kosten en meenemen overgebleven MB's en minuten

  • 30 January 2021
  • 8 reacties
  • 677 x bekeken

beste Forum,

 

Het is natuurlijk van de gekke dat je niet hje overgebleven minuten en MB’s mee kunt nemen.

Je hebt er voor betaald en het is vreemd dat je dan de rest moet inleveren. Dat doen ze bij andere winkels en supermarkten toch ook niet? Lever maar in. Je hebt er bewust zuinig mee gedaan en krijgt wel straf als je over de limiet heen gaat door dan hele hoge tarieven te rekenen. 

Dit klopt echt niet!


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Het niet meenemen van tegoed is een kenmerk waar je akkoord mee bent gegaan bij het afsluiten van je abonnement. Vroeger was er Telfort waar je de (dure in vergelijking met b.v. Tele2) mb's kon meenemen. Inmiddels is dat merk opgeheven. Als je alleen wilt betalen voor je gebruik heeft iedere provider ook prepaid. 

Wat Tele2 je biedt is of 1 vast bedrag per maand onafhankelijk van je verbruik. Ook kun je maandelijks je bundels verhogen en verlagen. Dus je start op het minimum en je verhoogt pas als je tegen het plafond aanloopt. Ook kun je het kleinste abonnement nemen en losse bundels kopen zonder het abonnement zelf te verhogen.

Dus met een beetje controle over je verbruik kom je een aardig eind. Maar Unlimited is natuurlijk veel voorspelbaarder qua kosten en je hoeft niet meer na te denken als je weer eens wat download.

 

ja ik lees dat meer: daar ben je mee akkorrd gegaan. Is dat het enige argument?

Je koopt iets en moet na een maand het restant weer inleveren?

Overigens is Tele2 niet perse goedkoop. inderdaad zat ik hiervoor bij Telfort en ben dus gewend de MB’s mee te nemen: de ene maand verbruik je meer dan de andere.

 

Maar het blijft erg oneerlijk voelen elke mand het restant weg te gooien en dan weer je best te moeten doen binnen je abonnement te blijven. Veel beter zou zijn: de ene maand rustig aan om een andere maand iets meer te kunnen verbruiken. Zonder steeds bij te moeten kopen.

Reputatie 7
Badge +12

Ja, dat heet unlimited. Dan maakt het niet uit wat je elke maand verbruikt. Bij Tele2 is een Unlimited abonnement het goedkoopst (€25,-) zonder dat je er een verplichting van vast internet bij moet nemen.

Ik heb dit ook altijd onzinnig gevonden, het hele idee dat iets wat je koopt aan het eind van de maand ongeldig wordt gemaakt vind ik belachelijk. Voor mij de reden om geen abonnement te nemen maar alleen prepaid, en data verbruik alleen via (publieke) wifi te doen. Daarmee zitten mijn variabele kosten voor mobiel op ongeveer 1.20 euro per maand. Daar kan geen enkel abonnement tegen op. 

is het echt het goedkoopste abonnement?

Maar dan nog: waarom gooit Tele2 alles elke maand weg wat je niet gebruikt hebt? Blijft heel oneerlijk voelen. Geen enkele andere ondernemer neemt je restant van je af.

Reputatie 7
Badge +12

 Voor mij de reden om geen abonnement te nemen maar alleen prepaid, en data verbruik alleen via (publieke) wifi te doen. Daarmee zitten mijn variabele kosten voor mobiel op ongeveer 1.20 euro per maand. Daar kan geen enkel abonnement tegen op. 

Exact! Prepaid is helemaal zo gek niet als je toch vaak op wifi kan zitten. Betaal alleen wat je verbruik. 

Wat ik dan wel jammer vind is dat ik geen prepaid data bundel kan kopen die geldig blijft net als mijn prepaid belminuten.  Ook vind ik het jammer dat ik bij beëindiging van een nummer het resterende tegoed niet terug kan krijgen. Misschien komt er ooit nog eens Europese wetgeving voor dat het ongeldig worden van aangekochte belminuten en databundels verboden wordt.

Kan natuurlijk dan wel resulteren in hogere prijzen per minuut/bundel. De telecom bedrijven willen natuurlijk wel geld verdienen, of het nu linksom of rechtsom is. Toch zou ik dat wel eerlijker vinden, want het zijn nu eigenlijk de mensen die weinig verbruiken die de mensen met het hogere verbruik sponsoren.

Reputatie 7

beste Forum,

 

Het is natuurlijk van de gekke dat je niet hje overgebleven minuten en MB’s mee kunt nemen.

Je hebt er voor betaald en het is vreemd dat je dan de rest moet inleveren. Dat doen ze bij andere winkels en supermarkten toch ook niet? Lever maar in. Je hebt er bewust zuinig mee gedaan en krijgt wel straf als je over de limiet heen gaat door dan hele hoge tarieven te rekenen. 

Dit klopt echt niet!

In de supermarkt koop je goederen en bij Tele2 diensten. Je betaalt voor het recht om 200 minuten te mogen bellen. Het tarief is erop gebaseerd dat niet alle klanten dit verbruiken. Bij prepaid is het tarief wel gebaseerd op volledig verbruik door klanten, vandaar dat de belminuten voor prepaid duurder zijn. Voor slechts 2 euro per maand meer onbeperkt bellen aanschaffen is de beste optie als je regelmatig maanden hebt waarin je meer dan de 200 minuten verbruikt.