beantwoord

Extra kosten door sms naar nummer 6060

  • 23 August 2022
  • 5 reacties
  • 263 x bekeken

Ik verblijf een aantal dagen in Duitsland. Nu zag ik vanavond dat ik 1,50 Euro aan extra kosten heb omdat ik vanochtend om 08:05 uur twee keer een sms heb gestuurd naar nummer 6060. Ik heb vandaag geen enkele sms gestuurd en/of ontvangen. Ook heb ik een onbeperkt abonnement. 1,50 Euro is niet de wereld qua bedrag. Maar ik wil graag weten waar dit vandaan komt. Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door carbear 24 August 2022, 09:23

Bekijk origineel bericht

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Geen idee wat die kosten zijn maar ik vond dit op google: 
https://www.klacht.nl/6060-sms/ 

Het is dus vaker gebeurd. Kan zijn dat deze kosten niet op je factuur komen. Ik zou je factuur even in de gaten houden. 

Dit is ook een voorbeeld van een sms die niet zelf verstuurd is: https://forum.tele2.nl/topic/show?tid=80932&fid=180

Dank je wel voor je reactie. 😀

Ik houd de factuur in de gaten.

Reputatie 7
Badge +12

Hey Blommetje,

Zou je je 06-nummer even in je profiel willen zetten? Dan kijk ik direct nog even mee of ik iets kan vinden. Check voor de zekerheid alvast je nummer via https://www.payinfo.nl/ om te zien of je staat ingeschreven voor een mobiele dienst. Hier kun je deze ook direct blokkeren.

Thanks voor de hulp @carbear

Groetjes,

Marciano

Hoi Marciano,

Ik heb het betreffende 06-nummer in mijn profiel gezet. 

Ik zie dat het nummer niet staat ingeschreven voor een mobiele dienst. Ik heb ook niet eerder zoiets gehad.

Ik ben benieuwd of jij meer weet.

Dank alvast. :-) 😀 

Reputatie 7
Badge +12

Hi Blommetje,

Thanks voor het invullen van je 06-nummer! Ik zie verder niets raars. Goed om te horen dat je payinfo hebt gecheckt. Houd zoals Carbear ook zegt even je facturen (en extra kosten in MijnTele2) in de gaten. Wat je voor de zekerheid ook kunt doen is je toestel naar fabrieksinstellingen zetten, zo weet je zeker dat er niets raars op je telefoon staat.

Ik heb een vergoeding van € 1,50 voor je ingevoerd. Deze vind je straks terug op je volgende factuur! 😄

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. De Community staat voor je klaar.

Groetjes,

Marciano

Reageer