Skip to main content

Op 9 augustus heb ik mijn abonnement bij jullie opgezegd met ingangsdatum 1 september. Ik heb met u gesproken aan de telefoon en u verzekerde mij dat er na die datum niets in rekening zou worden gebracht. Ik heb echter zojuist de volledige factuur voor de maand september ontvangen, terwijl ik geen klant meer was. Hoe kan ik hiervoor een terugbetaling krijgen?

De factuur van de afrekening gaat altijd over de vorige maand. In september ontvang je dus de afrekening over de maand augustus. Deze is gedateerd in september, dit staat ook op de factuur.


Op de factuur die ik heb ontvangen staat dat de gedekte periode loopt van 1 september tot en met 30 september. Daarom werd mij een periode aangerekend dat ik geen klant meer was.

Als je 9 augustus opzegt gaat dan de opzegtermijn van 1 maand in. Je abonnement loopt dan tot 9 september.  Er wordt vooraf gefactureerd zoals WHturner al aangeeft. Op de volgende factuur worden de niet gebruikte dagen pro rato gecrediteerd. 


Reageer