beantwoord

Geld niet terug van Tele2

  • 1 September 2023
  • 11 reacties
  • 175 x bekeken

  • Is lekker bezig
  • 6 reacties

Ik heb begin juni mijn abonnement verlengd en moest 245 euro bijbetalen voor een nieuwe telefoon. Omdat de betaallink in de email niet werkte werd ik door een medewerker geadviseerd om het bedrag handmatig over te maken. 

Deze betaling is niet op tijd verwerkt dus de bestelling van het nieuwe toestel werd geannuleerd. Ik ben nu 3 maanden bezig om een terugbetaling te krijgen, maar tot op heden zonder succes. 

De laatste twee gesprekken met de klantenservice werd er zelfs gezegd dat ze niets meer konden doen. Kortom geld weg en geen telefoon. 

Iemand tips wat nu te doen? Aangifte? 

icon

Beste antwoord door IKNN 7 October 2023, 11:05

Bekijk origineel bericht

11 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hi @IKNN, van harte welkom op de Community! Leuk om te lezen dat je hebt verlengd, niet leuk dat het daarna niet lekker is verlopen. Dit gaan we oplossen! Allereerst; maak je a.u.b. geen zorgen over het geld. Ik weet niet precies waarom mijn collega's hebben gezegd dat ze niets meer konden doen, ik denk dat ze dit niet goed verwoord hebben. Je zal nooit maar dan ook nooit je geld kwijt zijn en er geen toestel voor terugkrijgen. Wat ze - denk ik- bedoelen is dat ze op dat moment niets anders konden doen dan afwachten. Ik heb alle communicatie teruggelezen en ik merk dat er wat onduidelijkheid was door de handmatige betaling i.p.v. de gebruikelijke iDeal-betaling. Dit moest namelijk door een andere afdeling opgepakt worden. Maar geen zorgen, dit ligt nu bij de juiste afdeling en we wachten nu op reactie van deze afdeling. Zij moeten de betaling opsporen en zorgen dat deze teruggestort gaat worden.

Mijn excuses dat het zo lang duurt, ik weet uit ervaring dat een terugstorting langer kan duren dan gepland, zeker als de betaling handmatig is gedaan. Ik snap volkomen dat je het geld snel terug wil en daar zijn we momenteel hard mee bezig. Ik hoop dat je spoedig antwoord krijgt; mocht je eind van deze week nog niks hebben gehoord; laat het me dan weten. Dan pak ik de case erbij om te zien of er updates zijn. Ik houd je dan op de hoogte.

Voor nu heel erg bedankt voor je geduld tot nu toe en dit komt helemaal goed, echt!

Hi Marciano, bedankt voor je bericht. Ik laat het weten als ik aan het einde van de week nog niets heb gehoord. 

Hi Marciano,

Het is nu het einde van de week en zoals verwacht wederom niets gehoord. Het is mij al twee keer eerder verteld dat het nu echt bij de goede afdeling ligt en dat het wordt opgepakt zonder uitkomst.

Je geeft aan dat klanten nooit hun geld kwijt zijn maar ik ben nu al ruim 3 maanden bezig zonder succes en het begint er wel echt op te lijken dat ik wel mijn geld kwijt ben. Ik zou het waarderen als je me kunt adviseren wat te doen. 

Groeten, Irma 

 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Irma, uiteraard geen dank en goed dat je bij me terugkomt! Ik snap volkomen dat het zo gaat voelen na 3 maanden. Ik weet dat als er zoiets gebeurd, bijvoorbeeld een vermiste betaling of dat er iets niet lekker loopt bij een terugstorting dat het echt even kan duren. Ik zie dat meerdere collega's onze financiële afdeling aan het 'pushen’ zijn om spoedig een antwoord te geven, ik zie namelijk nog geen reactie op de vraag die uitstaat in de case. Ik zie wel dat mijn collega je zaterdag heeft geprobeerd te bellen, maar dat hij je niet kon bereiken. Of hij een update heeft dat durf ik nu niet te zeggen en hij is vandaag ook niet aanwezig, maar ik heb hem direct een berichtje gestuurd om te vragen of hij een update voor ons heeft.

Ik gok dat de verandering naar Odido ook extra wachttijd met zich mee brengt., maar voor nu is het echt nog afwachten. Wij zijn ermee bezig en we blijven er achteraan gaan voor je tot je het geld terug hebt!

Hi Marciano, we zijn nu weer een week verder en ik heb nog steeds niets gehoord. Ik hoor graag wat voor stappen ik kan ondernemen. 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Irma, excuses voor de vertraagde reactie. Niet leuk dat je de terugstorting nog niet hebt ontvangen en nog niks hebt gehoord! Ik ben er gelijk weer voor je ingedoken en ik zie inderdaad ook nog helemaal geen update na meerdere vragen over de reactie van de financiële afdeling. Ik heb ze zojuist zelf gemaild met je betalingsbewijs met de vraag waar de betaling blijft en of ze deze kunnen opsporen. Ik verwacht binnen 7 kalenderdagen een antwoord te krijgen. Zodra ik een reactie heb, laat ik het je weten!

Zoals verwacht, 7 dagen verder en weer niets gehoord. Ik ben nu al 4 maanden bezig om mijn geld terug te krijgen. 
 

Ik ga er vanuit dat er nu een ander soort actie wordt ondernomen. Ik hoor graag van je. 
 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi Irma, de 7 dagen zijn nog niet voorbij en zoals ik had verwacht kwamen ze nog net op tijd met een reactie; goed nieuws! Ze hebben de betaling gevonden en deze wordt volgende week teruggestort. Eind volgende week moet je het geld uiterlijk op je rekening zien staan! 😄

Laat je het me weten zodra het zover is?

Hi Marciano,

Ik hoop dat je een leuke week heb gehad. Ik wilde even laten weten dat ik nog steeds niets heb gehoord of gezien. Geen geld en geen bericht.

 

Fijn weekend. 

Hoi Irma, de 7 dagen zijn nog niet voorbij en zoals ik had verwacht kwamen ze nog net op tijd met een reactie; goed nieuws! Ze hebben de betaling gevonden en deze wordt volgende week teruggestort. Eind volgende week moet je het geld uiterlijk op je rekening zien staan! 😄

Laat je het me weten zodra het zover is?

 

Hi Marciano,

Ik heb gistermiddag het geld teruggestort gekregen. Hartelijk dank voor je hulp! Heel fijn!

Groeten,

Irma 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Irma, ik heb een goede week gehad en een nog veel beter weekend - ik hoop jij ook! Super fijn dat je het geld hebt ontvangen. Ik was even bang toen ik je berichtje vrijdag las, maar ben blij om te lezen dat het vrijdagmiddag toch nog is gekomen. Uiteraard met alle plezier gedaan. Om eerlijk te zijn ben ik bijna net zo blij als jij om dit te horen! 😄 Ik kreeg het zwart op wit van mijn collega's en ben blij dat ze dit hebben waargemaakt.

Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, dan nodig ik je graag uit op onze Odido Community. We staan voor je klaar. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag!

Groetjes,

Marciano

Reageer