/hoger-dan-verwacht/sms-diensten. 

 

Je kunt via www.payinfo.nl inzien voor welke diensten je bent aangemeld en je ook hiervoor afmelden. 

Het werkt als volgt:

  • Ga naar www.payinfo.nl
  • Klik op 'Inzien & opzeggen'
  • Geef je mobiele nummer op
  • Vul de code in die je via sms krijgt
  • Je ziet nu alle abonnementen en betalingen van de afgelopen 3 maanden

 

Je kunt via je MijnTele2 account hiervoor een blokkade instellen: https://www.tele2.nl/my/abonnementzodat het in toekomst voorkomen kan worden! Als de kosten volgens jou onterecht zijn, kunnen we dit voor je onderzoeken bij de aanbieder van de dienst. Hiervoor kun je het onderzoeksformulier invullen via je MijnTele2 account: https://www.tele2.nl/login?redirectUrl=https%253A%252F%252Fwww.tele2.nl%252Fmy%252Fonderzoekfactuur. We zullen dit dan voor je onderzoeken en zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid! 

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Bekijk origineel bericht

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Joeperd ,

Als je in de mijn.tele2.nl omgeving gaat kun je daar de details van de factuur inzien. Extra kosten kunnen zijn roaming,  09xy nummers, extra bundels, google/appple store payments of inderdaad sms diensten. Die laatste zou je moeten kunnen inzien en blokkeren via payinfo.nl. 

Check dus even de factuur details. Zo maar storneren heeft altijd een negatief effect.  De facturatie en het incasso proces loopt gewoon door en na nog een herinnering per email wordt je uiteindelijk afgesloten en gaat de factuur naar een incassobureau.  Het is dus beter gewoon goed te begrijpen waar die kosten vandaan komen. Dit komt echt niet uit de lucht vallen!

 

Ik heb dus gekeken en werd idd verwezen naar payinfo.nl maar daar zijn echter ook geen gegevens te vinden.

Misschien dat ik idd beter de factuur gewoon betaal en samen met tele 2 ga onderzoeken naar het probleem en een oplossing.

 

 

Reputatie 7
Badge +12

Dat is een beter plan. Begin met op payinfo.nl je nummer te blokkeren voor premium sms.

Sinds maart betaal ik extra kosten bovenop mijn abbonement. 

Ik was me hier eerder niet bewust van.  De kosten kunnen door niemand geïdentificeerd worden. 

Payinfo geeft niets er zijn geen abbonementen en als afgestudeerd ICTer ga echt geen sms naar een service Sturen. Ik heb telefonisch contact opgenomen maar ook de helpdesk heeft geen idee. 

Het lijkt erop dat ik opgelicht word. Per direct heb ik dan ook de betalingen bij Tele 2 stopgezet.

Ipv 12,50 betaal ik 37,50. 

Online diensten heb ik inmiddels geblokkeerd, maar schijnt dat ik voor julli zelfs een factuur van 37,50 heb wachten. 

Als ik niet weet wat ik koop ga ik ook niets betalen. 

Totdat dit opgehelderd is. 

Mvg Joep.

 

Hey @Joeperd  dat heeft te maken met SMS-diensten, die je kunt betalen via je Tele2 factuur. Stemmen op je favoriete kandidaat in een tv-show, gegevens over een huis of auto opvragen off ringtones en wallpapers kopen.Het zijn allemaal voorbeelden van sms-diensten. Deze kosten verwerken we in je factuur. Dit kan een reden zijn dat je telefoonrekening hoger dan normaal is. Sms-diensten kun je betalen via je factuur. Meer informatie hierover kan je terugvinden op onze website: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/factuur-betalen/hoger-dan-verwacht/sms-diensten. 

 

Je kunt via www.payinfo.nl inzien voor welke diensten je bent aangemeld en je ook hiervoor afmelden. 

Het werkt als volgt:

  • Ga naar www.payinfo.nl
  • Klik op 'Inzien & opzeggen'
  • Geef je mobiele nummer op
  • Vul de code in die je via sms krijgt
  • Je ziet nu alle abonnementen en betalingen van de afgelopen 3 maanden

 

Je kunt via je MijnTele2 account hiervoor een blokkade instellen: https://www.tele2.nl/my/abonnementzodat het in toekomst voorkomen kan worden! Als de kosten volgens jou onterecht zijn, kunnen we dit voor je onderzoeken bij de aanbieder van de dienst. Hiervoor kun je het onderzoeksformulier invullen via je MijnTele2 account: https://www.tele2.nl/login?redirectUrl=https%253A%252F%252Fwww.tele2.nl%252Fmy%252Fonderzoekfactuur. We zullen dit dan voor je onderzoeken en zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid! 

 

Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

 

Groetjes, 

Pharwin 

Bedankt voor je reactie. Het ding is dat er op payinfo niets terug te vinden is. Er is niets afgesloten. 

Vandaag werd ik door een medewerker van de klantenservice terug gebeld. Maar met alle respect, die weten ook niet meer dan ik al wist. 

Sommige proberen je nog dingen wijs te maken, dat als je een nummer terug belt je daardoor aan een abbonement vast zit. 

Dit is met sms idd zo..en een nummer bellen kan kosten met zich meebrengen, maar zonder iets in te spreken kan je geen abbonement afsluiten.

 

Het is gewoon ontzettend vervelend en dat geld als lucht verdwijnt maaar niemand kan aantonen waaraan het gespendeerd is.

In elk geval ben ik ook een aloneerzoek begonnen 

Hopelijk komt er duidelijk heid.  

Reputatie 5
Badge +6

Ik kan mij voorstellen dat dit niet ideaal is, @Joeperd. Wat fijn om te horen dat je het onderzoek hebt gestart. Ik hoop met je mee dat dit het gewenste resultat geeft en dat mijn collega’s de oorzaak kunnen vinden! Als we nog iets voor je kunnen doen, dan weet je mij te vinden. 

Er is tot op heden geen verklaring gekomen waarvoor de kosten gemaakt zijn. Maar er is een terug betalings regeling toegekend. 

Echter is mijn abbonement over gezet bij de overname door odido nu krijg ik toren hoge facturen. 

Er zijn meerdere min facturen verzonden, van 90, 70 37,50

Medewerker draait er ook omheen dat ik zulke kosten heb gemaakt. Maar er word ook niets uitbetaald. Zegt dat dit later in mindering word gebracht. Maar de volgende hoge factuur ligt al op de deurmat.

Medewerkers proberen niet te helpen alleen je uit te praten op hetgeen waar je geen grip op hebt. 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Joep, fijn dat er een terugbetalingsregeling is toegekend. Minder fijn dat er geen verklaring is gekomen, maar gelukkig is er een blokkade geplaatst op mobiele diensten. Ik zie inderdaad een aantal facturen waarbij er meerdere bedragen verrekend werden. Gaat het om het nummer met 13 op het eind? Over welke facturen heb je het dan precies? Ik zie namelijk dat de facturen van augustus, september en oktober de verrekeningen hadden waardoor de kosten 'wegvielen’. In november en december zie ik dat je buiten je bundel bent gegaan en dat er daardoor hogere kosten zijn. Laat het me maar weten!

Reageer