beantwoord

diensten geblokkeerd wegens betalingsachterstand

  • 7 January 2021
  • 2 reacties
  • 469 x bekeken

Ik heb een betalingsachterstand en heb pas deze week een brief ontvangen. Voor nl twee abonnementen: internet en bellen en mobiel. En vroeg mij af hoeveel dagen ik nog precies heb om te betalen voor dat ik afgesloten ben?

Op mijn mobiel abo zie ik al op mijntele2 account inmiddels de diensten geblokkeerd zijn.

Deze brief is geen formele herinnering, en ik heb er geen herinnering ontvangen voor beide abonnementen wat dat betreft, via email of brief.

Er staat ook nogal heel veel bangmakerij in. Wat is nou betaal of we sluiten je af binnen enkele dagen. Vertel me gewoon hoeveel dagen nog over zijn dat ik evt planning kan maken en alsnog op tijd kan betalen.

Onderaan brief staat 15 dagen na ontvangst brief en terwijl bovenaan enkele dagen staat. Dus welke van de twee is het?

 

Wat is overigens diensten geblokkeerd nou precies? Ik kan nog bellen en internetten. Is er een verschil tussen afsluiting en geblokkeerd?

 

Na de website update is alles zo onoverzichtelijk moet ik zeggen. En er klopt ook voor geen meter. De facturen pagina geeft 12 euro aan voor de afgelopen maanden, behalve de laatste twee. Ik heb het hele jaar 32 euro betaald voor mobiel abo. Want dat zijn mijn abo kosten.

Vroeger logde ik vaker in om ervoor te zorgen alle facturen op tijd zijn betaald. Maar het werd zo onoverzichtelijk dat ik het geen zin meer had.

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door eric 7 January 2021, 16:41

Bekijk origineel bericht

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Facturen worden volgens het contract automatisch geincaseerd. Als dit mislukt is het inderdaad aan jou om dat alsnog wel te doen. Als het niet via ideal kan, dan is handmatige overschrijving ook mogelijk. Als je de klantenservice even belt dan kunnen die je zeker helpen met de exacte bedragen die nog openstaan. Alleen voor mobiel zijn dat andere mensen dan voor vaste diensten. Je moet dus dan even 2 x bellen.

Facturen worden volgens het contract automatisch geincaseerd. Als dit mislukt is het inderdaad aan jou om dat alsnog wel te doen. Als het niet via ideal kan, dan is handmatige overschrijving ook mogelijk. Als je de klantenservice even belt dan kunnen die je zeker helpen met de exacte bedragen die nog openstaan. Alleen voor mobiel zijn dat andere mensen dan voor vaste diensten. Je moet dus dan even 2 x bellen.


Het ging mij niet echt om hoeveel dagen er nog openstaat maar hoelang ik er nog heb om te betalen voor dat ik afgesloten word.

Bedragen staan gewoon in mijntele2 facturen maar het duur van betaling hoort niet na enkele dagen na ontvangst van een soort herinnerings brief te zijn.

Enkele dagen is niet concreet. Ik wil een concrete periode van start dag tot eind dag zoals dat eerder het geval was, nl. betaal binnen 15 dagen vanaf de datum van de brief.

Ik ben een keer eerder te laat geweest met betalen want er ging iets mis met betalen en er werd geen enkel brief of email verstuurd maar werd gewoon afgesloten en moest dan 68 euro betalen voor heraansluiting.

 

Alles is onoverzichtelijk geworden, de website, betalingstermijn, de klantenservice. Ik ben 10+ jaren bij Tele2 en bijna nooit klachten mee gehad maar ik vind het heb jammer waar dit naartoe gaat.

Reageer