Eenmalige kosten bij (vervroegd) verlengen

  • 28 January 2021
  • 4 reacties
  • 1550 x bekeken

Beste,
mijn Tele2 contract einddatum is 8 mei 2021. Zoals bekend is kan je eerder verlengen. Om deze reden had ik gebeld met de klantenservice. Ik gaf aan mogelijk mijn contract te willen verlengen als T-Mobile mij hetzelfde kon bieden als Vodafone. Na een goede uitleg en afspraken heb ik telefonisch verlengd. Ik mocht kosteloos verlengen zonder extra kosten. Ik was blij en ging samen met de medewerker direct alles regelen. De telefoon is keurig bij mij thuis bezorgt en werkt uitstekend. Vandaag ontving ik alleen mijn factuur en schrok hier nogal van. Er staat op dat ik eenmalige kosten vernieuwing van €71,12 dien te betalen. Dit is telefonisch nooit besproken geweest.

Kunnen jullie dit asap aanpassen / oplossen?


4 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt maximaal 4 maanden voordat een contract afloopt verlengen.

Bij nog eerdere renewels komt inderdaad een renewel fee kijken. Tot voor kort kon dat niet eens bij Tele2, maar blijkbaar met het samengaan van T-Mobile is dit nu ook een optie geworden.

Reputatie 6

Er is inderdaad een verschil tussen ‘verlengen’ en ‘early renewal’. Het een is vaak kosteloos, het ander niet. De vraag is waar hier sprake van is…

Daarnaast is het natuurlijk zo dat er geen sprake moet zijn van onverwachte kosten. Zeker wanneer dat afgesproken is. 

We zoeken dit graag voor je uit @mastahjimmy
Zou je je klantgegevens (lees: klantnummer), in je profiel willen plaatsen? Dan kan het team dit maandag voor je uitzoeken!
 

Bedankt voor de reactie. De gegevens zijn toegevoegd. Er was afgesproken dat ik kosteloos kon verlengen.
Er is nooit gesproken over ‘kosten bij verlengen’ of ‘renewal fee’.
Ik hoor graag jullie bevindingen / reactie.

Zijn jullie er al uit?

Reageer